کد خبر: 915071
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
سازمان غذا و دارو:
سخنگوی سازمان غذا و دارو از امکان دسترسی مردم به آخرین قیمت مصوب تمام اقلام دارویی خبر داد.

دکتر کیانوش جهانپور از دسترسی مردم به آخرین قیمت مصوب تمام داروها خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به هنگام در خصوص فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و حسب دستور  وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاکید رییس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جستجوی دارو، سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی   http://irc.fda.gov.ir/nfi  قابل جستجو و بازیابی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: همچنین فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام مورد اشاره از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC به صورت برخط، قابل جستجو و در دسترس خواهد بود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن TTAC قابلیت نصب بر روی گوشهای همراه را دارد، تصریح کرد: این سامانه بر روی گوشیهای تلفن همراه قابل دسترسی بوده و همزمان استعلام اصالت و سلامت کالا، دسترسی به اطلاعات و بهره گیری از اطلاعات دارویی اعم از قیمت و... از امکانات این نرم افزار به صورت آنلاین می باشد.

وی در پایان این اقدام را در راستای شفافیت هر چه بیشتر و پرهیز از هرگونه شبهات احتمالی در خصوص قیمت دارو دانست و  افزود داروخانه های سراسر کشور کلیه اقلام دارویی را با آخرین قیمت مصوب کمیسیون قیمت گذاری مندرج در سامانه فوق عرضه می نمایند و شهروندان نیز می توانند ازین سامانه جهت اطلاع از قیمت بروزرسانی شده اقلام دارویی عرضه شده آگاهی یابند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار