کد خبر: 914079
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
روزگاری،مسوولان باوعده ایجاد تغییروتحول ساختاری و محتوایی در رادیو و تلویزیون، استفاده ازمتخصصان ،کارشناسان، برنامه سازان،هنرمندان حرفه ای وتغییر پلاک صدا وسیمابه رسانه ملی ودانشگاه جامعه خواندن آن،مردم را امیدوار کردند...

جبارآذین - منتقد سینما

سرویس فرهنگی جوان آنلاین: روزگاری،مسوولان باوعده ایجادتغییروتحول ساختاری و محتوایی در رادیو و تلویزیون، استفاده ازمتخصصان ،کارشناسان، برنامه سازان،هنرمندان حرفه ای وتغییر پلاک صدا وسیمابه رسانه ملی ودانشگاه جامعه خواندن آن،مردم را امیدوار کردندکه ازآن پس، در رادیو وتلویزیون،شاهد پخش برنامه ها وفیلم هاوسریال های شادوامیدوارکننده،مناسب و هماهنگ بافرهنگ وزندگی مردم خواهند بود وآن هامی توانندبخشی ازاوقات فراغت خود رابااطمینان واعتماد،باصداوسیمابگذرانند. اما دیری نگذشت که این سازمان هم مانند اغلب تشکل های فرهنگی وهنری،محل آمد و رفت وتغییر و تعویض مکرر مدیران. و تولید برنامه هاوفیلم هاو سریال های ضعیف شد و به رغم توسعه امکانات و حجیم شدن، نه تنها دانشگاه که مهد کودک هم نشد و نتوانست رضایت مخاطبان راکسب کند،تااکنون که دور شدن وفاصله گرفتن آن ومحصولاتش از پسند وسلیقه مردم،به ریزش فراوان مخاطبان به نفع ماهواره ها انجامیده است.روسای سیما، پیوسته و بویژه درسالیان اخیر،مهمترین دلیل مردم گریزی ازتلویزیون را کمبود بودجه برای تولید آثارخوب عنوان می کنند و ابدا سخنی از ناکارآمدی ونقش فقرتخصص خود در تولیدات بد و ضعیف سیمانمی گویند و با فرافکنی،مقصراین اوضاع را عامل بیرونی و مشکل مالی معرفی می کنند.ولی واقعیت چیزدیگراست،چراکه به رغم رشدمیزان درآمد سیما ازآگهی ها و افزون شدن بودجه این سازمان توسط دولت و سرازیر شدن سرمایه های معلوم و مشکوک! اسپانسرهابه آن، باز هم عملکردبدوناپسندجعبه جادویی!ادامه دارد واین روند،نشان می دهدکه معضل اصلی تلویزیون و ضعف هایش به کاستی بودجه ارتباط ندارد، زیرا در این مدت باتوجه به بودجه کنونی و کمک اسپانسر وپول آگهی، می توانست سرپا شود که نشده است. حالا هم کار به جایی رسیده که دیگر، گردانندگان سیمابرای برنامه سازی از اسپانسرها یاری نمی گیرندکه درواقع به اسپانسرهاکمک می کنندتادرتلویزیون ودر جهت منافع خود،برنامه سازی کنند.نگاه کنید به برنامه های بدون محتوا و تقلیدیی که سراپا رپرتاژ آگهی   اند. در حقیقت این سرمایه دارها و اسپانسرها هستند که باپول خود،صدا وسیما را اداره و کنترل وهدایت می کنند. صدا وسیمایی که روزگاری، شعارخدمت به مردم ودانشگاه شدن سرمی داد،امروزه درخدمت اسپانسرها و بازار تجارت آنها است. آیامردم حق ندارند ازچنین رادیو و تلویزیونی ناراضی باشند و امیدواعتمادخود راازآن سلب کنند!؟

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار