کد خبر: 916121
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
در پی کشته شدن یک جوان فرانسوی به دست پلیس این کشور، محله‌های مختلف شهر نانت غرق در آشوب و هرج و مرج شدند. تظاهرکنندگان ده‌ها خودرو و مغازه را به آتش کشیدند و پلیس برای متفرق کردن معترضان، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
در پی کشته شدن یک جوان فرانسوی به دست پلیس این کشور، محله‌های مختلف شهر نانت غرق در آشوب و هرج و مرج شدند. تظاهرکنندگان ده‌ها خودرو و مغازه را به آتش کشیدند و پلیس برای متفرق کردن معترضان، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
شهروندان فرانسوی در اعتراض به خشونت‌های پلیس این کشور، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خشم خود را از این اقدامات ابراز کردند. پس از اینکه فردی به صورت اشتباهی هدف گلوله پلیس فرانسه قرار گرفت و کشته شد، موجی از ناآرامی‌ها شهر «نانت» فرانسه را فرا گرفت. سه شنبه شب یک راننده جوان به فرمان ایست پلیس توجه نکرد و پلیس به سمت خودروی وی شلیک کرد که برخورد گلوله به گردن راننده به مرگ این جوان ۲۲ ساله به منجر شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال انتشار این خبر در سطح شهر، گروهی از جوانان معترض در محله «بریل» شهر نانت گرد هم آمدند و با پلیس درگیر شدند. اعتراضات بلافاصله به محله‌های دیگر از جمله ملکوف و درویر هم کشیده شد. در جریان این خشونت‌ها که تا بامداد چهار شنبه ادامه داشت، صدای چند انفجار شنیده شد، شماری خودرو همچنین یک مرکز پزشکی، مرکز انجمن‌های غیردولتی و یکی از سالن‌های وابسته به شهرداری به آتش کشیده شد و معترضان در مقابل نیرو‌های پلیس از کوکتل‌مولوتف استفاده کردند. پلیس هم با استفاده از گاز اشک‌آور به مقابله با آن‌ها پرداخت. جوانی ۲۴ساله به نام استیون که در محله‌ای که حادثه اتفاق افتاده زندگی می‌کند، درباره خشونت‌های سه شنبه شب گفت: «رفتم بیرون دیدم همه چیز دارد می‌سوزد. سطل‌های زباله و خودرو‌ها در حال سوختن بودند و آن‌ها همه چیز را می‌شکستند. این جریان خیلی طول کشید». به گفته پلیس هیچ کس در این خشونت‌ها دستگیر نشده است و حدود ۲۰۰ مأمور برای کنترل اوضاع در محلات شهر مستقر شده‌اند. به گزارش رویترز، کریستف برتراند، رئیس کلانتری محله بریل اعلام کرد: «در جریان یک ایست و بازرسی به خودرویی که سرنشین آن یک جوان ۲۲ ساله بود دستور داده شد ماشین خود را در کنار خیابان متوقف کند. در حین پرس و جو از وی مشخص شد هویت وی ناشناخته است و به افسر مربوطه دستور داده شد او را به کلانتری انتقال دهد که با ممانعت وی روبه‌رو شد و افسر پلیس در تیراندازی این جوان را به قتل رساند». وزیر کشور فرانسه هم دیروز اعلام کرد: «من از همه می‌خواهم که آرامش را به طور کامل برقرار کنند و به قانون کاملاً احترام بگذارند. تحقیقات پلیس درباره اقدام این مأمور در حال انجام است». شهردار نانت نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده جوان کشته شده، اعلام کرد که «پلیس و دستگاه قضایی فرانسه باید در نهایت شفافیت به تحقیق درباره آنچه در این حادثه روی داده است، بپردازند». هویت راننده هنوز مشخص نشده است. یک دهه است که رابطه نه‌چندان خوب پلیس فرانسه با جوانان ساکن شهرک‌های مهاجرنشین، بحث‌برانگیز شده و به یکی از معضلات جامعه فرانسه بدل شده است. پلیس فرانسه بار‌ها به برخورد خشونت‌بار با جوانان ساکن محله‌های فقیرنشین و اعمال تبعیض علیه اقلیت‌های قومی متهم شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار