کد خبر: 913938
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
بلندقامتان کشورمان که در هفته پنجم رقابت‌ها شانسی برای صعود به مرحله نهایی ندارند در پانزدهمین جدال خود مقابل ژرمن‌ها قرار می‌گیرند.
شيوا نوروزی
تیم ملی والیبال ایران امروز آخرین دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ را مقابل آلمان برگزار می‌کند. بلندقامتان کشورمان که در هفته پنجم رقابت‌ها شانسی برای صعود به مرحله نهایی ندارند در پانزدهمین جدال خود مقابل ژرمن‌ها قرار می‌گیرند. میزبانی در آزادی و حضور هواداران روحیه تیم را افزایش داده و شاگردان کولاکوویچ می‌کوشند تا با ارائه بازی‌های درخشان رضایت مردم را جلب کنند. مصاف با کره‌جنوبی و پیروزی ۳ بر یک مقابل این تیم شروع خوبی برای شاگردان کولاکوویچ در خانه محسوب می‌شود. روز گذشته نیز جدال ایران و بلغارستان برگزار شد.

بی‌انضباطی ممنوع

تأکید سرمربی تیم ملی بر رعایت نظم و انضباط از جمله موضوعات مهمی است که ایگور کولاکوویچ به هیچ وجه در مورد آن کوتاه نمی‌آید. هر بازیکنی که از دستورات سرپیچی کند و نظم تیمی را برهم بزند با تنبیهات شدید سرمربی مواجه می‌شود. امیرحسین توخته و پوریا یلی دو بازیکن جوان تیم ملی به دلیل بی‌انضباطی و ترک اردو با برخورد جدی سرمربی مواجه شده‌اند. کولاکوویچ باز هم بر رعایت نظم از سوی همه بازیکنان تأکید کرد: «وظیفه دارم صادق باشم. همواره حامی بازیکنان جوان بوده‌ام، چراکه آینده والیبال ایران در گرو آنهاست. قبول دارم که آن‌ها جوانند و می‌توانند مرتکب اشتباه شوند، اما نه اینگونه اشتباهات. توخته در هفته سوم که در روسیه به تیم ملی پیوست، انتظار داشتیم پس از بازگشت به ایران با تیم ملی «ب» کار کند، اما گویا پس از یک‌بار حضور در تمرین به ارومیه سفر کرده و خواسته تا در آنجا تمریناتش را به صورت انفرادی انجام دهد. قبول دارم که او جوان است، اما متوجه این موضوع نمی‌شوم که چرا به تیم ملی احترام نگذاشته است.» سرمربی تیم ملی از همه بازیکنانش خواسته تا قوانین را رعایت کنند: «باید بازیکنان جوان به بزرگ‌تر‌های تیم احترام بگذارند و اصلاً معنی ندارد که یک بازیکن هر وقت دوست داشت، تمرین کند. علاوه بر احترام به بازیکنان تیم، آن‌ها باید به تماشاگران نیز احترام می‌گذاشتند. این دو بازیکن می‌توانستند در دیدار مقابل کره به ما کمک کنند، ولی کمک بدون تمرین امکان ندارد. انتظار داشتم آن‌ها به اهداف تیم ملی احترام بگذارند. هر کسی اشتباه کند باید تنبیه شود. من از کلمه تنبیه استفاده می‌کنم، اما می‌خواهم تا آن‌ها متوجه شوند که راه درست چیست و مطمئناً در آینده نزدیک ذهنیت‌شان را تغییر می‌دهند. باید ذهنیت بازیکنان در برابر تیم ملی عوض شود.»

انتقاد از مسئولان

کاپیتان تیم ملی نیز از عدم حضور مسئولان وزارت ورزش در سالن آزادی انتقاد کرد. اولین دیدار خانگی والیبالیست‌های کشورمان در تهران مقابل کره برگزار شد و محمدرضا داورزنی، رئیس قبلی فدراسیون تنها مسئول حاضر در سالن بود. سعید معروف با اشاره به بی‌تفاوتی‌ها گفت: «از حضور مردم در سالن آزادی شوکه شدم. از اینکه جایگاه VIP خالی بود و مسئولان حضور نداشتند نیز خوشحالم. تمام خستگی‌ها را به خاطر مردم تحمل می‌کنیم، چراکه آن‌ها با حضورشان نشان دادند که فقط والیبال برایشان مهم است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار