کد خبر: 915105
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان:
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مرثیه خوانی در خصوص مشکلات گذشته اصفهان دردی را دوا نمی کند بلکه باید به دنبال ایجاد سازوکاری نو بر پایه قوانین علمی باشیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،حمیدرضا قلمکاری در دیدار با محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: طرح های اقتصادی زیادی بر اساس تفکر سیستمی و مباحث علمی توسط اساتید برجسته دانشگاهی و فعالان مجرب اقتصادی در این کمیسیون تدوین شده است که خاک خوردن وعدم استفاده از آن ها به ضرر مردم تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: اتاق های بازرگانی بر اساس قانون، تنها نقش مشاور را برای قوای سه گانه ایفا می کند و بر همین اساس اجرای پیشنهادات، طرح ها و برنامه هایی که در این نهاد به عنوان پارلمان بخش خصوصی تدوین می شود نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های دولتی از جمله استانداری است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان داشتن تفکر سیستمی را اساسی ترین ادبیات مشترک بین این کمیسیون و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان دانست و اظهار داشت: مرثیه خوانی در خصوص مشکلات و مسائل گذشته دردی را دوا نمی کند بلکه باید به دنبال ایجاد سازوکاری نو بر پایه قوانین علمی باشیم و این همان چیزی است که این کمیسیون در سه سال گذشته و در فعالیت های خود دنبال کرده است.

وی تیم سازی، ریل گذاری و فعالیت بر اساس اولویت را برنامه سه سال گذشته کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: برنامه ی ما برای سال ۹۷ اجرا و به ثمر رساندن برنامه های تدوین شده در سه محور آب، تولید محصولات کشاورزی صادرات محور و حفظ محیط زیست است که در این راه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان می تواند نقش پر رنگی را ایفا کند.

قلمکاری هفت طرح از طرح های تدوین شده در این کمیسیون را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ارائه و اظهار داشت : امیدواریم این اقدام، مقدمه ای برای همکاری های بیشتر در آینده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در  این دیدار نداشتن برنامه روشن و کامل در بخش های مختلف را از مهمترین مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه اکنون در کشور، برنامه ریزی سیستمی وجود ندارد که بر اساس آن بتوان پیش بینی کرد چالش ها و فرصت های امروز در آینده چه وضعیتی خواهد داشت.

محمدعلی شجاعی از تمایل برای همکاری با کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت و تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت های استان، از جمله ظرفیت های این کمیسیون که در بخش های مختلف کشاورزی فعالیت می کند از اهداف و برنامه های استانداری است.

وی از تدوین برنامه ای جامع بر اساس برنامه ریزی سیستمی در بخش توسعه و اقتصاد استان اصفهان خبر داد و افزود: این برنامه شامل ۱۸۰ پروژه مطالعه شده و همراه با مجوز است که به زودی باحضور معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا در اختیار بخش خصوصی و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اعتراض کشاورزان شرق اصفهان از جنس معیشتی است و نه امنیتی، گفت: برنامه ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیده از کم آبی به این منظور آماده شده و به زودی در فاز اجرا قرار خواهد گرفت.

وی ارئه همزمان پروژه و مجوز به سرمایه گذاران را بارزترین ویژگی طرح اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیدا از کم آبی دانست و گفت: از این طریق گردنه هایی نظیر مشکلات اداری برطرف شده و مسیر برای اجرای موفق و سریع طرح ها هموار می شود.

مشاور عالی کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان نداشتن درک درست از مفهوم توسعه را ریشه مشکلات امروز و درک درست از این مفهوم را کلید موفقیت در آینده دانست و اظهار داشت: باید بپذیریم که تا کنون مسیر را اشتباه رفته ایم و با آسیب شناسی فعالیت های گذشته از بروز مشکلات جدید جلوگیری و به سمت مرتفع کردن آن گام برداریم.

وی با بیان این که استان اصفهان یکی از نگین های تمدن جهانی است، گفت: شوربختانه استان اصفهان در شرایط کاملاً بحرانی قرارگرفته است چرا که ما فراتر از شرایط اکولوژیکی بر آن فشار وارد کرده ایم و امروز شاهد تبعات این اقدام اشتباه خود هستیم.

امیر مظفر امینی، استـفاده از سرمایه های اجتماعی، ایجاد تعامل سازنده با مردم، هم افزایی با بخش خصوصی و حرکت بر مبنای علم را نیاز امروز استان و کشور معرفی و اضافه کرد: اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می توانند در ایجاد این شرایط نقش مهم و اساسی را ایفا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار