کد خبر: 914095
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
آب سد سنگ‌سیاه دهگلان به منظور استفاده برای آبیاری و مسائل زیست محیطی رودخانه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی رهاسازی شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه سد سنگ‌سیاه ذخیره شده، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه و در مجموع تا پایان سال زراعی حدود ۵/۵ میلیون متر مکعب برای مصرف در پایین‌دست سد رهاسازی می‌شود و لازم است همه مردم منطقه مشارکت و همراهی نموده و طوری مدیریت کنند که آب به مردم پایین‌دست و انتها نیز برسد.
آرش آریانژاد افزود: به دلیل نبود اعتبار، امکان تکمیل شبکه پایاب و راه‌اندازی آن میسر نشده است، ولی سیاست وزارت نیرو مبتنی بر تکمیل شبکه‌ها و استفاده مطلوب از آب ذخیره شده در سدهاست.
وی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مردم مبنی بر استفاده از آب سد، جلساتی تشکیل و مقرر شد تمهیداتی اندیشیده شود که مردم در مدیریت منابع آب مشارکت کنند.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان بیان کرد: در این راستا فراتسهیل‌گری صورت گرفته و مدیریت آب به خود مردم واگذار می‌شود و خود آن‌ها امور مربوطه را انجام می‌دهند.
فرماندار دهگلان در این مراسم رهاسازی آب برای بهره‌برداران را ارزشمند دانست و گفت: قطعاً این موضوع در بحث توسعه شهرستان که بر مبنای کشاورزی و صنعت است، مؤثر است.
ارشدی عدم کنترل منابع آب زیرزمینی و بهره‌برداری‌های بی‌رویه در سنوات گذشته را باعث افت سطح آب زیرزمینی منطقه ذکر کرد و افزود: آب منطقه‌ای برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده و فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه نیز صورت می‌گیرد تا شرایط به صورت نرمال درآید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار