کد خبر: 915451
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان
آموزش هاي مهارتي ويژه توانمندسازي بهبوديافتگان و خانواده آنان در اولويت هاي برنامه هاي اعطاي تسهيلات در راستاي اشتغال اين قشر گام مؤثري است

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني وحرفه اي استان اصفهان، ابوطالب جلالي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان در هفته مبارزه با موادمخدر بيان داشت: اعتياد به مواد مخدر يكي از مهم ترين مشكلات اجتماعي، اقتصادي و بهداشتي است كه عوارض ناشي از آن تهديدي جدي براي جامعه بشري محسوب شده و موجب ركود اجتماعي در زمينه هاي مختلف مي گردد.

وي افزود: اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان به عنوان يكي از اعضاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، آموزش هاي مهارتي ويژه توانمندسازي بهبوديافتگان و خانواده آنان را در اولويت هاي برنامه هاي خود قرارداده تا از طريق اعطاي تسهيلات در راستاي اشتغال اين قشر گام مؤثري بردارد.

جلالي اظهار داشت: اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي در سال 96 اقدام به آموزش و توانمندسازي 25 هزار نفر معتاد بهبود يافته و در سه ماهه اول سال 1397، 2 هزار و 117 نفر  كه از سوي سازمان بهزيستي، زندان ها، دانشگاه علوم پزشكي و ... معرفي گرديده اند نموده است.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان اهم برنامه ها و اقدامات صورت پذيرفته در خصوص معتادان بهبود يافته را مشاوره آموزشي – شغلي بر اساس توانايي تحصيلي و آشنايي با بازار كار، معرفي حرفه هاي كوتاه مدت، اشتغال و كارآفريني با كمترين هزينه و تجهيزات، هم خواني حرفه ها با شرايط تحصيلي آنان جهت افزايش توان مهارت آموزي، در نظر گرفتن قابليت ها و مزيت هاي منطقه اي جهت دسترسي آسان تر افراد بهبوديافته به شغل موردنظرشان، برگزاري دوره هاي آموزشي پيشگيري از اعتياد ويژه كاركنان، كارآموزان مراكز و مديران و مربيان آموزشگاههاي فني و حرفه اي آزاد، صنايع و صنوف و ... عنوان نمود.

ابوطالب جلالي در خصوص مراحل پرداخت تسهيلات به بهبوديافتگان داراي مدارك آموزش فني و حرفه اي گفت: پس از ارائه آموزش هاي مهارتي و اعطاي گواهينامه مهارت، مهارت آموختگان بهبوديافته مي توانند با مراجعه به اداره بهزيستي و كميته امداد امام خميني جهت دريافت تسهيلات از بانك ها اقدام نمايند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر