کد خبر: 915063
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل دارالقرآن کریم استان اصفهان بیان کرد:
شهید بهشتی عابد و زاهد بزرگی بود. تمام ارزش‌ها و اخلاق را در خود داشت، متخلق به اخلاق نبوی بود اما در عین حال یک اسلام شناس جامع نیز به شمار می‌رفت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای در گفت‌وگو یی، پیرامون شخصیت شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی شخصیتی، متفکر، مذهبی و معتقد و از جمله عالمان فاز اول اسلام بود.

وی افزود: نگاه شهید بهشتی به اسلام نگاهی جامع بود، همچنین او به جامعه نگاهی واقع بینانه داشت، ایشان دشمن شناس بود و توانمندی‌ها و همچنین پاشنه آشیل دشمن را به خوبی می‌شناخت.

مدیرعامل دارالقرآن کریم استان اصفهان بیان کرد: شهید بهشتی با روش‌های دشمن و راه‌های مقابله با آن آشنا بود زیرا در زمینه دشمن شناسی مطالعه‌ای عمیق داشت، ایشان به خوبی می‌دانست آمریکا چه اهداف و برنامه‌هایی در برابر اسلام و مسلمین دارد و این موضوع در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر بسیاری داشت.�

وی که از نزدیکان شهید بهشتی است با بیان اینکه شهید بهشتی با اشاره به وقایع سیاسی تاریخی مانند مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، نهضت 15 خرداد و... عنوان می‌کرد که مردم در این جریانات حضور نداشتند، ایشان معتقد بود که تحلیل‌های مردم در اداره کشور استفاده نشده بنابراین معتقد به کادر سازی بود تا از نیروهای انقلاب استفاده کند.

اژه‌ای با بیان اینکه شهید بهشتی اسلام شناسی جامع بود، گفت: او اسلام را فقط در نماز و روزه نمی‌دید، در حالی که نماز در صدر امور زندگی شخصی ایشان بود. آیت الله مکارم شیرازی فرمود در نماز ایشان توجه کردم و دیدم که در حضور قلب کامل مشغول نماز بود، هدف او قرب الی الله بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی عابد و زاهد بزرگی بود. تمام ارزش‌ها و اخلاق را در خود داشت، متخلق به اخلاق نبوی بود اما در عین حال یک اسلام شناس جامع نیز به شمار می‌رفت.

این استاد حوزه ادامه داد: کتاب شناخت اسلام از ایشان که در دبیرستان‌ها تدریس می‌شد، شامل مباحثی از جمله اسلام اقتصادی، اسلام قضایی، اسلام خانواده، اسلام حکومتی و اسلام اخلاقی بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار