کد خبر: 916215
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
مجموع اخبار پلیس فرماندهي انتظامي استان اصفهان
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان از اجرای موفق سامانه "تجربه نگاری پلیس ایران" به منظور ثبت تجربیات خدمتی و انتقال دانش انتظامی ماموران به عنوان پایلوت کشوری توسط این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سرهنگ" علیرضا سعیدی" با اعلام اینکه پلیس اصفهان، به عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح سامانه" تجربه نگاری پلیس ایران" به منظور ثبت تجربیات خدمتی و انتقال دانش کارکنان ناجا انتخاب شد گفت: به حمد الله این طرح با موفقیت اجرا و هم اکنون بهره برداری از این سامانه در دیگر استان های کشور در حال انجام است.

وی هدف اصلی از طراحی و راه اندازی این سامانه را انتقال تجربیات خدمتی ، ارتقاء سطح آگاهی و دانش انتظامی کارکنان نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: ثبت تجربیات کارکنان در این سامانه نوعی آموزش برای همه نیروها است و می تواند کمک بسیار زیادی در اجرای بهتر و موفق تر ماموریت ها و کشف سریع جرایم و دستگیری مجرمان کند.

سرهنگ سعیدی با بیان اینکه دفترتحقیقات کاربردی پلیس اصفهان به دلیل اجرای موفق این سامانه مورد تشویق هیئت رئیسه ناجا قرار گرفت افزود: همچنین کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح نیز با مثبت عنوان کردن اجرای سامانه مذکور خواستار بهره برداری از  آن در دیگر نیروها و بخش های مختلف ستادکل شدند.

دستگیری 40 شرور مسلح در اصفهان

فرمانده انتظامي استان از دستگیری 40 شرور مسلح در اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش خبرداد.

 سردار" مهدي معصوم بيگي" با بيان اين مطلب، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و ارتقاء امنیت محلات، ماموران انتظامي استان اصفهان 40 نفر از افراد شرور را دستگير و ده ها قبضه سلاح سرد به همراه يك قبضه كلت كمري از آنها كشف کردند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به طراحي و اجراي عمليات مرصاد در قرارگاه عملياتي اقدام و عمل اين فرماندهي، گفت: سال جاري در اين قرارگاه، توجه وي‍ژه اي به برخورد با كانون هاي جرم صورت گرفته و براي مقابله با اراذل و اوباش و افراد شرور اهتمام جدي شده است.

سردار معصوم بيگي خاطرنشان كرد: تاكيد مي كنم هرگونه تحرك اراذل و اوباش، خط قرمز پليس است و تحت هيچ شرايطي اجازه نمي دهيم چنين افرادي بخواهند نظم شهر و امنيت مردم را برهم بزنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، مطالبه مردم را برخورد و مجازات قاطعانه با افراد شرور عنوان و تصریح کرد: پلیس تسلط و اشراف مطلوبی خوبي بر تحرك اراذل و اوباش دارد و ان‌شاءالله با حساسيت وي‍ژه اي كه دستگاه قضائي استان دارد، اين افراد به سزاي عمل خود خواهند رسيد.

ضرورت معرفی الگوهای عفاف و حجاب برای جوانان

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی کاری بسیار مقدس و تاثیرگذار است بر ضرورت معرفی نمادها و الگوهای عفاف و حجاب از طریق این جشنواره تاکید کرد.

 سردار" مهدی معصوم بیگی" در جلسه کارگروه نخستین جشنواره چادرهای آسمانی استان اصفهان گفت: برپایی چنین جشنواره ای که در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می شود کاری بسیار مقدس و تاثیرگذار است.

وی افزود: براساس اسناد تاریخی که وجود دارد ،ایرانیان قبل از اسلام هم مردمانی نجیب و عفیف بودند و بعد از اسلام این نجابت و عفت آنها هدفمندتر شد و نشان می دهد که موضوع حجاب و عفاف همواره در درون مردم ایران بوده، هست و خواهد بود و به عبارتی با سرشت و جوهره مردم ایران درهم تنیده شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان بر اهمیت پرداختن به موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به هجمه ای که نظام سلطه به ارزش های این ملت انجام می دهد امروز ضرورت پرداختن به این موضوع از هر زمان دیگری بیشتر است.

سردار معصوم بیگی بیان داشت: زمانی که زنان و مردان یک جامعه عفیف باشند، بنیان های خانواده نیز مستحکم تر می شود و هر جامعه ای که بنیان خانواده اش مستحکم شد آن جامعه استوار باقی می ماند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بر ضرورت معرفی نمادهای عفاف و حجاب از طریق جشنواره چادرهای آسمانی تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است تا در این جشنواره زنان محجبه ای که در عرصه های مختلف علمی، دانشگاهی، ورزشی، پزشکی و ... دارای رتبه های برتر کشوری و بین المللی هستند به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: همسران و دختران شهید مدافعان حرم و مدافعان وطن، زنان پلیس یا یک خواهری که 30 سال از جانبازی مراقبت کرده همه این ها می توانند الگوهای خوبی باشند که باید برای جوانان امروز مطرح شوند.

ارسال بیش از 100 اثر به دبیرخانه جشنواره چادرهای آسمانی اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از ارسال بیش از 100 اثر شامل کتاب، مقاله، فیلم کوتاه، انیمیشن، نقاشی، پوستر و عکس به دبیرخانه نخستین جشنواره چادرهای آسمانی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ" جهانگیر کریمی" با اعلام این خبر اظهار داشت: از زمان تبلیغات رسمی برپایی نخستین جشنواره چادرهای آسمانی استان اصفهان، با استقبال خوبی از سوی قشرهای مختلف مردم، ارگان ها، سازمان ها و مجموعه های فرهنگی و هنری برای مشارکت در این جشنواره روبرو بودیم که این مشارکت در نوع خود بی نظیر است.

وی از برگزاری جلسات تعاملی با دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه عفاف و حجاب برای برپایی هرچه باشکوهتر جشنواره مذکور خبر داد و افزود: تقریباً هرکسی که در زمینه عفاف و حجاب فعال بوده برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در حاشیه جانبی جشنواره، نمایشگاهی در قالب عکس، مقاله، پوستر و فیلم نیز برپا خواهد شد که در این بخش نیز دستگاه های مختلفی همچون اداره ارشاد، معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری ، امور بانوان سپاه صاحب الزمان، ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر و امور بانوان استانداری تا کنون آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه اعلام کردند.

سرهنگ کریمی گفت: در مراسم اختتامیه پس از بررسی آثار توسط داوران برجسته استان به نفر اول لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه 10 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه 8 میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 6 میلیون ریال و 7 نفر برتر دیگر نیز مبلغ 3 میلیون ریال اعطاء می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین در این مراسم از همسران شهدای مدافع حرم و شهدای ناجا، چهره های شاخص و 5 مؤسسه و دستگاه برتر فعال در زمینه عفاف و حجاب نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره چادرهای آسمانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، 20 تیرماه امسال برگزار می شود.

تصادف موتورسیکلت‌ها مرگ 2 موتورسوار اصفهانی را رقم زد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از تصادف 2 دستگاه موتورسیکلت در خیابان "خاتون‌آباد" و فوت 2 راکب خبر داد.

سرهنگ "جهانگیر کریمی" اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تصادف 2 دستگاه موتورسیکلت در خیابان "خاتون‌آباد" مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی ، راکبان هر 2 موتورسیکلت به علت شدت ضربه واردشده جان خود را از دست دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

سرهنگ کریمی در پایان به راکبان موتورسیکلت توصیه کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید ، از کلاه ایمنی استفاده کنید و با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث تلخ نباشیم.

برخورد تریلر با عابر پیاده مرگ عابر را رقم زد

رئیس پلیس راه استان از تصادف یک تریلر ولوو با عابر پیاده در محور "شاهین شهر-کاشان" و فوت عابر خبر داد.

سرهنگ "حسین پورقیصری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مأموران پلیس راه "شاهین شهر-کاشان" از تصادف یک تریلر با عابر پیاده در محور "مورچه خورت" مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی که ساعت 2 و 50 دقیقه صبح امروز اتفاق افتاد عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده تریلر اعلام شده است .

اجرای طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری 38 مالخر و کشف بیش از 600 قطعه اموال مسروقه در اجرای طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه خبر داد.

 سرهنگ" سعید سلیمیان" پلیس گفت: با توجه به اینکه محل های خرید و فروش اموال مسروقه از مهم ترین عواملی هستند که بستر وقوع جرم سرقت را در جامعه فراهم کرده و برای سارقان ایجاد انگیزه می کنند برهمین اساس ، برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه همواره در اولویت کاری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار دارد.

وی افزود: در این خصوص به کلیه خریداران اقلام ضایعاتی وکالاهای دست دوم منشوری ارائه شده که افراد مذکور برابر این منشور موظف هستند قبل از خرید هر کالایی مشخصات فروشنده و مشخصات جنسی که خریداری می کنند را در دفتری ثبت کنند.

سرهنگ سلیمیان گفت: در این رابطه اکیپی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی، بازرسان اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی تشکیل شده که به صورت مرتب از واحدهای خرید و فروش اموال دست دوم بازدید می کنند.

وی بیان داشت: در صورتی که کالاهایی در مغازه آنها پیدا شود که در هیچ دفتری ثبت نشده باشد به عنوان اموال مسروقه جمع آوری می شود و سعی می کنیم مالکان این اموال را شناسایی و به آنها تحویل دهیم و اگر هم مالک کالایی پیدا نشد با هماهنگی قضائی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تحویل می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: اخیراً طرح مبارزه با بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه در شهر اصفهان به اجرا گذاشته شد که در این طرح 38 نفر مالخر دستگیر و تعداد 647 قطعه اموال مسروقه شامل ECU خودرو، باطری خودرو، لاستیک، باند، آمپلی فایر، ساب و باکس، دستگاه پخش و سایر قطعات خودرو کشف شد.

سرهنگ سلیمیان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم شماره سریال اموال خود در جایی ثبت کرده و نگهداری کنند تا اگر به سرقت رفت و کارآگاهان ما آنها را کشف کردند به راحتی بتوانند شناسایی کرده و سریعتر اموال مسروقه به آنها تحویل شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس آگاهی ناجا سامانه ای راه اندازی شده که اموال مسروقه کشف شده در آن ثبت می شود و مالباختگان می توانند برای شناسایی اموال مسروقه خود به نشانی https://agahi.police.ir:8443 مراجعه و مشخصات و حتی تصویر کالای به سرقت رفته خود را مشاهده کنند.

وی عنوان داشت: مالباختگان پس از شناسایی اموال مسروقه خود می توانند به منظور طی کردن مراحل تحویل گرفتن آن به پلیس آگاهی مرکز استان مراجعه کنند.

دستگيري سارق حرفه اي منزل با 500 ميليون ريال اموال مسروقه در شاهين شهر

فرمانده انتظامي شهرستان "شاهين شهر" از شناسايي و دستگيري يك سارق حرفه اي منزل و كشف 500 ميليون ريال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ "رجبعلي مختاري" اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت 500 میلیون ریال اموال مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ مختاری در پایان اضافه کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

توقیف محموله میلیاردی دوربین مداربسته قاچاق در برخوار

 کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "برخوار" در بازرسی از وانت آریسان یک محموله دوربین خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ "غلامرضا براتي"  اظهار داشت : روز گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "برخوار" ، حین اجرای طرح ایست بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل تعداد 160 عدد دوربین مداربسته خارجی بزرگ و 40 عدد لنز دوربین بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ براتی با اشاره به توقیف خودرو و محموله بیان داشت: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری راننده و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار