کد خبر: 915241
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
شریعتمداری زیر فشار رسانه‌ها نامه‌ای دیر وقت نوشت
شریعتمداری، وزیر صمت تحت تأثیر تأیید توئیتی رئیس‌جمهور از عقل خدادادی وزیر ارتباطات و فشار افکار عمومی در نامه‌ای آخر وقت و خارج از وقت اداری از سیف خواست نام دریافت‌کنندگان ارز دولتی را افشا کند.
شریعتمداری، وزیر صمت تحت تأثیر تأیید توئیتی رئیس‌جمهور از عقل خدادادی وزیر ارتباطات و فشار افکار عمومی در نامه‌ای آخر وقت و خارج از وقت اداری از سیف خواست نام دریافت‌کنندگان ارز دولتی را افشا کند.
به گزارش «جوان» در ساعات آخر دیروز شریعتمداری که با عقل خدادادی معتقد به افشای نام اسامی ثبت سفارش دهندگانی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده‌اند، نبود و آن را جنگ با بخش خصوصی می‌دانست، ناگهان نامه آخر وقت خود را به سیف از طریق خبرگزاری ایرنا و در ساعت ۱۹:۲۴ دیروز رسانه‌ای کرد.
او که در نشست خبری‌اش بر خلاف دستور رئیس‌جمهور سعی داشت اعلام اسامی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشروط و محدود به دستگاه‌های نظارتی کند، ناگهان نامه‌ای به سیف زد و از وی خواست اسامی افرادی را که در وزارت صمت ثبت سفارش کرده‌اند و از بانک مرکزی به آن‌ها ارز دولتی تخصیص داده، اعلام کند.
وی در نشست خبری گفته بود: با اعلام اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالا وارد کرده‌اند، مخالف نیستیم، ولی موافق دریافت این اسامی از سوی نهاد‌های نظارتی هستیم، اما نکته اینجاست که هر یک از انواع ارز، هزینه مبادله متفاوتی دارد و قیمت تمام شده آن را نیز باید بر این مبنا محاسبه کرد (که این نیز احتمالاً خود دردسری جدی است)!
ایرنا نوشت: برخی رسانه‌ها سخنان امروز (دیروز) وزیر صنعت را به منزله مخالفت او با دستور رئیس‌جمهوری ارزیابی کردند، در حالی که یک منبع نزدیک به محمد شریعتمداری می‌گوید وی چنین منظوری نداشته و تنها قصدش تفکیک بین ثبت سفارش‌کنندگانی است که ارز دولتی دریافت می‌کنند، از ثبت سفارش‌کنندگانی که به آن‌ها ارز دولتی تخصیص داده نمی‌شود.
سه وزیر بهداشت و درمان، اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت سعی کرده بودند به نوعی فرمان رئیس‌جمهور را در اعلام اسامی افرادی که از ارز ۴۲۰۰ تومان بهره برده‌اند، مشروط کنند.
درهمین حال کرباسیان نیز با اعلام لینکی که مشرق نیوز از آن به عنوان «لیست مشقی» یاد کرد، سایت گمرک را که از بیش از یک‌سال پیش در اختیار مردم است، رسانه‌ای کرد!
مشرق در این باره نوشت: در واقع وزیر اقتصاد آدرس لینکی را در صفحه خود منتشر کرده که یک سال است در وب سایت گمرک وجود داشته و اطلاعات جدیدی به مردم نمی‌دهد. از سوی دیگر این گزارش‌ها حاوی مباحث ارزی و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی مانند لیستی که وزیر ارتباطات منتشر کرد، نیست.
به نظر می‌رسد جامعه در حمایت از وزیر ارتباطات و تأکید رئیس‌جمهور مشتاق و منتظر اعلام لیست کامل افرادی است که حدود ۱۰ میلیارد یورو تا پایان خرداد ماه دریافت کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار