کد خبر: 914364
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
حاشیه‌ای بر بی‌تفاوتی و سکوت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برابر توطئه صهیونیست‌ها
انگار قرار نیست آب خوش از گلوی کشتی‌گیران پایین برود، هر روز به بهانه‌ای و مشکلی، عرصه بر گوش‌شکسته‌ها تنگ‌تر می‌شود، آن هم در شرایطی که نه در وزارت ورزش و نه در کمیته ملی المپیک کمتر مدیری است که فکری به حال روز‌های سخت امروز ورزش اول کشور کند و همه دست روی دست گذاشته و رسول خادم و ملی‌پوشان را در خانه کشتی تنها گذاشته‌اند.
سعید احمدیان
انگار قرار نیست آب خوش از گلوی کشتی‌گیران پایین برود، هر روز به بهانه‌ای و مشکلی، عرصه بر گوش‌شکسته‌ها تنگ‌تر می‌شود، آن هم در شرایطی که نه در وزارت ورزش و نه در کمیته ملی المپیک کمتر مدیری است که فکری به حال روز‌های سخت امروز ورزش اول کشور کند و همه دست روی دست گذاشته و رسول خادم و ملی‌پوشان را در خانه کشتی تنها گذاشته‌اند.
یک روز اختلاف وزارت ورزش با رئیس فدراسیون، خادم را خانه‌نشین می‌کند و روز دیگر هم کم‌فروشی دولت در پرداخت مابه‌التفاوت قیمت پاداش مدال‌آوران، صدای اعتراض قهرمانان را بالا می‌برد، امروز هم که خطر حضور کشتی‌گیران اجاره‌ای رژیم صهیونیستی بار دیگر کشتی کشورمان را در مخمصه قرار داده است؛ مخمصه‌ای که به جز رسول خادم و همکارانش در فدراسیون، انگار متولیان ورزش از وزیر گرفته تا رئیس کمیته ملی المپیک هنوز آن را جدی نگرفته‌اند. همین است که پی‌نوشت دفتر مقام معظم رهبری روی نامه پیشکسوتان کشتی را بایگانی کرده‌اند و خبری از دیپلماسی دولت برای حل این مشکل بزرگ نیست.

چرا وزارت ورزش سکوت کرده است؟

بی تفاوتی وزارت ورزش به خطر جدی که کشتی ایران را تهدید می‌کند، سبب شده تا در روز‌های اخیر خیلی از اهالی کشتی نسبت به این مسئله در رقابت‌های پیش رو هشدار دهند؛ هشدار‌هایی که گویا تا امروز گوش شنوایی برای آن نبوده و کشتی تک و تنها قرار است در رقابت‌های پیش‌رو به جنگ توطئه صهیونیست‌ها برود؛ توطئه‌ای که اجاره کردن ورزشکاران کشتی بلد روس و گرجستانی، جدی‌تر از همیشه بیخ گوش کشتی کشورمان است.
محمد علی گرایی، دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان یکی از آخرین قهرمانانی است که به سکوت مسئولان وزارت ورزش اعتراض کرده است. گرایی دیروز درباره درخواست اعضای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی در مورد پیگیری پاسخ مقام معظم رهبری در موضوع لابی صهیونیسم به خبرگزاری فارس گفت: «ضمن تشکر از مقام معظم رهبری برای پاسخ به نامه کشتی‌گیران و مربیان تیم‌های ملی، سؤالمان از مسئولان ذیربط این است که چرا تاکنون در زمینه این مسئله سکوت کرده‌اند و در آستانه مسابقات نوجوانان جهان شاهد هیچ پیگیری‌ای در سطح بین‌المللی نبوده‌ایم.» با وجود اعتراض مدال‌آورانی مانند گرایی و پیشکسوتان و موسفیدکرده‌ها، وزارت ورزش در این باره سکوت کرده و به نظر می‌رسد مسعود سلطانی‌فر به رغم دستور صریح دفتر رهبری با توجه به اختلافات شخصی که با رسول خادم دارد، نمی‌خواهد در این زمینه فعال شود تا کشتی در مواجهه با صهیونیست‌ها تنها باشد.

تماشای جام جهانی مهم‌تر از توطئه صهیونیست‌ها!

سکوت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در شرایطی است که موفقیت‌های کشتی در عرصه جهانی و المپیک بر کسی پوشیده نیست و از هر ۱۰ مدال، ۹ مدال را کشتی‌گیران کسب کرده‌اند. با این حال کشتی که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با عکس پای سکو‌های قهرمانی این رشته، کارنامه‌شان را پر می‌کنند، امروز مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حالی بی‌تفاوتی محض را درباره دستور مقام معظم رهبری در پیش گرفته‌اند که این روز‌ها وزیر ورزش انگار کار‌های مهم‌تری دارد.
عکس‌های رفت و برگشت‌های سلطانی‌فر و لشکر بی‌شمار همراهانش به روسیه برای تماشای جام جهانی فوتبال در پایگاه خبری وزارت ورزش خودنمایی می‌کند و نشان می‌دهد او هم با موج‌سواری قصد دارد، روی عملکرد ضعیف در عرصه دیپلماسی ورزشی که کشتی را در وضعیت خطرناکی در مسابقات بین‌المللی قرار داده، سرپوش بگذارد. در سوی دیگر رضا صالحی‌امیری هم انگار راه سلطانی‌فر را می‌رود و مانند گذشته این بار هم قرار است ورزش اول کشور قربانی دعوا‌ها و اختلافات سیاسی و جناحی شود. این در شرایطی است که کمیته ملی المپیک به عنوان نهاد مرجع در مذاکره با کمیته بین‌المللی المپیک می‌تواند نقشی سازنده در خنثی کردن خوابی داشته باشد که رژیم اشغالگر قدس برای کشتی کشورمان دیده است.

زنگ خطر در کرواسی

در چنین شرایطی که رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان ۱۵ تا ۱۷ تیرماه در کرواسی برگزار می‌شود؛ اولین مسابقه‌ای که با حضور گسترده کشتی‌گیران صهیونیست برگزار می‌شود و این مسئله سبب شده تا مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد رده‌پایه نسبت به آن هشدار دهد.
امیر توکلیان دیروز با اشاره به سرمایه‌گذاری زیاد صهیونیست‌ها در کشتی برای ایجاد فشار بر ورزش ایران به خبرگزاری ایسنا گفت: «کار سختی در مسابقات جهانی پیش رو داریم، اما این موضوع باعث نمی‌شود انگیزه کشتی‌گیران ما کاهش پیدا کند، بلکه همگی انگیزه بسیار بالایی برای کسب موفقیت دارند. در حال حاضر نیز دغدغه کادر فنی و مدیریت تیم و فدراسیون حضور کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی در این مسابقات است؛ چراکه آن‌ها در رقابت‌های نوجوانان اروپا با پنج کشتی‌گیر حاضر شده‌اند و یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که با قرعه آن‌ها روبه‌رو نشویم؛ چراکه این موضوع قطعاً سدی در برابر کسب عنوان قهرمانی تیم ملی خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار