کد خبر: 914904
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/003q0W
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
آمریکای جهانخوار ریشه‌ی همه‌ی مفاسد عالم
جنایات هولناک و کشتار مردم بی گناه، زیر چتر حمایتی حقوق بشر آمریکایی به بهترین شکل به نمایش گذاشته می شود و به نام دفاع از حقوق بشر، حق باطل و باطل حق جلوه می کند. برخورد خصمانه با انقلاب اسلامی ایران یکی از این موارد است.

جوان آنلاین: جنایات هولناک و کشتار مردم بی گناه، زیر چتر حمایتی حقوق بشر آمریکایی به بهترین شکل به نمایش گذاشته می شود و به نام دفاع از حقوق بشر، حق باطل و باطل حق جلوه می کند. برخورد خصمانه با انقلاب اسلامی ایران یکی از این موارد است.

به گزارش پرتال امام خمینی، در عصر حاضر، امام خمینی (س) توانست علیرغم حمایتهای بیگانگان و پشتیبانی نیروهای عظیم استکباری در همۀ عرصه های مالی، سیاسی، تبلیغاتی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و جاسوسی به نفع رژیم شاه، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

ایشان از آغاز نهضت اسلامی، به منظور رها شدن ملتها و دولتها از زیر بار سلطه مستکبران، آنان را به الهام گیری از مبارزه ملت ایران فرا خواند و می فرمود؛ امید است سایر ملل محروم و در بند کشورهای اسلامی نیز بتوانند با الهام گیری از این انقلاب اصیل اسلامی و قوانین حیات بخش اسلام خود را از سلطه شرق و غرب و مزدورانشان نجات بخشند. (ر.ک. صحیفه امام؛ ج 18، ص 356)

همچنین بر آمریکای جهانخوار یورش برده و سردمداران آمریکا را به عنوان ریشۀ همۀ مفاسد عالم معرفی می نمودند:

ما می گوییم که آن کسی که به مملکت ما خیانت اصلی را کرده،‏‎ ‎‏امریکاست. (صحیفه امام؛ ج 4، ص 86)

از منظر امام چهره کریه امریکا را می توان در پشت هر فاجعه ای که رخ داده و حق مظلومی ضایع شده و فسادی صورت گرفته است، مشاهده نمود.

یکی از این فجایع چراغ سبزی بود که به صدام نشان داده شد تا به بهانه خصومتهای مرزیِ گذشته دو کشور، به ایران اسلامی حمله کند. ماشین جنگی صدام کیلومترها در خاک ایران پیشروی کرد و مناطق وسیعی از پنج استان ایران را اشغال نمود. شهرها و روستاهای موجود در مناطق اشغالی به سرعت تخریب و به تلّی از خاک بدل شدند و صدها هزار تن از خانه و کاشانه خود آواره گردیدند.

با همه این دشواریها، امام خمینی بدون دغدغه و تردید فرمان مقاومت صادر کرد و طی سخنانی امریکا را عامل اصلی جنگ و حامی و تحریک‏ کننده صدام خواند و با صراحت به مردم اطمینان داد که اگر برای خدا به دفع تجاوز دشمن به‏ عنوان یک تکلیف شرعی بپا خیزند شکست دشمن قطعی است هرچند که همه عوامل ظاهری خلاف آن را ثابت کنند.( ر.ک. صحیفه امام؛ ج 13، ص 221)

امام خمینی با تکیه‏ به خدا و مردم خداجو، با یک سلسله سخنرانیها و پیامهای متوالی مردم را آماده نبردی سخت و طولانی مدت می کرد و با استناد به آیات قرآنی که، دفاع تا رفع تجاوز و تنبیه متجاوز واجب است. (حجرات / 9) می فرمود؛ ما مدافع اسلام هستیم و مدافع اسلام با جان و مال و عزیزان خودش دفاع می ‏کند و هرگز نخواهد نشست. (ر.ک. صحیفه امام؛ ج 13، ص 280)

دفاع مردم ایران موجب زمین گیر شدن ارتش عراق گردید. این شکست فشارهای سیاسی بر ایران را افزایش داد و تلاش برای تحمیل آتش بس پیشنهادی مجامع بین ‏المللی شدت گرفت.

امام خمینی عزم خویش و ملت را برای ادامه دفاع تا عقب‏ نشینی متجاوز به مرزهای شناخته‏ شده و جبران خسارات وارده اعلام می‏ داشت؛ اما هیاهوی تبلیغاتی غرب چنان گسترده بود که صدای حقانیت و مظلومیت ملت ایران به گوش کسی نمی ‏رسید. کم کم حقایق را آنچنان وارونه جلوه دادند که ایران چهره‏ ای جنگ ‏افروز، و صدام صلح‏ طلب معرفی شد. این فشارها و حق‏ کشیها نیز در موضع استوار امام خمینی و مردم ایران تغییری نداد و عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده به وسیله رزمندگان اسلام شتاب گرفت و آثار شکست را در جبهه بعثیها نمایان ساخت. این پیروزیها سبب شد تا مزدوران صدام با حمایت امریکا با بمباران شیمیایی حلبچه و کشتار 5000 نفر از مردم این شهر جنایت بزرگی را مرتکب شوند.

جنایت بزرگ صدام در بمباران شیمیایی شهر حلبچه، کشتار بیگناهان در بمبارانهای وسیع مناطق مسکونی ایران و منفجر ساختن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس به وسیله نیروهای نظامی امریکا نه تنها مورد اعتراض دولتها و سازمانهای مدعی حقوق بشر قرار نگرفت بلکه کوشیدند تا بر چهره دشمن متجاوز که جنایاتش در تاریخ بی سابقه است نقاب دروغین صلح خواهی بزنند و ملت مظلوم و مقاوم ما را که جز دفع تجاوز هدفی نداشته و ندارد، در افکار عمومی جهانیان حتی مسلمانان، جنگ افروز نشان دهند. امام می فرماید:

شما می‏ بینید که در حالی که صدام ... آن جرم را مرتکب شد، ما را محکوم کردند به جای اینکه اینها بنشینند با هم و بگویند کسی که روی مسلمین، روی ملت عرب، روی ملت غیر عرب، روی فارس، روی همه، بمبهای شیمیایی می‏ ریزد، این محکوم است در دنیا، لکن مجامع دنیا یک کلمه‏ ای می‏ گویند، باز هم می ‏گویند باز معلوم نیست که مال آنجا باشد، معلوم نیست که اینها آن باشد و ما را محکوم می ‏کنند. در مقابلش در عین حالی که سازمان بین المللی این مسأله را تعقیب دارد می‏ کند، دنبالش بی ‏فاصله ایران را برای نقض حقوق محکوم می ‏کند. " (صحیفه امام؛ ج 18، ص 397)

در قرآن خداوند سبحان به صراحت اعلام فرموده است: که همۀ انسان های این کره خاکی را کرامت ذاتی بخشیده و این کرامت برگرفته از روح الهی و عقل است و برای همۀ انسان های جهان از هر نژاد و رنگی به طور مساوی مفروض و مسلّم است و آنچه که انسانها به واسطه راهنمایی انبیا و عقل تحصیل می کنند فضایل ایمانی و مکارم انسانی و اخلاقی است و تنها این فضایل و مکارم است که می تواند موجب برتری افراد، گروهها و جامعه ها بر یکدیگر شود. نتیجه منطقی این گزاره این است که هر گونه برتری طلبی بر پایه ملیت، نژاد، رنگ پوست، مال و ثروت و موقعیت های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی، قومی و مانند آنها ممنوع و منافی با کرامت ذاتی نوع بشر است. (ر.ک: سوره حجرات آیه 113)

این اصل که در قرآن و روایات فراوانند، خمیرمایه های اصلی و مبانی فلسفی حقوق بشر به شمار می آیند. در همه فلسفه ها و فرهنگ ها، انسان از آن حیث که انسان است صاحب کرامت است و به واسطه این کرامت حقوق ویژه ای دارد.

در فصل اولِ «حقوق بشر در جهان امروز» که از سوی سازمان ملل متحد انتشار یافته، آمده است که اعلامیه جهانی حقوق بشر از دو جنبه اساسی اهمیت دارد: یکی از جهت این که اعضای سازمان ملل متحد که در سال 1948 م. به نمایندگی از چهل و هشت دولت آن زمان گرد هم آمدند، نماینده سلسله ای از ایدئولوژی ها، نظام های سیاسی و مذهبی و فرهنگی بودند و درصدد آن بودند که پیش نویس این اعلامیه بیانگر سنت های فرهنگی، مذهبی و فلسفی مختلف و ارزش های مشترک همه نظام های حقوقی مهم جهان باشد و جهت دیگری که مهم تر است؛ قرار بود این اعلامیه بیان مشترک آرمان های عمومی برای جهانی عادلانه تر و منصفانه تر باشد. (ر.ک: حقوق بشر در جهان امروز، ص 50)

کوتاه سخن این که در جهان بینی اسلامی همه ذاتاً از حیثیت اجتماعی و حقوق انسانی مساوی برخوردارند و وابستگی های قومی و نژادی و طبقه ای موجب امتیاز و برتری نخواهد شد و حضرت امام (س) فرموده اند؛ من به همۀ اقشار ملت ـ به تمام ـ عرض می کنم که در اسلام بین اشخاص غنی و غیر غنی، اشخاص سفید و سیاه، اشخاص [و] گروههای مختلف، سنی و شیعه، عرب و عجم، ترک و غیر ترک ـ به هیچ وجه ـ امتیازی ندارند. قرآن کریم امتیاز را به عدالت و تقوا دانسته است، کسی که تقوا دارد، امتیاز دارد. (ر.ک: صحیفه امام؛ ج 6، ص 461)

ولی متأسفانه حقوق بشر که یکی از مسائل اساسی و با اهمیت جهان معاصر است و اعلامیه های آن به عنوان یک سند بین المللی است و باید پاسدار برقراری صلح جهانی و پایدار باشد با دخالت قدرتهای سلطه گر تبدیل به ابزاری برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین