کد خبر: 915407
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
آنچه که در خرمشهر گذشت
تجمع شنبه شب مردم خرمشهر در اعتراض به وضعیت نامناسب آب این شهر، با آشوبگری برخی عوامل به انحراف کشیده شد و حضور عده‌ای اغتشاشگر مسلح و شلیک تیر در تجمع باعث شد که همچون بسیاری تجمعات دیگر صدای اعتراض مردم در غوغای اغتشاش خیابانی عوامل ضدانقلاب و آشوبگری مجازی همان افراد شنیده نشود.
تجمع شنبه شب مردم خرمشهر در اعتراض به وضعیت نامناسب آب این شهر، با آشوبگری برخی عوامل به انحراف کشیده شد و حضور عده‌ای اغتشاشگر مسلح و شلیک تیر در تجمع باعث شد که همچون بسیاری تجمعات دیگر صدای اعتراض مردم در غوغای اغتشاش خیابانی عوامل ضدانقلاب و آشوبگری مجازی همان افراد شنیده نشود.
در چند روز اخیر آب آبادان و خرمشهر شور شده بود و این شوری به حدی رسید که دیگر برای استحمام و شست‌و‌شو نیز قابل استفاده نبود. مردم خرمشهر برای اعتراض به این وضع روز جمعه (هشتم تیرماه) در دو نوبت صبح و عصر در مسجد جامع خرمشهر و چهارراه شهید مطهری تجمع مسالمت‌آمیزی را برگزار کردند. اقشار مختلف مردم با حضور در این تجمع خواستار حل مشکل آب شرب خرمشهر و توجه مسئولان به این نیاز اساسی شدند. عبدالله سامری روز جمعه و پس از تجمعات اعتراض‌آمیز مردم خرمشهر در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۵ تیرماه با تکمیل طرح آبرسانی غدیر۲ آب شهرستان خرمشهر شیرین می‌شود.

اغتشاشگران دست به سلاح شدند

شنبه شب حوالی ساعت ۲۰:۳۰ موج دوم تجمعات مردمی آغاز شد، اما این بار جمعیت نسبت به تجمعات مسالمت‌آمیز روز‌های گذشته کاهش یافته بود. نیروی انتظامی با تاریک شدن هوا از تجمع‌کنندگان خواست تا مطالبات خود را بر اساس مجاری قانونی دنبال کنند، اما برخی از افراد با چوب، سنگ و حتی سلاح گرم که فیلم آن موجود است، به نیرو‌های انتظامی حمله‌ور شدند. دسته‌های چند نفره که خود را معترض نسبت به شوری آب جا زده بودند، با آسیب رساندن به اموال عمومی در سطح شهر پروژه خرابکاری خود را آغاز کردند و رسماً با تحریک اقشار مختلف مردم با نیرو‌های انتظامی و امنیتی درگیر شدند و تا جایی پیش رفتند که تعدادی مغازه، ماشین، ساختمان و دیگر اموال عمومی را به آتش کشانده و آسیب رساندند. برخی از اغتشاشگران با داشتن سلاح سرد و گرم درگیری خود با نیرو‌های امنیتی را افزایش دادند و وضعیت قرمز و شرایط ناامنی را در سطح شهر برای مردم ایجاد کردند. اقشار مختلف مردم خرمشهر به محض اینکه شاهد کشیده شدن فضای مطالبه به اغتشاش و خرابکاری شدند، صحنه را ترک و خود را از خرابکاران و اغتشاشگران جدا کردند.

تکذیب آتش گرفتن موزه دفاع مقدس خرمشهر

ثامر چنعانی با اشاره به خبر آتش گرفتن موزه دفاع مقدس خرمشهر در پی اغتشاش و خرابکاری شب گذشته، اظهار کرد: خبر آتش گرفتن موزه دفاع مقدس خرمشهر شایعه و کذب است. شب گذشته تعداد معدودی اغتشاشگر و خرابکار فضای سبز کنار موزه دفاع مقدس خرمشهر را آتش زدند که با حضور نیرو‌های آتش‌نشانی فضای آتش گرفته خاموش شد.
مدیر فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: موزه دفاع مقدس خرمشهر شرایط عادی خود را دارد و هیچ آسیبی به این مرکز نرسیده است. امروز (دیروز) نیز یک اکیپ گردشگر از چین در موزه دفاع مقدس حضور پیدا کردند و از قسمت‌های مختلف این مرکز بازدید داشتند.

کشته‌سازی ضدانقلاب از حوادث خرمشهر

کانال‌های ضدانقلاب که در این هنگام و برای ضربه زدن به وحدت و مطالبه اصلی مردم دندان خود را تیز کرده‌اند، خبر کشته شدن یک نفر را در هنگام درگیری منتشر کردند. فرماندار ویژه خرمشهر این مطلب را شایعه خواند و گفت: پنج نفر به صورت سطحی آسیب دیدند و مطلب منتشر شده در رابطه با کشته شدن یک نفر شایعه و کذب است.
پس از تکذیب خبر کشته شدن یکی از معترضان توسط فرماندار، عکس یک نفر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که مدعی بودند او توسط نیروی انتظامی کشته شده است، اما ساعتی پس از انتشار این عکس، صاحب عکس با ارسال ویدئویی کوتاه این سناریو را برملا کرد تا پروژه کشته‌سازی در حوادث خرمشهر خیلی زود از تب و تاب بیفتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار