کد خبر: 914173
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی عراق گفته که تحقیقات نشان می‌دهد بمباران یک شنبه شب گذشته مقر حشدالشعبی در مرز سوریه کار امریکایی‌ها بوده و این حمله کاملاً با اطلاع و به عمد صورت گرفته است. این موضع حشدالشعبی می‌تواند نشان‌دهنده آماده شدن برای انتقام از امریکا باشد.
یک شنبه گذشته ۱۷ ژوئن ۲۰۱۷ مقر حشدالشعبی در منطقه البوکمال هدف یک حمله هوایی قرار گرفت که براثر آن ۲۲ نفر از دو یگان ۴۵ و ۴۵ حشدالشعبی کشته و ۱۲ تن دیگر زخی شدند. دولت امریکا رسماً این حمله را رد یا تأیید نکرد، ولی برخی فرماندهان نظامی امریکایی که نام‌شان فاش نشد، دست داشتن در این حمله را رد کرده و مدعی شدند که هواپیما‌های رژیم صهیونیستی مرتکب این حمله شده‌اند، موضعی که ناظران دلیل ابراز آن را نگرانی از انتقام حشدالشعبی اعلام کردند و گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب‌الله عراق نیز گفت که بعد از اثبات عامل یا عوامل این حمله به نیروهایش در نوار مرزی عراق و سوریه، پیرامون برخورد مناسب با آن، تصمیم‌گیری می‌کند. حالا ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشدالشعبی گفته که نتایج تحقیقات درباره حادثه هدف‌گیری تعدادی از نیرو‌های حشدالشعبی عراق در شب ۲۷ خرداد در نوار مرزی این کشور با سوریه نشان می‌دهد، نیرو‌های امریکایی مرتکب این حمله شده‌اند. به گفته المهندس، نیرو‌هایی که بمباران شدند، وابسته به حشدالشعبی بودند و این نیرو‌ها در این منطقه که خاکریز دفاعی آن‌ها است، مستقر بودند. المهندس با ذکر جزئیات بیشتر گفته که سرلشکر قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الجزیره در استان الانبار به نیرو‌های امریکایی از قبلاً اطلاع داده بوده که نیرو‌های حاضر در منطقه مربوط به حشدالشعبی هستند که به گفته او سند این ابلاغ رسمی با صدا و تصویر توسط حشدالشعبی ثبت شده است. المهندس با این حال تأکید کرده که هدف‌گیری نیرو‌های امریکایی روی این نقطه، کاملاً با اطلاع و به عمد صورت گرفته است: «هدف‌گیری به وسیله موشک بوده و بقایای موشک شلیک شده هنوز نزد فرماندهی حشدالشعبی نگهداری می‌شود.» نایب رئیس حشدالشعبی از موضع ستاد فرماندهی نیرو‌های مشترک نظامی عراق در قبال حمله موشکی امریکایی‌ها به نیرو‌های الحشدالشعبی انتقاد کرده و آن را موضعی ضعیف خوانده و خواستار اصلاح آن شده است. وی اضافه کرده است که نیرو‌های امریکایی از خاک عراق برای تحقق اهداف خود، استفاده می‌کنند به نحوی که در برخی از نقاط مرزی عراق، گذرگاه‌هایی باز کرده تا از طریق آن به بعضی گروه‌های مسلح در شرق سوریه کمک کنند. به گفته وی، نیرو‌های امریکایی در حال حاضر در منطقه «ام جریس» در شهرستان سنجار از توابع استان نینوا در شمال عراق و در نزدیکی منطقه‌ای که به نیرو‌های حشدالشعبی تعرض شد (در استان الانبار) حضور دارند.

صدر معلق بین العبادی و العامری

مقتدی صدر، رئیس ائتلاف سائرون که با دستیابی به ۵۴ کرسی مجلس عراق، بیشترین رأی را به دست آورده، دیروز بر سر تشکیل ائتلافی فراگیر با حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق نیز توافق کرد. جریان صدر پیش از این با جریان الوطن ایاد علاوی (۲۱ کرسی) و عمار حکیم (۱۹ کرسی) والفتح العامری (۴۶ کرسی) به توافق رسیده بود، ائتلاف‌هایی که همگی مخالف حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق هستند، اما او حالا با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق هم به توافق رسیده است. این ائتلاف که عصر شنبه در جریان سفر العبادی به نجف و دیدار با صدر انجام شده است، در چارچوب تلاش هفته‌های اخیر رهبران سیاسی عراق برای تشکیل ائتلاف (فراکسیون) اکثریت در پارلمان جدید این کشور تعریف می‌شود. این ائتلاف که در راستای تلاش برای تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق انجام شده به گفته صدر و العبادی، خصلت «فرافرقه‌ای و فراقومی» خواهد داشت. یک سیاستمدار شیعی عراقی که در گفت‌وگو‌ها شرکت کرده به این خبرگزاری گفته گفت‌وگو‌ها بین صدر و العامری که تحت نظارت ایران انجام شد، ۱۰ روز طول کشید. یک کارشناس عراقی به آسوشیتدپرس گفته ائتلاف بین این دو گروه با تمایل ایران همخوانی دارد. پایگاه شبکه امریکایی «ای‌بی‌سی‌نیوز» نیز با انتشار گزارشی به نزدیک شدن مواضع مقتدی صدر به ایران پرداخته و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است. با این حال، برخی از گزارش‌ها از رقابت بین حیدر العبادی و هادی العامری بر سر پست نخست‌وزیری خبر می‌دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
0
سلام. در صورتی که ارتش عراق با حشدالشعبی و ارتش سوریه با نیروهای مقاومت همزمان یک ضربه کاری به نیروهای متجاوز امریکایی بزنند انها مجبور به ترک خاک این دو کشور خواهند بود در غیر این صورت ٫ امریکایی های کثافت همچنان گربه خواهند رقصاند . انها باید تلفات بدهند تا بروند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار