کد خبر: 916434
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
۱۷ تیرماه، یادواره شهدای روستای علی آباد ملایر
روستای علی‌آباد ملایر یکی از ایثارگرترین روستا‌های کشورمان است که با وجود جمعیت اندک، در طول دفاع مقدس نقش پررنگی در جبهه‌های جنگ ایفا کرده است. این روستا با حدود ۶ هزار نفر جمعیت، ۶۷ شهید، ۱۲۳ جانباز و هفت نفر آزاده تقدیم کرده است.
به گزارش «جوان» انقلاب اسلامی ایران، انقلاب پابرهنگان و جبهه استضعاف در برابر مستکبرین بود. این سخن را روستانشینان و کوخ‌نشینان در عمل به اثبات رسانده‌اند. روستای علی‌آباد ملایر نمونه واضحی از حضور پرشور جوانان روستایی و جنوب شهری در جبهه‌های حق علیه باطل است.
تنها در یک نمونه، در یکی از روز‌های زمستان سال ۱۳۶۵ زمانی که عملیات کربلای ۵ به شرایط حساس خود رسیده بود، در منطقه شلمچه یک آمار سرانگشتی از دلیرمردان علی‌آبادی گرفته شد. مشخص شد که ۳۵۰ نفر از مردان این روستا در این عملیات حضور دارند. یعنی تنها اهالی علی‌آباد به استعداد تقریبی یک گردان نیرو آن هم در یک مقطع زمانی خاص به جبهه‌ها نیرو اعزام کرده بودند. اگرچه علی‌آباد، تاریخی طولانی دارد، اما امروز همگان این روستا را با نام شهیدان و ایثارگرانش می‌شناسند. مردانی که در سخت‌ترین شرایط، جان برکف در وسط میدان حاضر شدند و در برابر گلوله‌های دشمن سینه سپر کردند، ایستادند، جان دادند، اسیر و جانباز شدند و به ندای امام و مقتدای خود لبیک گفتند.
آن‌ها از کوچه پس‌کوچه‌های آرام روستایشان به جبهه‌های پر هیاهوی جنگ رفتند تا افتخار و آرامش و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند. راهی را آغاز کردند که با ریختن خونشان همراه بود و صد البته که این حماسه‌آفرینی‌ها، در صورت نیاز باز هم تکرار می‌شود. امروز هروقت رهگذری وارد این روستا یا شهر جدید علی‌آباد می‌شود، اولین مکانی را که می‌بیند گلزار شهدای روستا است. نقطه‌ای که در آن بوی صلابت و مردانگی به مشام می‌رسد. جایی که زیارتگاه آزادگان و احرار است و شهادت و شهامت را در اذهان زوار تداعی می‌نماید. قریب به دو دهه است که همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام صادق (ع) برای شهدای علی‌آباد یادواره برگزار می‌شود که آثار و برکات خود را داشته و دارد. 
هفدهم تیرماه ۱۳۹۷ نیز بیستمین یادواره شهدای علی‌آباد ملایر برگزار می‌شود؛ شهدایی که روزگاری نه چندان دور در همین روستا دوشادوش همرزمانشان قدم می‌زدند و سرود آزادی و آزادگی سرمی‌دادند.
یادواره شهدای علی‌آباد ملایر با سخنرانی سردار غلامی مسئول سازمان بسیج سازندگی از ساعت ساعت ۱۵ تا ۱۸ مصادف با شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای علی‌آباد ملایر برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار