کد خبر: 914349
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
تهیه‌کننده سریال «نفوذ» در گفت‌وگو با «جوان»:
سریال «نفوذ» یا همان «انقلاب دوم» به نویسندگی و کارگردانی جواد شمقدری که فیلمبرداری آن از زمستان سال گذشته آغاز شده قرار است در بهمن ماه سال جاری با سرمایه‌گذاری سیما فیلم روی آنتن برود. محسن علی اکبری می‌گوید: بحث ما گفتن واقعیت‌هاست که در آثاری مثل «آرگو» هیچ رد و نشانی از واقعیات وجود نداشت.
مصطفی شاه‌کرمی
سریال «نفوذ» یا همان «انقلاب دوم» به نویسندگی و کارگردانی جواد شمقدری که فیلمبرداری آن از زمستان سال گذشته آغاز شده قرار است در بهمن ماه سال جاری با سرمایه‌گذاری سیما فیلم روی آنتن برود. محسن علی اکبری می‌گوید: بحث ما گفتن واقعیت‌هاست که در آثاری مثل «آرگو» هیچ رد و نشانی از واقعیات وجود نداشت.
محسن علی اکبری تهیه کننده سریال «نفوذ» در رابطه با درصد پیشرفت کار و حجم فیلمبرداری انجام شده تا به امروز به خبرنگار «جوان» می‌گوید: این سریال ۸ ماه از رخداد‌های ابتدای انقلاب اسلامی ایران را روایت می‌کند. تا الان تقریباً ۴۰ درصد از فاز نخست این سریال در تهران فیلمبرداری شده و همین الان که با شما صحبت می‌کنم گروه در شهر غرق‌آباد شهرستان ساوه مشغول تصویربرداری فاز ۲ هستند که به رخداد‌های سال ۵۷ می‌پردازد. ان‌شاءالله مشکل خاصی پیش نیاید و رسانه ملی بتواند از وضعیت موجود خارج بشود و از نظر مالی کار را حمایت کند و ما بتوانیم دکور‌های سفارت امریکا و دیگر دکور‌ها را بسازیم. متأسفانه الان محدودیت‌های مالی زیادی برای رسانه ملی ایجاد شده است که امیدواریم هر چه زودتر برطرف بشود و ما نیز ادامه کار را بدون وقفه تولید کنیم. ما در فاز اول این سریال که ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای را شامل می‌شود موضوعات انقلاب را تا ابتدای شکل‌گیری تسخیر لانه جاسوسی به تصویر می‌کشیم و قبل از ورود مفصل به بحث تسخیر و اتفاقات داخل لانه جاسوسی که در فاز دوم این سریال به آن‌ها پرداخته می‌شود و تا بازه زمانی آغاز جنگ تحمیلی هم ادامه دارد، فاز نخست سریال «نفوذ» به اتمام می‌رسد. در فاز سوم هم قرار است به بحث هشت سال دفاع مقدس و اتفاقات مورد نظر نویسنده و کارگردان بپردازیم، البته با توجه به وضعیت کنونی و شرایط ناجوانمردانه و تنگنا‌های مالی که به رسانه ملی تحمیل شده، امیدواریم بتوانیم تولید همین ۳۰ قسمت از فاز نخست سریال را به اتمام برسانیم تا بعد از این مهم به بحث شرایط ساخت فاز‌های بعدی بپردازیم.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» در رابطه با پخش این سریال از شبکه‌های صدا و سیما می‌افزاید: این کار متعلق به گروه فیلم و سریال مرکز امور نمایشی یا همان سیمافیلم است هر چند سیما فیلم تصمیم‌گیر نهایی برای انتخاب شبکه است، اما گمان می‌کنم از طریق شبکه یک سیما روی آنتن برود. این مجموعه در شرایط فعلی بخشی از جنایت‌ها و بدعهدی‌ها و دخالت‌های امریکا را در ایران و دیگر کشور‌ها به نمایش می‌گذارد. وی در ادامه می‌گوید: امیدوارم این اثر برای روشنگری هر چه بیشتر و بهتر اقدامات خصمانه و دشمن‌گونه امریکا در اذهان مردم جامعه بالاخص قشر جوان و نوجوان کشورمان، نقش مؤثر و خوبی را داشته باشد. از طرفی دیگر این انتظار را داریم که سریال «نفوذ» پاسخی باشد به فیلم و آثار سرشار از دروغ و توهمی که تلاش داشته‌اند با نعل وارونه زدن، تسخیر این لانه جاسوسی را به مباحثی از جمله حقوق بشر و مصونیت‌های دیپلماتیک و... ارتباط بدهند.
علی اکبری خاطر نشان می‌کند: این را ذکر بکنم که قصد ما از تولید و ساخت سریال «نفوذ» صرفاً پاسخ دادن به فیلم‌های دروغ‌پردازانه‌ای مثل «آرگو» نیست، چه اینکه ما در این اثر با ادله و استنادات تاریخی دقیق و درست کار را روایت می‌کنیم که با توهمات و دروغ‌هایی که در فیلم «آرگو» به مخاطب ارائه شده کاملاً متفاوت و غیرقابل انکار یا خدشه هستند. تهیه کننده سریال «نفوذ» درباره برآورد و هزینه تولید و ساخت این سریال اظهار می‌دارد: به لطف ساخت سریال‌های نمایش خانگی و کار‌هایی از این دست، همگان از آمار و ارقام هزینه‌های تولید و ساخت یک فیلم سینمایی یا یک قسمت سریال به خوبی اطلاع دارند. الان برای ساخت یک فیلم سینمایی حداقل باید ۵/۱ میلیارد تومان هزینه شود. از طرفی حداقل هزینه ساخت هر قسمت سریال هم زیر ۵۰۰ میلیون تومان نیست. با توجه به کمبود بودجه‌ای که وجود دارد و البته طبق برآوردی که صورت گرفته، با توجه به ساخت دکور‌های متعدد و لوکیشن‌هایی مانند خیابان انقلاب سال ۵۷، ساخت جاسوسخانه امریکا، ماشین‌ها و وسایلی که گویای حال و هوای سال ۵۷ باشد و همچنین استفاده از بازیگران خارجی که در سریال حضور خواهند داشت؛ از رقم معمول ۱۵ میلیارد تومانی که باید برای تولید چنین اثری در کشورمان که فقط ۴۰۰ دقیقه کار سی جی دارد و از نظر حجم کار جزو آثار کم نظیر کشورمان است؛ رقمی بسیار کمتر از ۱۵ میلیارد تومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار