کد خبر: 914351
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
در یک نشست خبری
همزمان با ایام بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، نشست خبری سرچشمه انقلاب روز گذشته در بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد و در جریان آن از کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله بهشتی» رونمایی به عمل آمد.
علی موحد
همزمان با ایام بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، نشست خبری سرچشمه انقلاب روز گذشته در بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد و در جریان آن از کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله بهشتی» رونمایی به عمل آمد.
جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله بهشتی» در ابتدای این نشست گفت: بیشترین اسناد درباره این کتاب به شکل تصویری جمع آوری شده است. دوست دارم از این مجموعه بیشتر تصاویر و اسناد آن مطرح شود. مجموعه کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله بهشتی» حاصل یک کار گروهی است و صرفاً برای شخص من نیست. وی افزود: این کتاب با توجه به مستنداتی که در کتاب جمع آوری شده است، می‌تواند خوانندگان را شگفت‌زده کند؛ چراکه برای تولید این اثر با افراد زیادی در ارتباط بودیم و هر کس از زاویه نگاه خودش درباره آیت الله شهید بهشتی با ما حرف زده است. ما سعی کردیم کاری را به جامعه ارائه بدهیم که اسناد آن راستی‌آزمایی شده باشد. شیرعلی‌نیا در ادامه با اشاره به آثار پیشین خود در خصوص زندگی آیت الله رفسنجانی و... گفت: همواره در آثار قبلی فضای دهه ۶۰ را مطرح کرده بودیم؛ اما در این کتاب از زوایای مختلفی به این دهه پرداختیم، در این کتاب نیز فارغ از هر گونه گرایش سیاسی پیش رفته‌ایم. وی با اشاره به همکاری خود با قوه قضائیه در راستای تولید محتوای کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله بهشتی» افزود: با توجه به همکاری گسترده‌ای که با نهاد‌ها و افراد مختلف داشتیم، هیچ محدودیتی را حس نکردم و تمام اسامی که در شناسنامه کتاب آمده است، در تولید یک اثر تاریخی - پژوهشی به ما کمک کرده‌اند. در ادامه، حجت الاسلام اکبرنژاد معاون بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از شیرعلی‌نیا به خاطر تدوین کتاب «زندگی و زمانه آیت الله بهشتی» گفت: من به عنوان طلبه افتخار می‌کنم که هم لباس شهید بهشتی هستم. درخصوص آیت الله بهشتی، مقام معظم رهبری فرمودند: «من در توان مدیریتی، کسی را مثل ایشان ندیده و نشنیده‌ام» در واقع همین موضوع باعث شد تا من به برادر بزرگوارم گلشناس پیشنهاد برگزاری بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان را بدهم. آیت الله بهشتی درست در زمانی که ایران در سن بلوغ سیاسی بود و جامعه ما باید از برکت وجودی ایشان استفاده می‌کرد، مورد بی‌مهری قرار گرفت، اما مزد و اجرش را در نهایت از خداوند گرفت. در پایان این مراسم از پوستر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و کتاب زندگی و زمانه آیت‌الله بهشتی رونمایی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار