کد خبر: 914858
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
در چهارمحال و بختیاری
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت یک میلیون و 500 هزار گل شاخه بریده از گلخانه های این استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.
حمیرا رحیمی

ابراهیم شیرانی  وسعت گلخانه های استان را 22 هکتار برآورد کرد و اظهار کرد: به طور میانگین در هر مترمربع زمین 110 شاخه گل رز تولید می شود.
وی گفت: گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در 10 رقم از نظر تنوع رنگ ، به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب در ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس منحصر به فرد است.
شیرانی، اشتغالزایی مستقیم در گلخانه های شهرکرد و بروجن را 200 نفر اعلام و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان وشهرستان محلات استان مرکزی از طریق پایانه گل و گیاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری توضیح داد: از تعداد گل شاخه بریده تولیدی در سال جاری 800 هزار شاخه از نوع 'آلسترومریا' بوده است.
به گفته مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، هم اینک 43 واحد گلخانه سبزی و صیفی کاری در این استان فعال است.
شیرانی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی در استان طی چند سال گذشته، بهره برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر