کد خبر: 914190
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
تعطیلی گروه مجلات همشهری به بهانه بدهی میلیاردی
روزنامه‌نگاران فعال در بخش گروه مجلات همشهری می‌گویند چرا تا پیش از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان مجلات همشهری بدون مشکل منتشر می‌شدند و ناگهان از زمان تسط این جناح سیاسی بر بزرگ‌ترین مجموعه مطبوعاتی کشور شاهد ضررده شدن آن‌ها شده‌ایم.
محمد صادقی
روزنامه‌نگاران فعال در بخش گروه مجلات همشهری می‌گویند چرا تا پیش از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان مجلات همشهری بدون مشکل منتشر می‌شدند و ناگهان از زمان تسط این جناح سیاسی بر بزرگ‌ترین مجموعه مطبوعاتی کشور شاهد ضررده شدن آن‌ها شده‌ایم.
روز شنبه دوم تیرماه، بعد از حدود سه ماه عدم پرداخت حقوق و تعطیلی مجلات گروه مجلات همشهری، اعضای تحریریه در اقدامی خودجوش، مقابل دفتر مرتضی حاجی مدیرعامل مؤسسه همشهری تجمع و تحصن اعتراضی برگزار کردند. این تحصن در نهایت باعث شد تا حاجی بعد از چند ساعت پای سخنان روزنامه‌نگاران بنشیند و البته آن‌ها را تهدید نیز بکند. یکی از حضار در این تجمع که نخواست اسمش فاش شود در گفت و گو با «جوان» درباره وضعیت پیش آمده در مؤسسه همشهری و تعطیلی مجلات گفت: زمانی که خسرو طالب‌زاده از سوی مرتضی حاجی به عنوان مدیر مسئول همشهری انتخاب شد، یک روز به گروه مجلات همشهری آمد و بچه‌ها از اینکه ما با مؤسسه همشهری قرارداد نداریم و ارشاد ما را به عنوان خبرنگار قبول نمی‌کند انتقاد کردند. در مورد این مسئله که بیمه خبرنگاری نداریم و حتی طرح ترافیک به ما تعلق نمی‌گیرد هم صحبت شد.
وی ادامه داد: به طالب‌زاده گفتیم در اینجا حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر نیروی جوان هستند که همه زندگی‌شان را برای مجلات همشهری گذاشته‌اند، اما وضعیت زندگی‌شان مانند کارگر ساده ساختمانی است و باید فکری به حال ما شود. بعد از این صحبت‌ها طالب‌زاده گفت: خیالتان راحت و همه چیز درست می‌شود!
این عضو گروه مجلات همشهری ادامه داد: بعد از انتخاب سید محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران، طالب‌زاده از همشهری رفت و اتفاقی نیز که قول داده بود رخ نداد.
وی گفت: با وخیم‌تر شدن اوضاع بچه‌ها به صورت خودجوش روز شنبه به دفتر مرتضی حاجی مدیر عامل مؤسسه رفتند و پشت در دفتر تحصن کردند. با آنکه آقای حاجی می‌دانست که ما با او کار داریم، چند ساعت از دفترش خارج نشد و به حضور ما بی‌اعتنایی کرد. عضو تحریریه یکی از مجلات همشهری، با اشاره به اینکه بعد از چند ساعت تحصن بالاخره قرار شد با آقای حاجی در سالن اجتماعات جلسه داشته باشیم، افزود: وقتی حاجی آمد اولین کاری که کرد این بود که گفت: شما خبرنگار نیستید! شما لات هستید! بعد ادامه داد که اصلاً من نباید با شما صحبت کنم، چون قراردادی با همشهری ندارید و نیروی مؤسسه به شمار نمی‌روید! او بعد انتقاد کرد که چرا از اول برای صحبت پیش وی نرفته‌ایم و با طالب‌زاده جلسه‌ای داشته‌ایم! به او گفتیم که طالب‌زاده از طرف خود شما مدیر مسئول همشهری شده و قاعدتاً باید با وی صحبت می‌شد، اما حاجی قبول نمی‌کرد!
وی درباره سخنان رد و بدل شده در جلسه گفت: یکی از بچه‌ها به حاجی گفت: اگر با «تَکرار» گفتن‌ها نبود و ما چند ساعت در صف رأی نمی‌ایستادیم شما امروز اینجا نبودید که او جواب داد می‌خواستید رأی ندهید، مگر من به رأی شما نیاز دارم؟ او گفت: چرا همه به اینکه پسر من مزدا خریده انتقاد می‌کنند؟ من اصلاً نمی‌خواهم در همشهری باشم و این را به نجفی و افشانی نیز گفته‌ام. این خبرنگار گروه مجلات همشهری، با اشاره به اینکه اکنون جلوی انتشار مجلات همشهری جوان، سرزمین من، همشهری داستان، همشهری ۲۴، سرنخ، همشهری دانستنی‌ها را گرفته‌اند، ادامه داد: مرتضی حاجی به ما گفت: بروید طرح بیاورید که انتشار مجلات سوددهی داشته باشد، وی به ما گفت: همشهری ۶۴ میلیارد تومان ضرر داشته است که به او گفتیم چطور همه مشکلات را گردن دوران اصولگرایان می‌اندازید، ولی در آن زمان همه مجلات بدون مشکل منتشر می‌شد!
این عضو گروه مجلات همشهری تأکید کرد: مرتضی حاجی انتظار دارد ما به عنوان بازاریاب برای مجلات اسپانسر بیاوریم، مگر کار خبرنگار این است که دنبال اسپانسر آوردن برود؟ من از سکوت سازمان آگهی‌های همشهری تعجب می‌کنم، این مجلات آگهی داشتند، حتی وقتی صحبت از بسته شدن همشهری تندرستی شد، سازمان آگهی‌ها اعلام کرد آن مجله آگهی دارد و باید منتشر شود! ولی اکنون سکوت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار