کد خبر: 915632
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران خبر داد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف باند‌های توزیع ارز تقلبی و شمش عیار پایین خبر داد و گفت: با گیرندگان ارز دولتی که ارز را در مسیر تعریف شده استفاده نکرده‌اند، برخورد می‌شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف باند‌های توزیع ارز تقلبی و شمش عیار پایین خبر داد و گفت: با گیرندگان ارز دولتی که ارز را در مسیر تعریف شده استفاده نکرده‌اند، برخورد می‌شود.
به گزارش «فارس»، علی‌اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در مورد آخرین اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق ارز گفت: در حال حاضر اماکنی که در آن دلالان ارزی تجمع می‌کردند و باعث تحریک شرایط عمومی می‌شد، توسط پلیس و تعزیرات در حال پاکسازی است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به سوء‌استفاده برخی از افراد برای عرضه دلار‌های تقلبی و سکه‌های با عیار پایین افزود: تیم‌های ما با کمک نیروی انتظامی در این زمینه فعالیت جدی دارند. وی با اشاره به کشف یک باند عرضه ارز تقلبی اظهار داشت: با ردزنی، این باند در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پنج نفر هم دستگیر شدند.

کشف ۱۴۶ هزار دلار و ارز تقلبی

پوراحمدنژاد بیان داشت: در این محل مقادیر قابل ملاحظه‌ای ارز تقلبی و ۱۴۶ هزار دلار تقلبی کشف شد. وی با بیان اینکه ما به مردم هشدار داده‌ایم تا در این بازار هیجانی فریب یک عده کلاهبردار را نخورند، افزود: توزیع ارز‌های تقلبی از شبکه پیامکی و سیستم‌های مجازی صورت می‌گیرد و متأسفانه عوام و کسانی که از این کار سررشته‌ای ندارند، با اطمینان به هر فردی ممکن است، دچار ضرر و زیان شوند.
وی افزود: در مقوله برخورد با شبکه‌های ورود شمش طلا و شمش‌های شبه طلا و پلاتین (طلای سفید) اقدامات خوبی صورت گرفته است و شبکه‌ای با حدود ۲۰۰ شمش کشف و سه نفر هم در این رابطه دستگیر شدند.

دستگیری ۱۲۱ نفر در مبادلات غیرقانونی ارز

پوراحمد نژاد اظهار داشت: طی سه ماه گذشته ۱۲۱ نفر که در این حوزه مبادرت به خرید و فروش ارز خارج از مسیر قانونی کرده‌اند، دستگیر شده‌اند که بخشی از این افراد حرفه‌ای بوده‌اند که در اختیار سازمان‌های امنیتی قرار گرفته‌اند. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر هم تیم‌های ما در محل‌های مصطلح به خرید و فروش در قالب پوشش حضور دارند و روزی نیست که در این حوزه دستگیری نداشته باشیم و متأسفانه در این بازار عمده افرادی که حضور دارند و همچنان بدون رعایت ملاحظات اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند، افرادی عوام هستند که اصلاً در این حوزه تخصص ندارند و بعضاً برای آن‌ها پرونده‌های قضایی تشکیل می‌شود.
وی افزود: با توجه به قانون مبارزه با قاچاق، کالای قاچاق ضبط می‌شود و فرد حامل در شرایط خاصی برای آن زندانی تعریف می‌شود و در عموم موارد اگر منجر به محکومیت باشد تا شش برابر ارزش محموله جریمه می‌شود.
پوراحمدنژاد اظهار داشت: این حوزه هیجانی ارز باعث مشکلاتی شده و به‌رغم اطلاع‌رسانی‌ها مکرر برای وارد نشدن مردم به این بازار باز هم عده‌ای درگیر در این بازار می‌شوند و مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند.

برخورد بدون اغماض با گیرندگان متخلف ارز دولتی برای واردات

وی افزود: قطعاً حاکمیت با این افراد شوخی ندارد و هیچ‌گونه مماشاتی هم نمی‌شود و حتماً با کسانی که در این مسیر با وجود مشکلات عدیده‌ای که بیگانگان برای کشور ایجاد کرده‌اند، به جای اینکه کمک به ساختار حاکمیت کنند، بدتر با آن‌ها همکاری کرده‌اند. قطعاً این مقوله قابل اغماض نیست و هیچ‌گونه مماشاتی با این متخلفان نخواهیم داشت. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران بیان داشت: اگر فردی ارزی را برای واردات دریافت و در مسیری دیگر استفاده کرده است با سختگیری که در قانون مبارزه با قاچاق تعریف و تصویب شده با آن‌ها برخورد می‌شود و طی چند روز آینده روند بررسی‌ها اعلام می‌شود.

متخلفان ۶ برابر میزان تخلف ارزی جریمه می‌شوند

پوراحمدنژاد بیان داشت: طبق قانون از یک تا شش برابر میزان تخلف ارزی قانونگذار می‌تواند متخلف را جریمه کند و الان با توجه به سختگیری‌ها قطعاً حداکثر جرایم در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: قاعدتاً یکی از مصادیقی که برای تشکیل بازار ثانویه نیاز مازاد بوده تا از این طریق جلوی معاملات غیرمتعارف و عرضه ارز قاچاق و تقلبی گرفته شود و الا بخش اعظمی از تقاضا، بازار هیجانی است و اگر نیاز درمانی و مسافرتی بود، تأمین از مسیر‌های تعیین شده اصلاً کار سختی نبود. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهار داشت: اگر ما گزارشاتی مبنی بر نگهداری بیش از ۵ هزار یورو در اماکن مسکونی داشته باشیم، مکلف به ضبط آن هستیم و براساس مصوبات اخیر ارز ورودی و خروجی حداکثر ۵ هزار یورو است.
پوراحمد نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه الان کشور در جنگ اقتصادی نامبارک و نابرابر قرار گرفته نیاز به همراهی و همدلی است و این همدلی در زمان جنگ وجود داشت. نیازمند همراهی و همدلی مردم هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار