کد خبر: 915681
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان :
کاهش ۳۰ درصدی تولید فرش دستباف ابریشم به دلیل نوسانات ارزی در بازارفرش نایاب شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سعید عصاچی پیرامون وضعیت تولید فرش دستباف اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون تولید فرش دستباف به دلیل نبود ابریشم در رکود است.

وی با بیان اینکه اکنون تولید فرش دستباف صرفه اقتصادی ندارد، گفت: با توجه به بالارفتن قیمت ارز، در حال حاضر ابریشم که از مواد اولیه و اصلی تولید فرش دستباف است، در بازار نایاب شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه ابریشم جز مواد وارداتی است، تصریح کرد: در سال 96 تعرفه واردات ابریشم 15 درصد بوده که ما به دلیل جلوگیری از قاچاق آن درخواست کم کردن تعرفه داشتیم اما متاسفانه امسال ابریشم با تعرفه 26 درصد وارد می شود.

وی بیان کرد: همچنین واردات ابریشم در تعرفه درجه 3 قرار دارد و ارز دولتی شامل آن نمی شود و اکنون ابریشم با دلار 9000 تومانی وارد می شود و خرید آن برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد و قیمت ابریشم در سال گذشته 330 بوده اکنون یه 900 رسیده است.

عصاچی با اشاره به کاهش 30 درصدی تولید فرش دستباف در اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ابریشم در بازار نایاب شده است و به دلیل نبود این ماده اصلی و همچنین عدم برنامه ریزی برای فروش فرش های دستباف عملا تولید فرش راکد مانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار