کد خبر: 913988
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ غربی:
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد زندانیان سطح استان در ارتباط با مواد مخدر در زندان‌ها به سر می‌برند، گفت: در یک سال گذشته با دستگیری بیش از ۵۰۰ قاچاقچی افزایش ۶ درصدی در این زمینه کسب شده است و بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهد در سطح استان جمع‌آوری و ۹۶ باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد که رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار ناصر اصلانی اظهار کرد: در سطح کشور ۳۶۰۰ شهید مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که ۱۰۴ نفر از این شهدا متعلق به آذربایجان ‌غربی است و بیش از ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر جانفشانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مواد مخدر تولیدی در افغانستان وارد کشور می‌شود تا از طریق مرزهای جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی تراتزیت شود، افزود: در یک سال گذشته ۲۲ تن و ۹۱۱ کیلوگرم مواد مخدر و در پنج سال گذشته بیش از ۵۰ تن انواع مواد شیمیایی و پیش ‌سازهای تولید مواد مخدر صنعتی و بیش از ۱۸ تن افدرین کشف شد که از این میزان ۱۱ تن شیشه تولید می‌شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد زندانیان سطح استان در ارتباط با مواد مخدر در زندان‌ها به سر می‌برند، ادامه داد: در یک سال گذشته با دستگیری بیش از ۵۰۰ قاچاقچی افزایش ۶ درصدی در این زمینه کسب شده است و بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهد در سطح استان جمع‌آوری و ۹۶ باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد که رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در پاک‌ سازی مناطق آلوده آذربایجان‌ غربی ۱۸ درصد افزایش وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در محور های مواصلاتی سطح استان ۲۹۴ عملیات مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان صورت گرفت که این افراد درصدد خارج کردن مواد مخدر از مرزهای آذربایجان‌ غربی بودند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۲ هزار ۶۰۰ زائر سرزمین وحی از آذربایجان‌ غربی با اقدامات کمیته‌ های مقابله و فرهنگی راهی عربستان شدند بدون اینکه هیچگونه مواد مخدری در فرودگاه ‌ها از وسایل همراه آنها کشف شود.

شایان ذکر است در پایان این همایش 5 تن مواد مخدر غیردارویی کشف شده از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، ارذبیل، گیلان و زنجان امحا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر