کد خبر: 914058
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
تلویزیون چقدر مناسبت‌های تقویم ملی را گرامی می‌دارد؟
اگر تقویم را ورق بزنیم ، تقریبا هر 10 روز یک بار با مناسبت‌هایی مواجه می‌شویم که شاید اگر از زبان گوینده رادیو، آن هم وقتی که در تاکسی هستیم، برایمان یادآوری نشود...

سرویس فرهنگی جوان آنلاین: اگر تقویم را ورق بزنیم ، تقریبا هر 10 روز یک بار با مناسبت‌هایی مواجه می‌شویم که شاید اگر از زبان گوینده رادیو، آن هم وقتی که در تاکسی هستیم، برایمان یادآوری نشود، سال به سال هم در خاطرمان نمی‌ماند که چنین عنوان‌هایی هم روی چنین ایامی گذاشته شده، چه برسد به این که بخواهیم روی معنای آن یا تفکر و اندیشه‌ای که پشت‌شان وجود دارد تمرکز کنیم. اول تیر را سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نام‌گذاری کرده‌اند. علم تبلیغات به عنوان یک علم مدرن و دارای سرعت بالا در به روز شدن، جهان بسیار گسترده‌ای دارد و متخصصان درباره انواع و شیوه‌های آن، مقالات و دانش‌نامه‌های گوناگونی تألیف کرده‌اند که شرح آن قطعا در این یادداشت نمی‌گنجد اما به طور خاص درباره همین تاریخ (یک تیر) و مناسبت ویژه آن (صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی) نکاتی وجود دارد که یادآوری آن خالی از لطف نیست. اخیرا در شبکه نسیم به شرح زندگی شخصی پرداخته شد، که یک مصداق تمام عیار برای چنین روزی به حساب می‌آید؛ موفقیت او نتیجه یک رأفت و بخشش بود که از جانب قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نصیب او شد و اگر نگاهمان را کمی دقیق کنیم، درمی‌یابیم تصمیمی که برای زندگی او توسط مقامات گرفته شد، نمونه عینی تبلیغات اسلامیست، اگر ما دین مبین‌مان را رسالت پیام آور مهربانی، حضرت محمد (ص)، به حساب می‌آوریم.

چندی پیش برنامه تلویزیونی «وقتشه» میزبان جوانی به نام نوید صبوری معروف به نوید اهوازی شد، کسی که به خاطر واردات شوکر، مجرم شناخته شده بود، اما قاضی دادگاه او تصمیم می‌گیرد به جای فرستادن او به زندان برای تحمل یک سال حبس، فرصتی به او بدهد و این جوان موفق می‌شود در طول این مدت، کسب و کاری راه بیاندازد، تا آنجا که به عنوان یک کارآفرین نمونه و موفق از او تقدیر شود. او زاده خطه جنوب است اما به بابل مهاجرت می‌کند و اولین مغازه کوچک فلافلی‌اش را آنجا بنا می‌کند و وقتی در شب اول 3000 ساندویچ به فروش می‌رساند متوجه می‌شود ذائقه غذایی مردم یک منطقه، محدود به یک نوع خاص نمی‌شود و امروز او 37 شعبه در سراسر کشور با 600 پرسنل را مدیریت می‌کند. وقتی مردم کرمانشاه دچار مصیبت شدند نیز نوید اهوازی به فاصله چند ساعت، شعبات نزدیک به مناطق زلزله‌زده را بسیج کرد تا به مردم غذا برسانند. اگر قاضی پرونده چنین عطوفتی را در حق این جوان روا نمی‌داشت، او پس از تحمل یک دوره حبس، با دستی خالی و روحی سرخورده از زندان بیرون می‌آمد و همه آن موفقیت‌هایی که شرح آن را خواندید، به تحقق نمی‌پیوست. چنین تصمیمی اگر نمونه‌ای بارز برای «تبلیغ اسلامی» که بنیان‌گزار جمهوری اسلامی دغدغه آن را داشت، به حساب نمی‌آید، پس چه نام دیگری دارد؟ بگذریم که نوید، مبتلا به بیماری ام.اس هم شد ولی انرژی و نشاطی که کسب و کار موفقش به او هدیه کرده، باعث شده بر این اتفاق فائق بیاید و چه بسا اگر آینده او جور دیگری رقم می‌خورد همین مشکل جسمانی می‌توانست او را از پا در بیاورد.
در خاتمه باید گفت زندگی هر شخص، تقویمی دارد که روزهای مهمش را خود او نام‌گذاری می‌کند، تنها باید به خودباوری و اعتماد به نفس دست پیدا کند، چیزی که اهالی «وقتشه» دست کم تا امروز، نشان داده‌اند برای یادآوری آن، قدم برمی‌دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار