کد خبر: 915887
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد
مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات 187 میلیون دلاری کالا از این استان و رشد 20 درصدی این عدد خبر داد.

علی سعدالدین در سلسله نشست‌های «پرسشگری از مسؤولین» همزمان با سالروز فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان اظهار داشت: طبق قانون، کوله بری، مناطق آزاد و ... نیز جزو مبادی رسمی محسوب شده ولی گمرک در آن حضور ندارد و همچنین وسعت مرزهای جغرافیایی کشور و کمبود امکانات از اصلی‌ترین علل این مسأله محسوب می‌شود.

وی میزان صادرات استان سمنان در سال گذشته را 187 میلیون دلار و همچنین واردات کالا را 46 میلیون دلار عنوان کرد که حاکی از رشد 20 درصدی صادرات و نسبت بالای حجم صادرات به واردات در استان سمنان است.

مدیرکل گمرک استان سمنان همچنین مکانیزه کردن گمرک، سیستمی کردن واردات و مشخص کردن مسیر واردات تا عرضه کالا را از اهداف گمرک جمهوری اسلامی برشمرد.

سعدالدین با بیان اثر مطلوب این قبیل جلسات در افزایش خودباوری دانش‌آموزان و همچنین پیشرفت در بینش اجتماعی مدیران ابراز امیدواری کرد: این جلسات ادامه پیدا کرده و سؤالات بدنه دانش‌آموزی به مدیران انتقال یابد که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به‌خوبی رسالت جنبشی خود را در این خصوص انجام داده است و ادامه خواهد داد.

اولین نشست از سلسله نشست‌های پرسشگری از مسؤولین با هدف تقویت روحیه مطالبه گری و انتقال دغدغه‌های دانش‌آموزی در حوزه‌های اقتصادی برگزار شد.

سعدالدین در این نشست با بیان وظایف و اهداف گمرک، به بیان ظرفیت‌های سازمان خود پرداخت و دانش‌آموزان همچنین با بیان سؤالی در خصوص میزان واردات، صادرات و نسبت واردات به صادرات در استان و همچنین اهداف بلندمدت سازمان گمرک خواستار جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد شدند.

در ادامه دانش‌آموزان منتخب و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان دغدغه‌ها و سؤالات جامعه دانش‌آموزی که مرتبط با وظایف اداره کل گمرک بود، بیان کردند و مدیرکل گمرک استان به این سؤالات پاسخ داد.

دانش‌آموزان با بیان اینکه حدود 30 درصد از واردات کالای قاچاق (حدود 12.6 میلیارد دلار) از مبادی رسمی کشور انجام می‌شود، پرسشی در خصوص نقش گمرک در کاهش این عدد را مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر