کد خبر: 916114
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
تأمین اجتماعی: اظهارات جهرمی را پخش نکنید
پس از واردات آیفون با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط سازمان تأمین اجتماعی، وزیر ارتباطات در حضور وزیر کار خواستار تعطیلی فعالیت تأمین اجتماعی در واردات گوشی آیفون شد که یکی از مدیران تأمین اجتماعی از رسانه‌ها خواست، اظهارات وزیر ارتباطات پخش نشود.
دی سال ۹۶ همزمان با اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه و رشد قیمت این محصولات در بازار، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به واسطه سودی که در واردات آیفون (برندی امریکایی) است، به این حوزه روی آورده است (که این امر مشابه ماجرای ممنوعیت ثبت سفارش خودرو و رانت اطلاعاتی عده‌ای است).
واردات گوشی آیفون با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط سازمان تأمین اجتماعی، منجر به کنایه‌ای از سمت وزیر ارتباطات در بازدید حضوری از سازمان تأمین اجتماعی شد، به طوری که جهرمی به صراحت گفت: سه ماه پیش به وزیر کار هم گفتم جنس کار شستا اینجور کار‌ها نیست، شستا شفاف‌سازی و واردات آیفون را تعطیل کند.
براساس فیلمی که در فضای مجازی به شکل گسترده پخش شد، محمدجواد آذری جهرمی روزگذشته با حضور در وزارت کار خواستار شفاف‌سازی شستا شد و اظهار کرد: چندماه پیش به آقای دکتر ربیعی گفتم جنس کار تأمین اجتماعی به این موضوعات (واردات گوشی آیفون آن هم همزمان با اجرای طرح رجیستری و رشد قیمت گوشی) نیست و ورود نکند. وزیر ارتباطات از شستا خواهش کرد، ضمن شفاف‌سازی اعلام کند که فعالیتش را در این بخش تعطیل می‌کند.
در حالی که وزیر ارتباطات صریحاً خواستار این موضوع شد، اما تقی‌پور مدیر روابط عمومی این سازمان در کمال تعجب از خبرنگاران خواستار عدم پرداختن به این موضوع شد که آذری جهرمی گفت: اتفاقاً همین بخش از سخنانم بازتاب خواهد یافت.
حال این سؤال بر جای می‌ماند، چرا سازمان تأمین اجتماعی از ماجرای واردات آیفون توسط شستا فرار می‌کند و چرا مجموعه‌های وزارت کار در دنیای شفاف‌سازی و پاسخگویی در عهد دقیانوس به سر می‌برند؟!
گفتنی است، محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی مجلس در برنامه پایش یک‌شنبه شب هفته جاری اعلام کرد، شرکتی از زیرمجموعه‌های وزارت کار و به طور مشخص شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی واردات موبایل داشته، نمی‌دانم چرا اسم این شرکت را سانسور کرده بودند؟ ولی وزیر ارتباطات این موضوع دریافت ارز را توسط این شرکت تأیید کرد. براساس اصل شفافیت و گردش آزاد اطلاعات مجموعه‌های دولتی موظفند اطلاعات را در اختیار افکار عمومی قرار دهند و شفاف‌سازی کنند.
باید عنوان داشت که مجموعه‌های وزارت کار همانند سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی هم از بودجه عمومی کشور ده‌ها هزار میلیارد تومان دریافتی دارند و هم اینکه واقعاً در شفاف‌سازی در عهد دقیانوس به سر می‌برند و واقعاً مشخص نیست، سازمان برنامه‌و‌بودجه بر چه اساسی به این مجموعه‌ها بودجه‌های کلان می‌دهد و اصلاً اساس بدهی‌هایی که این مجموعه‌ها مدعی هستند که از دولت طلبکارند چیست و چگونه به یکباره طلب این مجموعه‌ها سر از ارقام بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآورده است. انتصابات سیاسی و بازدهی بسیار پایین سرمایه‌گذاری‌های شستا و نبود نظارت‌های حسابرسی و حسابداری و بازرسی مدون و حرفه‌ای در این مجموعه‌ها چالش‌های اساسی برای کشور پدید آورده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار