کد خبر: 915084
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان:
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان حلقه وصل بین مسجد و اهالی فرهنگ و هنرمی‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند و تابستان یک زمان خوب برای انجام این مأموریت است.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در همایش افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اظهار کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی که کشور و جوانان را تهدید می‌کند هجمه سنگین دشمن در حوزه فرهنگی است، پس از این‌که دشمن ما را در میدان جنگ تجربه کرد و متوجه شد این مردم با این اعتقادات شکست‌ناپذیر هستند تاکتیک خود را عوض کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از دریچه حوزه فرهنگ دنبال شکستن این ملت است.

وی افزود: در ابتدا باید این تهدید را همه جدی بگیرند و بدانیم که دشمن سخت به دنبال عملی کردن تصمیمات شوم خود در این حوزه است، گاهی سطحی‌نگری می‌شود و تا بحث تهاجم فرهنگی می‌شود بیشتر به مسائل ظاهری و شکل کار می‌پردازیم و کمتر به عمق موضوع توجه می‌شود اما این در حالی است که رهبر معظم انقلاب این خطر را با توصیه‌های بسیاری گوشزد کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دو عنصر در موفقیت هر مسیری و به خصوص در کار فرهنگی مهم است، یکی موضوع زمان است و دیگری مکان، هر دو مهم و تأثیرگذارند، در فرهنگ دینی ما به زمان اهمیت بسیاری داده شده است و این چیزی است که در بسیاری از مواقع به آن توجهی نمی‌کنیم و به همین دلیل دچار آسیب می‌شویم.

وی بیان داشت: اوقات فراغت به معنای آسوده خوابیدن نیست بلکه به این معنا است که از یک کار مهم و فرصت بزرگ‌تری فارغ شویم و این فراغت نیاز به برنامه‌ریزی دارد اگر از اوقات فراغت غافل شده و فرصت را از دست دهیم مشمول غصه‌ای خواهیم شد که امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه متذکر شدند.

انصاری ابراز داشت: مسجد در فرهنگ دین نقش مهمی داشته و فراز و نشیب زیادی داشته است، هیچ وقت این کانون تعطیل نشده هر چند که در نقش‌آفرینی فراز و نشیب داشته است اما هیچ‌گاه تعطیل نشده است؛ یک مثال آن گره زدن بین هنر و اسلام است که در مساجد به وضوح مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما که در آستانه چهلمین سال پیروزی آن هستیم در همین مساجد شکل‌ گرفته است، دفاع مقدس ما نیز بیشتر از دل مسجد و با کانون مسجد تجدید قوا کردند و به دل جبهه‌ها رفتند، امروز هم مسجد باید در خدمت حفظ دین، حفظ این نظام و حرکت ارزشمند این ملت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اذعان داشت: یک مأموریت مقدس پیوند محل عبادت و نیاز امروز جامعه یعنی فرهنگ و هنر است؛ بیشترین مخاطب کانون‌ها جوانان بوده که امروز اصلی‌ترین نقطه هدف دشمن هستند، کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان حلقه وصل بین مسجد و اهالی فرهنگ و هنر می‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند و تابستان یک زمان خوب برای انجام این مأموریت است.

وی تصریح کرد: اصفهان ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه دارد، از نظر داشتن مسجد و مردمان مسجددوست جزو استان‌های بسیار خوش‌نام و ارزشمند کشور است، در کل استان حدود 2 هزار و 400 مسجد کوچک و بزرگ وجود دارد، از مسجد بزرگ امام که شاهکار معماری اسلامی تا مساجد کوچک در محله‌ها در اصفهان حضور دارند.

انصاری عنوان کرد: امروز این افتخار را داریم که هزار و 800 مسجد در استان اصفهان دارای کانون فرهنگی هستند، امید داریم حداکثر تا پایان برنامه ششم تمام مساجد شهری و روستاهای بالای 100 خانوار دارای کانون‌های فرهنگی شوند و تعداد کانون‌های فرهنگی به 2 هزار و 400 کانون برسد.

وی تشریح کرد: در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیلات ساختاری فقط تا مراکز شهرستان داریم اما امروز این امکان برای ادارات ارشاد به وجود آمده با نام کانون‌های فرهنگی توفیق خدمت‌گذاری در محله‌ها، عشایر و روستاها به وجود آمده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر