کد خبر: 914943
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
همه در کنار دولت خواهیم بود؛
روحانی دیگر نگاهش به ادامه برجام با کشورهای اروپایی نیست و صدر تا ذیل کلام او مقاومت و ایستادگی بر سر حفظ استقلال کشور بود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: حسن روحانی، روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی، طی سخنان مهمی راهبرد دولت در مواجه با جنگ اقتصادی را اعلام کرد. سخنانی که با حرفهای گذشته او تفاوت‌های بسیار داشت. کسی که چندین سال در طبل مذاکره می‌کوبید و راه نجات و رستگاری کشور را گفتگو با قدرتهای جهانی میدانست، حال با ارائه دلائل متقن، تنها راه عبور از شرایط سخت اقتصادی کشور را استقامت در برابر زیاده خواهی آمریکا میداند. مواضع این روزهای روحانی قطعا به مذاق بسیاری از حامیان او خوش نمی آید تا جایی که صادق زیباکلام سخنان روحانی را هولناک توصیف می‌کند! در روزگاری که برخی جریان های تند سیاسی کماکان نسخه مذاکره با امریکا می‌پیچند و از حل و فصل موضوعات موشکی و منطقه ای با آمریکا سخن می‌گویند و همچنان راه خلاصی از تنگناهای اقتصادی را در خانه کدخدا جستجو می‌کنند، حسن روحانی قاطعانه موضع می‌گیرد؛ موضعی که قطعا به مذاق آنان خوش نیامده و حالا نوک پیکان انتقادهایشان را سمت دولت مورد حمایتشان نیز گرفته‌اند.
روحانی روز چهارشنبه در سالن احلاس سران، تکلیف را یکسره کرد و با صراحت گفت: دیگر یک نفر از مردم ایران موافق مذاکره با استکبار جهانی نخواهد بود. روحانی دیگر نگاهش به ادامه برجام با کشورهای اروپایی نیست و صدر تا ذیل کلام او مقاومت و ایستادگی بر سر حفظ استقلال کشور بود.

دولت دوازدهم با تمام انتقاداتی که به آن وارد است، رسما اعلام نمود که تداوم عزت و استقلال ایران در گروه مقاومت در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های ایالات متحده آمریکا است و این یک نشانه روشن از همبستگی و وفاق ملی حول محور رهبری نظام برای حل مشکلات و انشاءالله پیروزی در جنگ اقتصادی پیش رو است.

نگارنده معتقد است همه احزاب و گروهها و صاحبان منابر و تریبونها، از رویکرد جدید رئیس جمهور برای تغییر در رویه‌های موجود در شرایط فعلی دشمن باید حمایت کنند و البته باید تلاش دولت این باشد که این حرف‌ها و مواضع در حد شعار باقی نماند. رسانه ها نیز با درک شرایط جنگ اقتصادی، از سیاه نمایی و تخریب باید پرهیز کنند و همه بدانیم که اقتدار نظام در گرو اقتدار تمام نهادهای آن از جمله دولت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار