کد خبر: 914257
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی خبر داد:
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان بیش از ۱۳۷ هزار تن نهاده های مورد نیاز دامداران از جمله، کنجاله، سبوس و سایر نهاده های مورد نیاز دامداران را توزیع کرده است.

شهریار حیدری تامین، تولید و ذخیره نهاده های دام را از وظایف اتحادیه دامداران عنوان کرد و افزود: اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان بیش از ۱۳۷ هزار تن نهاده های مورد نیاز دامداران از جمله، کنجاله، سبوس و سایر نهاده های مورد نیاز دامداران را توزیع کرده است که در صورت کمبود نهاده های دامی در این استان اتحادیه مزبور ، اقدام به تامین آن از سایر استان ها می کند.

وی تصریح کرد: طرح اشتغال پایدار روستایی تاثیر بسزایی در پیشرفت صنعت دام خواهد داشت ، به طوری که با همکاری معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان، برای خرید و وارد کردن ۵۰۰ راس گاو سمینتال به منظور اصلاح نژاد دام از کشور آلمان به این استان جهت اقدام برنامه ریزی شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی افزود: نگهداری گاو نژاد سمینتال از لحاظ تولید شیر و گوشت مقرون به‌ صرفه بوده و پس از واردات در اختیار بهره برداران این بخش که دامداران استان هستند قرار می گیرد.

وی در خصوص مبلغ اعتبار تخصیص یافته برای واردات ۵۰۰ راس گاو سمینتال، گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری طرح اشتغال پایدار روستایی برای وارد کردن گاو نژاد سمینتال از کشور آلمان در نظر گرفته شده که یک قدم اساسی در اصلاح نژاد دام و بالابردن بهره وری تولید شیر و گوشت است.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: در آذربایجان غربی یک اتحادیه شرکت تعاونی دامداران استان و ۱۴ تعاونی دامداران در سطح شهرستان ها فعال هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر