کد خبر: 916210
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
با حضور معاون وزیر نفت افتتاح شد؛
شرکت ملی گاز ایران همواره سعی در ترویج فرهنگ رقابت مثبت و سازنده و توسعه فردی و ارتقای قابلیت های شخصی کارکنان داشته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مرکز ارزیابی و توسعه  مهارت کارکنان این شرکت، با حضورمعاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ، مدیر گازرسانی و تعدادی از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران  و همچنین مدیر عامل و مدیران شرکت گاز استان اصفهان در این شرکت راه اندازی شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز ، در این خصوص بیان داشت: ، مرکز ارزیابی و توسعه  مهارت کارکنان به عنوان یکی از راهبردهای توسعه شایستگی و شکوفایی استعدادهای بالقوه انسانی در حوزه مدیریت و رهبری منابع انسانی راه اندازی شده و از همین طریق تلاش می شود تا فضای مدیریت و سرپرستی در شرکت با اتکا به پرورش مدیران، اعتماد سازمانی از طریق توسعه و...، توسعه و تقویت شود.

حمید رضا عراقی، افزود: این مرکز، با رویکرد پرورش مدیران و کارکنان این صنعت  کمک می کند تا  دانسته ها به عمل تبدیل شود، از این طریق که با استفاده از ابزارهای ارزیابی علمی و روزآمد؛  توانمندی ، دانش و مهارت افراد را شناسایی نموده، تا بتوان برای آنها مسیر شغلی مناسبی تعریف کرد.

وی گفت: بر اساس عقول بشری کسانی می توانند موثر تر و کارآمد تر باشند که داناتر و توانمند تر باشند و هدف اصلی مرکز ارزیابی نیز شناسایی مدیران و کارکنان مستعد برای توسعه فرهنگ شایسته سالاری است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، کانون ارزیابی را بستری مناسب برای برنامه‏ریزی جانشین پروری، ایجاد شرایط جذب و ادامه خدمت مدیران مستعد، ایجاد فضای رشد و یادگیری ، تحرک و رقابت سالم در سازمان عنوان کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران همواره سعی در ترویج فرهنگ رقابت مثبت و سازنده و توسعه فردی و ارتقای قابلیت های شخصی  کارکنان  داشته است.

در ادامه این مراسم، سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز، اطمینان از شایستگی افرادی که در پست‏های کلیدی سازمان جذب یا حفظ شده‌اند، کشف استعدادهای رشد و توسعه در میان کارکنان و قرار دادن آنان در برنامه‏های جانشینی و ایجاد و تعمیق فضای رشد و یادگیری برای توسعه شایستگی‏ها در اعضای سازمان را از مهمترین اهداف کانون ارزیابی در شرکت گاز استان اصفهان برشمرد .

وی گفت: در حال حاضر در اکثر سازمانها، ارزیابی‏ها براساس سوابق تحصیلی و شغلی فرد، شناخت موردی و شخصی از داوطلب و سایر اطلاعات احتمالی صورت می‏پذیرد. این روش دقت کافی ندارد و متکی به اطلاعات پراکنده‏ای است که رابطه آنها با شایستگی‏های مورد نیاز و معیارهای سازمان روشن نیست  از این‌رو ابزارهای متعددی برای ارزیابی افراد ابداع و بکارگیری  شده ، کانون‏های ارزیابی از تکنیک‌ها، روش‌ها و ابزارهای متعددی برای ارزیابی استفاده می‏کنند تا بتوان فرد را از زوایا و ابعاد مختلف مورد سنجش قرار داد.

مهندس علوی، بیان داشت: در شرکت گاز استان اصفهان 175 عنوان شغلی در دو بخش وظیفه محور ( تحلیل شرح وظایف کارکنان ) و فرد محور (تحلیل دانش ، توانایی، مهارت ، سبک فعالیت و... فرد) مورد بررسی  قرار گرفت و بر اساس نتایج حاصل از تحلیل موارد ذکر شده  مدل شایستگی کارکنان طراحی گردید.

وی ، گفت: در فاز بعدی مقرر است؛ 100 نفر از افرادی که در 175 عنوان شغلی ، مشغول به فعالیت می باشند  انتخاب و در گروه های 12 تایی تقسیم شده و سپس توانمندی و شایستگی هریک بر اساس مدل شایستگی ،ارزیابی صورت پذیرد تا مشخص گردد هر فرد در چه مسیر شغلی باید قرار گیرد و در این مسیر به چه آموزش هایی نیازمند است .

گفتنی است ، بعد از کانون ارزیابی شرکت ملی گاز، این نخستین مرکز ارزیابی کارکنان است که در سطح شرکت ملی گاز راه اندازی شده که ارزیابی کارکنان  شاغل در شرکت گاز استان اصفهان و 4 شرکت گاز استانی همجوار  را نیز برعهده دارد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر