کد خبر: 915698
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
نماینده مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری کل کشور:
نماینده مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری کل کشور گفت: آذربایجان غربی جز استان های موفق در رسیدگی دقیق به پرونده های حقوقی است.

اسدالله باهو اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استان های کم اشتباه، کم خلاف و دقیق در رسیدگی به پرونده های حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نیاز جامعه، تعداد زیاد پرونده های حقوقی و طبق قانون توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران قوه قضاییه تعداد ۲۰ هزار نفر وکیل و ۱۱ هزار کارشناس رسمی درکل کشور استخدام کرده است، افزود: سهمیه آذربایجان غربی از این تعداد استخدامی در مجموع 1 و ۷۰۰ وکیل و کارشناس رسمی دادگستری است.

نماینده مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری کل کشور با اشاره به اینکه در استخدامی سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۸۴ وکیل و 1 و ۹۰۰ نفر کارشناس رسمی جذب دادگستری های کل کشور شده اند، تصریح کرد: این آمار نشان دهنده این است که افرادی می توانند وارد مرکز بشوند که دارای بنیه و توان علمی بالا باشند و شناخت کامل به امور حقوقی و اجرایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰ استان کشور مرکز وکلا و کارشناسان تاسیس شده است، اظهار کرد: برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی، تدوین جزوات آموزشی و نظارت بر عملکرد استان ها از جمله وظایف مرکز کل امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان دادگستری است.

باهو افزود: کارشناسی و وکالت یک خدمت اجتماعی و عمومی بوده و امانتی است که خداوند بر دوش وکلا و کارشناسان گذاشته تا در جهت اجرای عدالت گام بردارند.

وی در خصوص ویژگی های شاخص یک وکیل، خاظرنشان کرد: جلب اعتماد مردم، تلاشگر بودن در رسیدگی به پرونده ها، اخلاق حسنه داشتن، حقوق دان بودن و قلم و بیان شیوا داشتن از ویژگی های شاخص یک وکیل است.

نماینده مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری کل کشور گفت: مسندی که یک وکیل و کارشناس بر آن نشسته نباید موجب اخلال در دادرسی و تضعیف حق الناس شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر