کد خبر: 915244
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
روز گذشته، نشست خبری محمد شریعتمداری، وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) شاهد مخالفت جدی او با اقدام محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات بود. هفته گذشته، وزیر ارتباطات با دستور رئیس جمهور، لیستی از تمام شرکت‌های واردکننده تلفن همراه که ارز دولتی گرفتند و شرکت‌هایی که با این ارز گوشی وارد کرده‌اند در بازه اول فروردین تا ۲۹ خرداد ماه ۹۷ را منتشر کرد. این فهرست از گم شدن ۱۴۵ میلیون یورو دولتی در واردات قانونی موبایل پرده برداشت. روز گذشته برخی خبرنگاران همین درخواست را از وزیر صمت کردند که وی پاسخ کنایه‌آمیزی به وزیر ارتباطات نیز داد: «ما به عنوان وزارت صنعت نمی‌توانیم که ثبت سفارش‌کنندگان را افشا کنیم، چراکه این‌طور به جنگ بخش خصوصی رفته‌ایم، این در حالی است که لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تأمین ارز آن‌ها صورت نگرفته بود، ما نمی‌خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم، بنابراین با استفاده از نیروی عقل خدادادی، تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد.»
ساعتی بعد، آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتی کنایه‌آمیز نوشت: «با ایمان قلبی که بر پایه عقل خدادادی است، می‌گویم: فساد، موریانه و عامل بی ثباتی اقتصاد کشور است. بخش خصوصی پاکدست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت.» اکانت توئیتر رئیس جمهور با لایک کردن این توئیت آذری جهرمی نشان داد که روحانی در این جدل اعضای کابینه، طرف آذری جهرمی را گرفته است. گرچه شاید شایسته آن بود در فضای عمومی بی طرفی مقام رئیس دولت حفظ شود.
نکته اصلی شاید همین است که اکنون و با جدل پیش آمده، دولت فقط با چالش شفافیت مواجه نیست؛ بلکه با چالش وحدت درونی مواجه است و رئیس جمهوری که برای ملت از لزوم اتحاد و همدلی می‌گوید، جدل وزرایش به تریبون‌های عمومی کشیده شده و در موقعیتی چنین حساس نتوانسته حتی در ظاهر، کابینه‌اش را هماهنگ کند. از طرفی رئیس جمهور قدرت عزل و نصب و حداقل توبیخ وزرا را دارد و اگر از عملکرد وزیری ناراضی است، نباید بروز بیرونی آن لایک به توئیت مخالف آن وزیر توسط وزیری دیگر باشد. این رفتار اعضای هیئت دولت جز خودزنی چه نامی می‌تواند داشته باشد؟!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
میخواهند علاوه بر تمام صفات منفی وعجیب غریب رکورد مسخره بازی را هم بشکنند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار