کد خبر: 913932
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
انتقاد شدید سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از همزبانی و ملاطفت داور اهل اروگوئه با بازیکنان اسپانیا و نپذیرفتن گل صحیح ایران
گل ایران به اسپانیا مردود اعلام می‌شود. تأثیر کمک‌داوران ویدئویی و بودن و نبودنشان در این اتفاق به وضوح دیده می‌شود. شاید به همین خاطر است که کرش امروز فریاد می‌زند.
چهار سال قبل خطای محرز مدافع آرژانتین روی دژاگه دیده نشد و حالا چهار سال بعد گل ایران به اسپانیا مردود اعلام می‌شود. تأثیر کمک‌داوران ویدئویی و بودن و نبودنشان در این اتفاق به وضوح دیده می‌شود. شاید به همین خاطر است که کرش امروز فریاد می‌زند. سرمربی تیم ملی نگران است، هرچند که شاگردانش این روز‌ها امیدوارانه برای غلبه بر پرتغال تمرین می‌کنند، اما کرش نگران معیار‌های چندگانه‌ای است که داوری‌های جام جهانی ۲۰۱۸ با آن‌ها روبه‌رو است.
سرمربی تیم ملی نگران تکرار اتفاق بدی است که در بازی با اسپانیا افتاد، وقتی که می‌گوید بعد از دیدن ۵۰۰ بار صحنه گل هنوز نمی‌داند روی چه معیاری گل عزت‌اللهی را مردود اعلام کردند.
بازی خوب شاگردان کرش و همچنین انگیزه و روحیه بالای آن‌ها باعث شده تا رسانه‌های دنیا با نگاهی ویژه بازی بعدی یوز‌های ایرانی را زیر ذره‌بین قرار دهند، به طوری که روزنامه دیلی‌میل انگلیس بازی ایران و پرتغال را اینطور تحلیل می‌کند: «پرتغال به دنبال پیروزی است، اما کار راحتی برابر ایران ندارد. ایرانی‌ها به دفاع خود می‌بالند که می‌تواند مانع حملات پرتغال شود، همانطور که با برد مقابل مراکش و شکست نزدیک به اسپانیا فراتر از انتظار ظاهر شدند. آن‌ها با بهترین بازیکنان خود به این مسابقه می‌آیند و می‌توانند پرتغال را به چالش بکشند.» روبن دیاس، مدافع جوان تیم ملی پرتغال نیز معتقد است که رؤیاپردازی ایران کار این تیم را سخت می‌کند: «بازی‌های قبلی ایران را تماشا کردیم و خوب می‌دانیم بازی آخر ما در مرحله گروهی آسان نخواهد بود، چون آن‌ها به دنبال رؤیاپردازی و تاریخ‌سازی هستند و این کار ما را سخت می‌کند. به همین دلیل باید با تمرکز بالایی وارد زمین شویم، چراکه بی‌شک دوشنبه روز سختی پیش‌رو داریم.» گاس هیدینگ هم از جمله کارشناسانی است که به موفقیت ایران برابر پرتغال باور دارد و در این خصوص به روزنامه اسپورت‌اکسپرس روسیه می‌گوید: «همه دیدند ایران یک نیمه در دفاع بود، اما وقتی عقب افتاد، بازیکنانش جلو هم رفتند و فوتبال بازی کردند و حتی لحظاتی مهم‌تر از اسپانیا داشتند و نشان دادند که می‌توانند پرتغال را هم به چالش بکشند و حتی شکست دهند.»

امید در اردوی تیم ملی

این امیدواری را در بین بازیکنان تیم ملی هم می‌توان دید. سعید عزت‌اللهی، زننده تک‌گل ایران در بازی با اسپانیا می‌گوید، قول می‌دهم با تمام وجود تلاش کنیم و بجنگیم. انصاری‌فرد دیگر مهاجم ایران هم تأکید می‌کند که تیم ملی با تمام توان و برای کسب نتیجه و خوشحالی مردم و صعود به مرحله بعد به مصاف پرتغال می‌رود. او همچنین بازی با پرتغال را حساس‌ترین بازی ایران می‌خواند و تأکید می‌کند که پرتغال فقط رونالدو نیست و ایران ترسی از آن ندارد. وحید امیری می‌گوید، تیم ملی مقابل پرتغال دو برابر تلاش خواهد کرد.

نگرانی سرمربی تیم ملی

کرش، اما با وجود ایمانی که به شاگردانش دارد، هرگز سعی نکرده پرتغال را نادیده بگیرد، برعکس بار‌ها گفته که پرتغال فرمول جادویی قهرمانی در جام جهانی را دارد و ستاره‌ای، چون رونالدو که مهار آن کار آسانی نیست، اما بر این مسئله هم تأکید دارد که رؤیای ملت ایران را روی دوشش احساس می‌کند. با وجود این، اما آنچه که مرد پرتغالی نیمکت تیم ملی را نگران کرده، نه قدرت تیم ملی کشورش که قضاوت داوران است. نگرانی که از اتفاقات ناگوار بازی با اسپانیا که ایران را با دست خالی به بیرون از زمین هدایت کرد، نشئت می‌گیرد: «تقابل با پرتغال برای من و بازیکنانم خیلی خاص است، هرچند که فوتبال تصمیم می‌گیرد چه کسی برنده بازی شود، اما نگرانی من بابت داوری است. درست است که ما مربیان اصولاً در موضع مناسبی برای صحبت در مورد داوری قرار نداریم، ولی آنقدر بازی مقابل تیم‌های بزرگ و درجه یک دنیا برای ما مربیان سخت است که توقع و فکرمان این است که داوران توانایی و دانش مناسب را برای قضاوت در این دیدار‌ها داشته باشند. در بازی با اسپانیا داورانی از امریکای جنوبی که اسپانیایی‌زبان بودند، انتخاب شدند و همین باعث شده بود تا بازیکنان اسپانیا دائم با داور صحبت کنند و او را تحت تأثیر قرار دهند. رفتار داور دوگانگی مشهودی داشت، چراکه وقتی با بازیکنان اسپانیا صحبت می‌کرد با محبت حرف می‌زد، اما کارت‌های نابه‌جایی به بازیکنان ما داد و رفتار خشن و غیرقابل قبولی داشت، به طوری که حتی کارم با داور چهارم به جایی رسید که به ناظر داوری گفتم اگر من را می‌خواهد بزند مشکلی نیست، اما در رفتار با بازیکنانم دوگانگی مشهود است. من هنوز علت خلق سیستم ویدئوچک داوری را نمی‌دانم، چون باید جلوی خطا‌های انسانی را می‌گرفت. واقعاً دلیل پیدایش این سیستم را نمی‌فهمم، این سیستم باید جلوی خطا‌های انسانی را بگیرد. ما روز گذشته ۵۰۰ بار صحنه گل را نگاه کردیم، اما متوجه نشدیم معیار‌های دوگانه این داور برای رد گل چه بود. البته من نباید زیاد راجع به این مسئله صحبت کنم.»
نکته جالب اینکه اتفاقات بازی با اسپانیا هنوز از ذهن ملی‌پوشان پاک نشده و انگیزه آن‌ها را برای برد پرتغال بیشتر کرده، به طوری که هافبک تیم ملی در خصوص آن می‌گوید: «دلم نمی‌آید صحنه گلی را که به اسپانیا زدم، نگاه کنم. واقعاً گلم آفساید نبود و در آن صحنه هم فکر نمی‌کنم سردار توپ را لمس کرده باشد، حتی کرش هم در جلسه جمعه شب از او پرسید و مثل اینکه در دوربین‌های VAR هم که کنترل کرده‌اند، آزمون توپ را لمس نکرده است. البته من کارشناس داوری نیستم تا در مورد صحنه‌ها قضاوت کنم، اما باید آنقدر خوب و قوی باشیم که اشتباهات داوری تأثیری در بازی نداشته باشد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید ضیائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
2
سلام. باعث تاسف است که فیفا بجای حمایت از تیم هایی مانند ایران ، رفتاری را در پیش می گیرد که گویا تیم های صاحب نام از ظهور تیم های گمنام واهمه دارند . می بایست در انتخاب داوران همه ملاحظات صورت پذیرد و همچنین در بررسی ویدئو چک عجله نشود . همینطور می بایست آوانس های قانونی برای تیم های نو پا وضع گردد . متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
1
واقعا گل درست بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار