کد خبر: 915826
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: سیاست «تحمل صفر» رئیس‌جمهور ایالات متحده نقض آشکار حقوق بشر است.
فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیاست‌های ضد‌حقوق بشری ترامپ، اظهار کرد: نگاه نژادپرستانه از ابتدا در سیاست‌های ریاست جمهور امریکا وجود داشته و خلاف سیاستمداران دیگر امریکا که نژادپرست بودند ولی به صراحت نظرات نژادپرستانه خودشان را بیان نمی‌کردند، اما ترامپ مواضع ضدحقوق بشری خود را صراحتاً بیان می‌کند. وی تصریح کرد: ترامپ از زمان شروع فعالیتش برای انتخابات ریاست جمهوری موضوعات نژادپرستانه را مطرح کرد و یکی از دلایل پیروزی‌اش در انتخابات هم همین تفکر نژادپرستانه او بود، چراکه بسیاری از مردم امریکا نگاهی نژادپرستانه دارند.
ایزدی با بیان اینکه نگاه نژادپرستانه در ایالات متحده از ابتدای تأسیس این کشور وجود داشته است، بیان کرد: دونالد ترامپ با همین تفکرات نژادپرستانه و ضدحقوق بشری خود توانست رئیس‌جمهور امریکا شود و در عمل هم به وضوح این نگاه را دیده‌ایم. کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالات متحده در آبان‌ماه برگزار می‌شود و ترامپ به دنبال پیروزی در این انتخابات است، لذا روش او برای کشیدن مردم به پای صندوق‌های رأی، استفاده از همین ادبیات تند نژادپرستانه است و حالا تلاش می‌کند هم در کلام و هم در عمل این ادبیات را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه اگر در انتخابات میان دوره‌ای دموکرات‌ها روی کار بیایند، ممکن است استیضاح ترامپ در کنگره مطرح شود، افزود: باخت آینده سیاسی دونالد ترامپ بستگی به نتایج این انتخابات دارد، لذا در حال حاضر تمرکزش روی این موضوع است و تلاش می‌کند تا افرادی که در دور قبل به او رأی دادند را بار دیگر با همان تفکرات نژادپرستانه پای صندوق‌ها بکشاند.
ایزدی با اشاره به سیاست «تحمل صفر» ترامپ در قبال مهاجران و جدا کردن کودکان از والدینشان، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد رئیس‌جمهور امریکا با این کار‌ها به دنبال نشان دادن یک ظاهر قدرتمند از خود است تا بدین وسیله توجه آن قشر نژادپرست ایالات متحده را به خود جلب کند و به آن‌ها بگوید همان ذهنیت مخاطبان نژادپرست را ادامه خواهد داد.
کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: با اینکه همه سیاستمداران کاخ سفید می‌دانند که سیاست «تحمل صفر» می‌تواند برای امریکایی‌ها آبروریزی زیادی در عرصه بین‌المللی داشته باشد، اما در حال حاضر ترامپ و حامیانش تنها نگران آن قشر از جمعیت نژادپرست امریکا هستند که قرار است در انتخابات پیش رو رأی دهند. وی اظهار کرد: کنوانسیون‌های بین‌المللی متعددی درباره حقوق کودکان از جمله «کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان» در عرصه بین‌الملل وجود دارد و تنها کشوری که تاکنون به عضویت آن درنیامده امریکاست و همین امر سبب شده ما شاهد نقض آشکار حقوق کودکان مهاجر در این کشور باشیم. ایزدی بیان کرد: عدم‌پیوستن امریکا به «کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان» مربوط به ترامپ نیست و دولت‌های قبلی او هم هرگز به این کنوانسیون ملحق نشدند، از این جهت نهاد‌های بین‌المللی می‌توانند در این حوزه‌ها وارد شوند و از حقوق کودکان حمایت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار