کد خبر: 915820
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
گفت وگوی «جوان آنلاین» با تهیه کننده مستند «فرمانده» درباره شهید «محمد ابراهیم رشیدی»
محمدابراهیم رشیدی که از نیرو‌های تخریب تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شده بود، به جمع شهدای مدافع حرم پیوست. این شهید بزرگوار همچنین از عوامل مستند مسابقه «فرمانده» نیز بود.

سرویس فرهنگی جوان آنلاین – بهنام صدقی: محمدابراهیم رشیدی که از نیرو‌های تخریب تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شده بود، به جمع شهدای مدافع حرم پیوست. این شهید بزرگوار همچنین از عوامل مستند مسابقه «فرمانده» نیز بود.

با حسین افشار، مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی، کسی که تهیه کنندگی مستند مسابقه «ضد گلوله» را هم بر عهده دارد در خصوص خصوصیات اخلاقی و شخصیتی این شهید مدافع حرم گفت و گو کرده‌ایم.

افشار با اشاره به اینکه شهید محمد ابراهیم رشیدی در تیم بچه‌های عوامل مستند مسابقه «ضد گلوله» بود به «جوان آنلاین» می‌گوید: شهید رشیدی از تعامل وصف ناپذیری در ارتباطات خود با دوستان، همکاران و اطرفیان خود برخوردار بود که این مزیت او حسی از آرامش و آسایش برای خود و دیگران به ارمغان آورده بود.

رشیدی سرانجام به آرزوی قلبی اش رسید
تهیه کننده مسابقه «فرمانده» در ادامه می‌گوید: یکسال و نیم از همکاری ما با این شهید بزرگوار در مستند مسابقه «ضد گلوله» و مستند مسابقه «فرمانده» می‌گذشت، اما او بار‌ها می‌خواست در این بین عازم سوریه شود و به آرزوی دیرینه اش که همان شهادت بود، برسد. در تمام این مدت ما و همکاران مان جلو او را گرفتیم و به بهانه‌های کاری مختلف تلاش کردیم تا او تهران را به مقصد سوریه ترک نکند و هرگز از میان ما نرود، اما تلاش مان بی فایده بود و ایشان سرانجام به آرزوی قلبی شان رسیدند.

رشیدی عنصر جالبی بود
وی می‌افزاید: به نظر من شهید محمد ابراهیم رشیدی عنصر جالبی بودند!. صفات و عنصر اخلاقی، انسانی و معنوی شهید رشیدی منحصر به فرد بود. ایشان در تعامل با دیگران، رفاقت جانانه با دوستان، محبت با اطرافیان و همکاری ایده آل و به نحو احسنت با همکاران کم نمی‌گذاشتند. با بچه‌های صحنه خیلی خوب رفتار می‌کردند و صفاتی را که انسان‌های عرفانی به صورت کامل و تمام معنا برخوردار هستند، ایشان به تنهایی دارا بودند.
رشیدی سرانجام به آرزوی قلبی اش رسید

رشیدی برای شهادت نور بالا می‌زد!
افشار در پایان با تاکید بر اینکه حیف است کسانی همچون شهید رشیدی شهید می‌شوند و از میان مردم می‌روند، اظهار می‌دارد: شهادت این شهید بزرگوار برای تمام بچه‌هایی که با او در ارتباط بودند قابل پیش بینی بود. به طوری که به خودی خود احساس می‌کردیم که شهادتش نزدیک است و دیگر باید کاری به کار ماندنش نداشته باشیم. معتقدم او برای رسیدن هر چه زودتر به فیض عظیم شهادت، نور بالا می‌زد. پس باید این فرصت را مغتنم شمرد و از آموزه‌های شهدای مدافع حریم و حرم بهره برد. تردیدی نیست همان طور که تاکنون خداوند تبارک و تعالی توفیق عنایت فرموده و همه ما پشتیبان ولایت فقیه بوده‌ایم، از این پس نیز زیر سایه ولایت فقیه به سر منزل سعادت خواهیم رسید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
به دنیا و جیفه اش نگاه میکنی میگی که ماندن امثال این عزیز دراین دنیا حیفه !!!ازاون طرف به زالوهای چسبیده به قدرت وازار واذیت مردم نگاه میکنی میگی که رفتن امثال این عزیز چه ظلمی است به عالم وادم !!! خدایا پناه بر تو و تسلیم محض به انچه تومقدّر فرمودی !!! واما یک تمنا ازدرگاهت :به کرم وکرامتت وبه عزت وجلالت ،نسل این عارفان وسالکان طریق عشق که مایه ارامش بشرند رادرزمین انقدر فراوان کن که هردو از فیض وجودشان بهره مند شوند !!!امین یا رب العالمین !!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار