کد خبر: 916127
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
انتقاد عضو شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما
هادی عسگری
پخش پر حجم آگهی‌های تلویزیونی در زمان پخش برنامه‌های مرتبط با جام جهانی فوتبال و به خصوص در زمان پخش مستقیم مسابقات، باعث انتقاد بیننده‌ها و البته واکنش عضو ناظر شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما شد.
سید احسان قاضی‌زاده، نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما، در گفت و گو با «خانه ملت» می‌گوید: انتقاد ما از سازمان صداو سیما به دلیل جولان شرکت‌های تبلیغاتی و اسپانسر‌ها به ویژه در مشارکت‌های درون برنامه‌ای است؛ باید نظم و قاعده و سیستمی بر این موضوع در سازمان حاکم باشد. وی می‌افزاید: سازمان صداو سیما باید اصول تبلیغاتی فنی و حرفه‌ای را رعایت کند؛ سازمان ناچار می‌شود در ازای دریافت پول، کسب درآمد و منافع مالی هر نوع آگهی به هر شیوه‌ای جذب و در زمان‌های طولانی و گاه خسته‌کننده این تبلیغات را نمایش دهد این حجم گسترده تبلیغ جز کسل‌کننده بودن نتیجه‌ای ندارد. در روز‌های اخیر به دلیل بالارفتن میزان تبلیغات تلویزیونی به ویژه در زمان پخش مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، نگاه‌ها به سمت میزان درآمد‌های تلویزیون از محل پخش این آگهی‌ها معطوف شده است. به خصوص اینکه اعلام میزان تعرفه چندین میلیون تومانی برای هر ثانیه آگهی برای قبل از آغاز مسابقه، میان دو نیمه و بعد از پایان مسابقه، نشان می‌دهد پخش مکرر آگهی‌های بازرگانی در این ساعات خاص که اوج بیننده را دارد، چقدر برای تلویزیون سود‌آور است. سید احسان قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید: بنده از آقای مهدوی‌مهر، مسئول بازرگانی سازمان صداوسیما خواستم کالای ایرانی را در هنگام نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی که وقت طلایی است، تبلیغ کنند. موضوعی که تقریباً در همه آگهی‌هایی که این روز‌ها از برنامه‌های پر‌بیننده تلویزیونی پخش می‌شود، دیده می‌شود، اما در مقابل شاهد تضییع حقوقی بیننده‌هایی هستیم که مجبورند به جای تماشای برنامه‌های تلویزیونی، مجموعه از آگهی‌های بازرگانی را دنبال کنند.
برخی از رسانه‌ها با توجه به تعرفه‌های تبلیغاتی تلویزیون برای مسابقات جام‌جهانی فوتبال، دست به محاسبه میزان درآمد تلویزیون زده و به رقم قابل‌توجه ۲۱۰ میلیارد تومان صرفاً برای پخش سه بازی ایران در این جام رسیده‌اند. بار‌ها مدیران سازمان صداوسیما، علت افزایش حجم آگهی‌ها را جبران کسری بودجه این سازمان عنوان کرده‌اند و دولت را به خاطر عدم پرداخت بودجه مصوب به این سازمان، مقصر اصلی بالا رفتن میزان پیام‌های بازرگانی عنوان کرده‌اند. به نظر می‌رسد در این شرایط، راهکار معقول این است که دولت در مقابل پرداخت بودجه مورد نظر سازمان صداوسیما، این رسانه را متعهد به رعایت حقوق بینندگان کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار