کد خبر: 915288
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
مدیرکل اوقاف اصفهان گفت: منابع مالی برای مرمت امامزادگان از طرح مودت تامین می‌شود اما امیدواریم ارگان‌های دولتی، شهرداری‌ها یا دهیاری‌ها برای حفظ و مرمت امامزادگان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی حجت‌الاسلام رضا صادقی ، در ارتباط با تخصیص اعتبار برای مرمت امامزادگان استان اظهار داشت: باید به این نکته اشاره کنم که

در ارتباط با تامین اعتبارات لازم در راستای توسعه، عمران و آبادانی، مرمت و ساخت و ساز در کنار بقاع امامزادگان ما هیچ نوع اعتبار دولتی دریافت نمی‌کنیم.

وی افزود: بر این اساس امیدواریم به هر طریق ممکن ارگان‌های دولتی، شهرداری‌ها یا دهیاری‌های روستاها در راستای حفظ، مرمت و آبادانی امامزادگان و بقاع فرهنگی ثبت به عنوان میراث فرهنگی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مساعدت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: منابع مالی لازم برای مرمت امامزادگان از طرح مودت تامین می‌شود و به لطف الهی در سال‌های اخیر به ویژه پنج تا شش سال گذشته به اندازه ۳۵ سال انقلاب فعالیت‌های عمرانی در این امامزادگان انجام شده است.

بودجه اغلب طرح‌های مرمتی و آبادانی امامزادگان از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود

وی ادامه داد: در این طرح خیران به دور یکدیگر جمع شده و در راستای مرمت یک بقعه یا امامزاده تصمیم گرفته می‌شود، بر این اساس بیشتر طرح‌های مرمتی و آبادانی امامزادگان از طریق کمک‌های مردمی و یا حضور خیران بانی تامین می‌شود.

ریالی از نذورات یک بقعه برای امامزداده دیگر انتقال داده نمی‌شود

حجت‌الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه ریالی از نذورات یک بقعه برای امامزداده دیگر انتقال داده نمی‌شود، ابراز داشت: نذورات هر امامزاده متعق به همان امامزاده است به نوعی که حتی اگر برای مرمت و احیای امامزاده‌ای وام از طریق اداره اوقاف در اختیار متولی امامزاده قرار گیرد، اقساط آن با توجه به منابع مالی و درآمد آن بقعه در نظر گرفته می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر