کد خبر: 914600
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
فریدون حسن
درس پنالتی‌زنی به رونالدو
 
نفر دوم گلزنی لیگ یونان با گلی که در دقیقه پایانی بازی مقابل پرتغال به ثمر رساند، در فوتبال ایران جاودانه شد.
هر چند که گل کریم انصاری‌فرد برای پیروزی و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی کافی نبود، اما کریم با گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند دو کار مهم انجام داد. اول اینکه جلوی شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری که استحقاق پیروزی داشتیم را گرفت و دوم اینکه به فوق ستاره فوتبال جهان کریستیانو رونالدوی پرمدعا و مغرور یاد داد که چگونه باید در لحظات حساس پشت پنالتی قرار گرفت و آن را گل کرد. پنالتی انصاری‌فرد در فوتبال ایران جاودانه شد، کاپیتان خوش اخلاق فوتبال ایران در شبی فراموش نشدنی ضربه‌ای زیبا و فراموش نشدنی‌تر زد تا ایران و ایرانی به او افتخار کند. پرتغال با پنالتی انصاری‌فرد حتی با لبه سقوط و حذف از جام‌جهانی پیش رفت و همین ترس برای آن‌ها کافی بود تا به قدرت فوتبال ایران اعتراف داشته باشند، قدرتی که از تعصب و غیرت بازیکنانی نظیر کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، وحید امیری، امید ابراهیمی، پورعلی گنجی و‌... نشئت می‌گیرد.

طارمی؛ دونده، پرتحرک و مؤثر

مهدی طارمی جام‌جهانی با مهدی طارمی‌ای که می‌شناختیم تفاوت آشکار داشت. طارمی بازی اسپانیا و طارمی بازی با پرتغال یک مهاجم دونده، درگیر و پرتلاش بود. مهاجمی که از خط دفاع توپ می‌گرفت، دریبل می‌زد و موقعیت خلق می‌کرد.
این دو بازی را بگذارید در کنار حضور مؤثر او در بازی مقابل مراکش جایی که عزیز مراکشی تحت فشار طارمی مجبور به گلزنی به خودشان شد. اینکه حالا بخواهیم به خاطر موقعیت از دست رفته در برابر پرتغال او را مورد تاخت و تاز قرار دهیم یا اینکه به خاطر آن ضربه سر مقابل دروازه اسپانیا محکومش کنیم، عین بی‌انصافی است. طارمی عزیز، چرا توهین و بد و بیراه؟ تو لایق تشویق و قدردانی هستی، مهدی طارمی با نمایشی که از خود در جام‌جهانی نشان داد تحسین همه را برانگیخت.
مهاجمی پر کار و جسور که حالا بیشتر از قبل می‌توان به او امید بست، مهاجمی که حالا فنی‌تر و با دید بازتر و دونده‌تر کار می‌کند. توپ آخر بازی با پرتغال، از آن توپ‌هایی بود که سخت گل می‌شد، هم زاویه تنگ شده بود و هم توپ در حال دور شدن این را همه دیدند، بگذریم از کسانی که به دنبال بهانه برای انتقاد بی‌جا و انداختن تقصیر به گردن این و آن هستند، مهدی طارمی خوب بود، اینقدر خوب که باید به احترامش از جا بلند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار