کد خبر: 914463
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
رئیس قوه قضاییه:
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه حکم اعدام و ۲۰سال حبس در انتظار اخلالگران اقتصادی است، گفت: اخلالگران بعدا نگویند نمی دانستیم مصداق مفسد فی الارض می شوند، کارآنها خیانت به کشور است.

جوان آنلاین: آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در همایش سراسرس دستگاه قضایی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: اگر قرار باشد اقدامات دستگاه قضایی را امروز مورد بررسی قرار دهیم حتما از حوصله جمع خارج است.
وی ادامه داد قسمت های مختلف دستگاه قضا از مجموع خدمات خود گزارش سالانه ایی داده اند که حتی ذکر فهرست انها هم زمان بر است.
املی لاریجانی گفت: اقتدار بالای نظام جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا به همراه توانمندی های دفاعی و علمی امروز بی بدیل و مثال زدنی است.

رییس قوه قضاییه به فشارهای استکباری دولتهای غربی اشاره کرد و گفت امروز آنها قصد دارند توانمندی‌های ما را از بین برده و به سراغ یک ایران هراسی بزرگی رفته است در حالی که ما بارها اعلام کرده ایم که ما کارمان دفاعی است و قصد هجوم به کشوری را نداریم.

وی ادامه داد: غربی ها پروژه ایران هراسی را جلو برده و بر ان می‌دمند تا بتوانند به منافع کشورهای متول منطقه دست پیدا کنند و از انها مانند گاو ششیرده شیرشان را بدوشند.

آملی لاریجانی به دخالت های بلاوجه کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: همین چند روز اخیر نسبت به اجرای حکم قصاص یک فردی که اقدامش داعش وار بود دیدید چه حرفهایی زدند ان هم قاتلی که در منظر عمومی جامعه چندین جوان بی گناه را کشت.

 وی افزود: همین آقای متهم در چندین نوبت دادگاه هیچ گاه حرفها و اقدام خودش را نفی نکرده و فقط می گفت من قصد قتل نداشتم اما با ان ابزار قتاله وارد میدان شده و جوانان را به شهادت رساند.
 وی گفت: این فرد در دادگاه و با طی همه مراحل و تشریفات رسیدگی به پرونده ها به قصاص محکوم شد و پس از تایید حکم با توجه به درخواست اپلیای دم به دار آویخته شد.
 رئیس قوه قضاییه گفت باید از استکبار پرسید شما چه کاره هستید که از هزاران کیلومتر ان طرف تر دخالت میکنید شما مگر دادگاه را دیده اید یا پرونده را خوانده اید؟
 مسئله این است که اینها از هر وسیله ای استفاده می‌کنند برای انکه ضد انقلاب را تقویت کنند و چقدر نابخردانه است که عده ای در داخل کشور با انها همنوایی میکنند و به این حکم شبهه وارد می‌کنند.

در یکی از سخنان یکی از وکلا گفته بود وکلا درخصوص این پرونده شبهه دارند در حالی که در اینجا اصلا شبهه چند وکیل موضوعیت ندارد و باید تعجب کرد که چرا یک مسئله به این روشنی را وزارت امور خارجه امریکا درباره اش نظر می‌دهد. اینها چیزی نیست جز اینکه سلطه گران قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را دارند.
 وی ادامه داد: در مواجهه با این سلطه گری مسئولین در نظام چه وظیفه ای دارند که همانا حفظ وحدت باید باشد. اختلاف سلایق یک امر طبیعی است اما نباید این اختلاف سلیقه باعث از بین رفتن وحدت شود.
 امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری یک همگرایی و وحدت خوبی میان همه بخش های نظام وجود دارد و انسجام ما در مقابل دشمنان بیش از پیش شده است.

وی ادامه داد: مسایل اقتصادی و معیشتی مردم مسئله مهمی است و مسئله اول کشور است و باید بدانیم که دشمن امروز در فکر حمله نظامی نیست بلکه قصد رخنه از همین طریق را دارد و می خواهد وضعیت اقتصادی ما را بر هم بریزد.
رییس قوه قضاییه گفت همه مسئولان نظام باید به این موضوع فکر کرده و حواسشان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشد و قوه قضاییه هم نقش اساسی دارد.
وی گفت یک سری موئلفه‌های منطقی برای برهم ریختن بازار اقتصادی وجود دارد برای مثال وجود بالای هزار و پانصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم خودش مشکلاتی را ایجاد می‌کند در حالی که این عدد در گذشته تنها هفتصد هزار میلیارد تومان بود.
آملی لاریجانی به تاثیر مسایل روانی بر بازار و اقتصاد ایران پرداخت و گفت: دشمن تلاش می‌کند با جنگ روانی باعث بر هم ریختگی اقتصادی شود و می خواهد وضع کشور را بهم بریزد.

رییس قوه قضاییه گفت: روز گذشته و روزهای قبل تر دیدید که عده ای قصد اشوب داشته و می خواستند بازار تهران را به تعطیلی بکشانند که با تلاش نیروی انتظامی این مهم محقق نشد
 وی خطاب به کسانی که اخلال در بازار اقتصادی را پیش گرفته اند گفت: هرچند افزایش نقدینگی بی تاثیر نبوده است اما عده ای هم دارند با سرمایه های کلانشان قصد بر هم زدن ثبات اقتصادی را دارند.
 املی گفت این افراد با ریختن پولشان در بازار و جمع کردن دلار و سکه می خواهند بازار را ملتهب کنند و نیروهای اطلاعاتی باید تلاش کنند این افراد را شناسایی کنند
 وی افزود این اقدامات خیانت به مردم و خیانت به نظام است و ما به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با این افراد برخورد میکنیم و هشدار میدهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی الارض باشد اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی هم در اجرای قانون نخواهیم داشت.
 رییس قوه قضاییه گفت نیروهای امنیتی موظفند در اسرع وقت اینها را معرفی کنند تا قوه قضاییه هم به جد با انها برخورد کند و اینها نمی توانند در اینده بگویند ما خبر نداشتیم و نمی دانستیم!
 املی لاریجانی گفت: به دولتی ها و غیر دولتی ها به همه هشدار می‌دهیم که حوسشان جمع باشد چون دستگاه قضایی حتما با مقصران و انها که دخیل بوده اند برخورد جدی خواهد کرد و اینها نمی تواند در اینده بگویند که ما قصدمان این نبود که اخلال کنیم
 وی افزود امروز همه می دانند که هر اقدامی دارد به ضرر مردم تمام میشود و قطعا ما هم با اینها برخورد جدی می‌کنیم.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: همه نیازهای اساسی کشور را وارد کرده و این اصلا توجیه ندارد که یک شبه هزار تومان روی قیمت دلار برود هرچند که یک سری بی تدبیری وجود دارد و نباید میگفتند که هر کسی می خواهد بیاید هر تعداد سکه بخرد.

 وی گفت: افساد فی الارض در ماده 286 قانون تبیین شده و هر کس به طور گسترده مرتکب جنایت و اخلال در نظام اقتصادی کشور بشود مشمول ان میشود و اینها حق ندارند فردا که مورد تعقیب قرار گرفتند بگویند ما نمی دانستیم کارمان اخلال در نظام اقتصادی کشور است.
 املی لاریجانی گفت: اینهایی که یک شبه بازار ارز و سکه را بالا و پایین میکنند حتما با انها برخورد میشود.
 وی ادامه داد: امروز در درون کشور اداره کردن کارخانه و اداره کردن کارگران کاری جهادگونه است و چرخاندن این چرخ ها کار سختی است اما ضمن تقدیر از اینها می دانیم که امروز یک اجماع بزرگ برای حمایت از تولید ملی وجود دارد.

آملی لاریجانی تصریح کرد: قوه قضاییه حمایت از تولید داخلی را وظیفه خود می داند و به همین جهت ما با تمام توان در این زمینه تلاش می کنیم و به روسای دادگستری ها اعلام کردیم که یک معاونتی در خصوص حمایت از تولید داخلی داشته باشند.
وی افزود: درست نیست اگر کارگرها اعتراضی داشتند بلافاصله از آنها شکایت شود بلکه باید در استان ها به صورت مورد به مورد حل شود، استانداری ها هم باید در اینجا فعال باشند، مشکلات را بشنوند و در جهت حل آن تلاش کنند.
وی افزود: امروز جنگ اقتصادی است و دشمن هر روز یک عملیات روانی جدید دارد، به جهنم که تحریم می کنید مردم کشور ما مردم مستقلی هستند و حاضر نیستند عزت و استقلال خود را پای ادعاهای پوچ غرب بدهند، اینطور نیست که رزق الهی در دست ترامپ باشد.
بازاریان ما متحد و منسجم هستند و وضعیت کشور را درک می کنند، ما اطلاع وسیع داریم که این آشوب های دیروز کار دیگران است. با کسانی که اخلال می کنند، شیشه مغازه ها را می شکنند و آتش می افروزند برخورد قاطع خواهد شد.
وی با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق کالا گفت: این کار یک اقدام فرا قوه ای است، نباید در کشور برای ورود کالا باز باشد، باید از ضربه ای که از ناحیه قاچاق می خورد به کشور جلوگیری شود، یکسری اقدامات بازدارنده انجام شده اما کافی نبوده است.١٢ میلیارد دلار قاچاق کالا صورت گرفته که بیشترین ضربه را به کشور زده است.
وی با اشاره به حقوق عامه گفت: بحث های اقتصادی هم شامل حقوق عامه می شود

ما محدودیت دولت را می دانیم اما نباید کار روی زمین بماند، بحث حقوق عامه نیاز به قانون دارد، از دادستان کل کشور خواسته ام که در این زمینه وارد شوند. امیدواریم به دستورالعمل یا قانون مشخصی برسند
وی در خصوص فضای مجازی گفت: قوه قضاییه نه مخالف استفاده از فضای مجازی و اینترنت است و شاید من خودم بیشترین استفاده را داشته باشم.
منتها بحثم این است که آیا به عنوان نظام جمهوری اسلامی حق داریم به ادعای وجود فضای مجازی بستر و شاهراه برای دشمن ایجاد کنیم؟
امروز داشتن شبکه های اجتماعی که سرور آن در خارج کشور است به معنی دادن شاهراه به دشمن است
اینکه بخشی از اطلاعات و فضای مجازی کشور در دست فضایی همچون تلگرام باشد و خدا را بنده نباشد و اگر جرمی صورت گرفت نتوان پیگیری کرد قابل پذیرش نیست.
هیچ گاه نباید آزادراه را به خاطر یک تصادف بست اما به خاطر راهزنی و سرقت باید بست
ما معتقدیم شبکه های اجتماعی باید با اقتدار و توانمندی های بالا در کشور باشد
از حریم خصوصی هم دفاع می کنیم و متعدی به حریم خصوصی را تحت تعقیب قرار می دهیم 
تمام کسانی که با بحث فضای مجازی ارتباط دارند می دانند فضایی مثل تلگرام برای امنیت ملی اشکال دارد، تمام نیروهای امنیتی هم به این موضوع اذعان داشتند چندین هزار شکایت از این شبکه ها داشتیم که قابل پیگیری نیست

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
سلام
..با توجه به تعداد مجرمان ،..و ،،تکرار جرم. .از طرف آنان. ..و..عدم تناسب. .جزای جرایم . ..ایران بهشت مجرمان. ..شده است....بخصوص. ..جرایم اقتصادی بزرگ.
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
سلام
..با توجه به تعداد مجرمان ،..و ،،تکرار جرم. .از طرف آنان. ..و..عدم تناسب. .جزای جرایم . ..ایران بهشت مجرمان. ..شده است....بخصوص. ..جرایم اقتصادی بزرگ.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار