کد خبر: 914418
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی هشدار داد:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نسبت به وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان در تابستان هشدار داد.

موسوی با اشاره به آمادگی نیروهای منابع طبیعی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی گفت: با توجه به بارندگی های نسبت خوب سال جاری، خوشبختانه مراتع عرصه های ملی از پوشش گیاهی خوبی برخوردار بوده و همین امر موجب نگرانی مسئولین منابع طبیعی در ایام تابستان است، چراکه با روند افزایشی گرمای هوا و تردد افراد در عرصه های مرتعی و جنگلی ضریب احتمالی حریق در عرصه ها نیز به دلایل مختلف افزایش می یابد.

وی افزود: به همین منظور با تمهیدات اندیشه شده امیدواریم با برگزاری جلسات و هماهنگی لازم با دستگاههای مرتبط و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اهالی بخصوص عرصه نشینان، اتش سوزی های احتمالی را به حداقل رسانده و یا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن اقدام به اطفاء حریق و پیشگیری آن کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ی ملی دارد که از این مساحت بیش از 101 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع هستند.

وی ادامه داد: هم اینک گشتهای مراقبتی، شماره تلفن 1504 و سامانه پیامکی به شماره 100000001504 آماده دریافت هر گونه گزارشات مردمی در خصوص عرصه های ملی است و تقاضا داریم مردم عزیز در صورت مواجه با هر گونه آتش سوزی و یا تخریب در عرصه های ملی، از طریق موارد یاد شده حافظان منابع طبیعی را مطلع سازند.

موسوی اضافه کرد: تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح استان و شهرستانها از چندین روز قبل در آمادگی کامل بسر می برند و حتی در برخی از شهرستانها مقرر گردیده مانور مشترک اطفاء حریق با همکاری آتش نشانی های شهرستان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که بیش از هر چیز دیگری در پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی حائز اهمیت است؛ رعایت موارد ایمنی به هنگام حضور در عرصه های ملی و داشتن آگاهی های عمومی است که امیدواریم هم استانی های عزیز و روستانشینان اقدام به رعایت موارد لازم و پرهیز از ایجاد آتش در عرصه های ملی را مد نظر داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر