کد خبر: 914826
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
درگیری سرمربی تیم ملی و برانکو در سکوت فدراسیون
تلخ‌ترین سکانس این روز‌های فوتبال ایران، مصاحبه‌های کرش و برانکو علیه یکدیگر است. آن‌هم در روز‌هایی که می‌توانست به واسطه درخشش تیم ملی در روسیه، همچنان با شادی همراه باشد!
دنيا حيدری
تلخ‌ترین سکانس این روز‌های فوتبال ایران، مصاحبه‌های کرش و برانکو علیه یکدیگر است. آن‌هم در روز‌هایی که می‌توانست به واسطه درخشش تیم ملی در روسیه، همچنان با شادی همراه باشد!
عصر سه‌شنبه بود که مصاحبه‌ای از سرمربی تیم ملی روی خروجی سایت بانک ورزش رفت که می‌توانست آغازی برای یک جنجال تازه باشد. مصاحبه‌ای که کرش واضح و روشن برخی مربیان لیگ، به خصوص سرمربی پرسپولیس را مخاطب قرار داده‌بود: «هشت‌سال خانواده و دوستانم را فدا کردم. نمی‌توانم با وعده و وعید به کارم ادامه دهم و در ۱۵‌روز به توافق برسم و بعد برانکو مصاحبه‌ای کند و، چون آن‌ها از پرسپولیس می‌ترسند، تمرینات تیم به مشکل بخورد و نتوانیم آماده شویم. هرچیزی حدی دارد. من با برانکو مشکلی ندارم، ولی من عقاید خودم را دارم و او هم عقاید خودش را و تنها چیزی که می‌دانم این است که چه کسی مسئول چیست وگرنه در استرالیا هم آدم‌هایی هستند که آماده‌سازی تیم ملی را به خطر می‌اندازند. باید بدانم با چه کسی سر و کار دارم. اگر کسانی غیر از فدراسیون در کارم دخالت کنند، توافق نمی‌کنم. باید بدانم بعد از توافق، نه برانکو، نه قلعه‌نویی و نه کرانچار آماده‌سازی تیم من را خراب نمی‌کنند.»

نمی‌دانستم اینقدر قوی هستم

حرف‌های کرش تعجب سرمربی سرخپوشان را به دنبال داشت. برانکو که بعد از پایان تمرین عصر سه‌شنبه تیمش متوجه اظهارات سرمربی تیم ملی شده بود، اولین چیزی که به زبان آورد این بود که کدام دخالت: «چه کسی دخالت می‌کند؟ ما کجا دخالت کردیم؟ کرانچار که کرواسی است، قلعه‌نویی هم باشگاه خودش را دارد، من هم باشگاه خودم را دارم. کجا دخالت کردیم؟ ما باشگاه خودمان را تمرین می‌دهیم نه تیم ملی را. خیلی جالب است. نمی‌دانستم آنقدر قوی هستم که می‌توانم اردو‌های تیم ملی را تعطیل کنم! خیلی به خودم افتخار می‌کنم که چنین قدرتی دارم! خوب شد این موضوع را گفت. فردا به فدراسیون می‌روم و با مشت روی میز می‌کوبم!»

از سم‌پاشی برانکو لطمه خوردیم

داستان می‌توانست همینجا تمام شود اگر فدراسیون و باشگاه پرسپولیس قبل از پررنگ‌تر شدن این درگیری لفظی، مانع کرش و برانکو می‌شدند. اما تاج به رسم همیشه سکوت کرد و کرش هم البته طبق عادت، حرف‌های سرمربی پرسپولیس را بی‌جواب نگذاشت: «حالا زمان آن است که چشم در چشم افرادی صحبت کنم که به آماده‌سازی نهایی تیم ملی ضربه زدند. مشکلات با لغو اردوی دبی آغاز شد و با لطماتی که برانکو زد و با سم‌هایی که پروفسور به تیم من تزریق کرد تیم ما لطمه خورد. به برانکو و افرادی که از او حمایت کردند مستقیم می‌گویم که به تیم ما لطمه زدند بعد از آن اتفاقات دیگر هیچ چیز در تیم ملی مانند قبل نشد. حتی خوب می‌دانم تعریف امروز آن‌ها از بازیکنان لیگ برای تفرقه افکنی بین بازیکنان است وقتی نامی از طارمی و رضاییان نمی‌برند. در حالی‌که من تفاوتی بین هیچ‌کدام از بازیکنان داخلی و لژیونر‌ها قائل نیستم، چون نمی‌خواهم در تیمم تفرقه بیندازم.»

فدراسیون کرش را توجیه کند

بعد از واکنش تند کرش به حرف‌های برانکو، باشگاه از فدراسیون فوتبال خواست تا کرش را توجیه کند که در امور باشگاه‌ها دخالت نکند: «متأسفانه سخنان توهین‌آمیز سرمربی تیم ملی خطاب به باشگاه‌های سازنده که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها بازیکنان خود را همچون سرباز در اختیار کشور عزیز خود قرار دادند، کام مردم عزیز و هواداران فوتبال را تلخ و موجی از یأس و ناامیدی را حکمفرما کرد. با این وجود امیدواریم با دخالت به موقع فدراسیون، از این پس شاهد اینگونه اظهار نظر‌های تفرقه افکن و اختلاف برانگیز در فوتبال کشورمان نباشیم.»

ایران یا جای من است یا برانکو

داستان، اما به همین جا ختم نشد و سرمربی تیم ملی در واکنش به بیانیه باشگاه پرسپولیس، با لحنی تند‌تر از قبل از گرشاسبی خواست تا برانکو را ساکت کند: «گرشاسبی باید نظم و انضباط را به برانکو که باعث لطمه دیدن تیم ملی شد یاد می‌داد. برانکو بود که به اردو‌های تیم ملی لطمه زد. وقتی او راجع به بازیکنان داخلی صحبت می‌کند نباید هیچ وقت فراموش کند هزاران دلاری که برای بازیکنان اوکراینی خرج کرد و یک‌دقیقه هم آن‌ها بازی نکردند. آقای پروفسور! این کشور برای بودن من و شما کوچک است. من برادرم و خانواده‌ام را در کنارم ندارم. الان مردم باید تصمیم بگیرند، یا من یا شما.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار