کد خبر: 914825
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
مديران جشنوراه جهاني فجر در فكر راه اندازي يك آكادمي هستند
با وجود انتقادات زيادي كه به برگزاري جشنواره هاي متعدد سينمايي در كشور مي شود، مشخص نيست كه سازمان سينمايي با چه متر و معيار و شاخصه اي مجوز برگزاري هر جشنواره ريز و درشتي رابه يك سري از افردا و جريانات خاص مي دهد.

سرويس فرهنگي جوان آنلاين: با وجود انتقادات زيادي كه به برگزاري جشنواره هاي متعدد سينمايي در كشور مي شود، مشخص نيست كه سازمان سينمايي با چه متر و معيار و شاخصه اي مجوز برگزاري هر جشنواره ريز و درشتي رابه يك سري از افردا و جريانات خاص مي دهد.
فلسفه وجودی جشنواره‌های معتبر فیلم در جهان بيشتر كشف فيلمساز و خط دهي محتوايي به سينما است، اما در كشور ما متاسفانه برگزاري جشنوراه ها عملا به دكاني براي ريخت و پاش يك عده تبديل شده است و در عمل بيشتر یک دورهمی دوستانه با حضور تعدادی از سينماگران و بعضا منتقدان و اهالي رسانه مي باشد که خروجی خاصي هم ندارد.
همين چندماه پيش بود كه مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد و خيلي ها به روند برگزاري و بي نتيجه و بي محتوا بودن اين جشنواره انتقاد كردند. حالا خبرهاي رسيده حاكي از آن است كه حلقه اي از مديران بالادستي همين جشنواره با گرفتن مجوز از سازمان سينمايي درصدد برگزاري يك جشنواره پر طمطراق تحت عنوان آكادمي ، چيزي شبيه اسكار يا چيزي شبيه جشن خانه سينما و جشن تصوير دنياي هنر مي باشند.
شنيده ها حاكي از آن است كه يكي از روزنامه‌ نگاران كه چند سالي است كار رسانه را رها و بيشتركار روابط عمومي اين جشنواره و آن جشنواره را انجام مي دهد با همكاري ، افرادي همچون كيانوش عياري، علي اعلايي ، مازيار ميري و تعدادي ديگر از اعضاي تيمي كه در جشنواره جهاني فيلم فجر دور هم بودند ، سعي در برگزاري اين رويداد دارند.
اين ها در حالي است كه شرايط اقتصادي كشور با بحران مواجه شده و هشدار كارشناسان و منتقدين و دلسوزان به منظور چنگ زدن به ريسمان اقتصاد مقاومتي جهت نجات كشور از اوضاع نابسامان اقتصادي هر روز بيش از پيش گوشزد مي شود. اما با اين حال عده اي همچنان تلاش دارند با پولهاي بيت المال بريز و بپاش داشته باشند.
ظاهرا این جشنواره يا همان آكادمي قرار است عنوانش خصوصی باشد اما شنيده ها حاكي است كه بودجه اش از سمت جشنواره جهانی تامين مي شود. يكي از دلايل برگزاري اين رويداد هم ظاهرا نتیجه کنار گذاشته شدن طیفی از انجمن منتقدان است که قصد دارند جشنی در مقابل جشن انجمن منتقدان راه بياندازند.
در زمانه اي كه مستند ساز هاي ما از فرط بيكاري و بي پولي به كار در اسنپ روي آوردند و خيل عظيمي از بازيگران ما بيكار هستند و سينماي ما حال خوبي ندارد، وجود مافياي سينمايي هر روزه پيكره سينما را نحيف تر كرده مي كند. همه اين اتفاقات در حالي رخ مي دهد كه مسئولان فرهنگي در خواب غفلت به سر مي برند و اگر عده اي پول هاي هنگفتي را حيف و ميل كند باز هم كك هيچ كدام از متوليان و مسئولين فرهنگي ما نمي گزد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
مدیران اجرائی کشور حداقل پاسخگوی بر و بچه های حزب الله بصورت منطقی و بدور از حب و بغض باشند .....
و الا بر و بچه های حزب اللهی ته و توی قضایا را بدون اینکه با کسی حب و بغض داشته باشند بیرون میارن و اول میزارن کف دست مسؤولان و سپس به ملت اطلاع رسانی میکنند ؛
....اونوقت باید مسؤولین حوضش رو پر کنند.........
پس تا دیر نشده یا علی..........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار