کد خبر: 913923
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
دادستان اسلامشهر:
دادستان اسلامشهر گفت: بسیاری از پرونده‌های قضایی به علت سوءمدیریت و فقدان اطلاعات قضایی و حقوقی برخی مدیران تشکیل می‌شود.
محمدرضا عباسی

 یونس اسدی‌مقدم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اسلامشهر اظهار کرد: یکی از آفاتی که مسؤولین دهه 90 ر تهدید می‌کند، عدم توجه و تبعیت از فرامین شهید بهشتی است که تنها راه و علاج اصلاح مدیران بازگشت به تفکرات شهید بهشتی است.

وی  بیان کرد: اگر بخواهیم اعتماد مردم به مسؤولان نظام و انقلاب پررنگ‌تر نمود پیدا کند، باید به تفکرات شهید بهشتی و رفتار و تفکرات مدیران دهه 60 جامعه بازگردیم که با جان و دل و عشق الهی برای مردم و جلب رضای خدا کار می‌کردند.

دادستان اسلامشهر با اشاره به بیانات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تأکید کرد: وقتی‌ که امام خمینی (ع) می‌فرمایند شهید بهشتی یک ملت بود، این سخنان نشان می‌دهد که شخصیت شهید بهشتی چگونه بوده است که به تنهایی و به اندازه افکار مختلف جامعه فکر و ایده و عقیده داشته است.

وی تأکید کرد: شهید بهشتی به‌ عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یکی از موفق‌ترین مدیران این نظام محسوب می‌شود که باید الگوی رفتار و کردار مدیران امروز جامعه باشد، تا جامعه به سعادت و خوشبختی برسد.

اسدی‌مقدم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی، افزود: تقوای الهی نخستین چیزی است که باید سرلوحه کار مدیران جامعه اسلامی قرار گیرد، مدیران می‌توانند با داشتن تقوای الهی از همه پل‌های لغزان و همه توطئه‌ها و دام‌ها عبور کنند و درراه خدمت‌گزاری به مردم صحیح و سالم کار کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی دین و شریعت را قبول داشت و عمل‌کننده به شرع مقدس اسلام و قانون بود، بیان کرد: خلق نیکو از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی، بهشتی بود و در عین حالی که ایشان خوش‌خلق بودند با مهربانی و صمیمیت با مردم رفتار و به امور رسیدگی می‌نمودند.

دادستان اسلامشهر افزود: سعه‌صدر شهید بهشتی که ایشان در برابر حملات و توطئه‌های دشمنان انقلاب و منافقین کوردل و افرادی همچون بنی‌صدر و...ایستادگی و مقابله می‌کرد، سعه‌صدر یکی از مهم‌ترین ویژگی یک مدیر باید باشد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: قاطعیت شهید بهشتی در برابر ظلم و جور استکبار جهانی و در داخل کشور هم عمل به قانون و فرامین اسلام ناب محمدی را می‌توان از دیگر ابعاد شخصیتی و ویژگی شهید مظلوم دکتر بهشتی نام برد.

وی با اشاره به ولایتمداری و تبعیت از رهبری شهید بهشتی، گفت: انقلاب اسلامی که امروز در دست ما است حاصل خون عزیزانی مثل شهید بهشتی است که از رهبری و ولایت فقیه تبعیت بی‌چون و چرایی داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر با ارائه گزارشی از فعالیت دستگاه قضایی شهرستان اسلامشهر، تأکید کرد: کار در قوه قضائیه بسیار مشقت‌بار و فرسایشی است و با توجه به زمینه‌های مختلف وظایف این قوه، سالیانه بالغ بر 16 میلیون پرونده به دستگاه قضایی وارد و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در شهرستان اسلامشهر به‌طور متوسط تعداد 170 پرونده به شعب دادسرا و بالغ بر 120 پرونده به شعب محاکم عمومی دادگستری وارد می‌شود که با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران با دقت و سلامت مورد بررسی و رسیدگی قرار و احقاق حقوق می‌شود.

اسدی‌مقدم تأکید کرد: متأسفانه بسیاری پرونده‌های قضایی به علت سوءمدیریت و فقدان اطلاعات قضایی و حقوقی برخی از مدیران است که زمینه بروز فساد و ضعف مدیریت کارآمد مدیران و ایجاد گرفتاری برای مردم می‌شود.

وی افزود: مردم اطلاعات قضایی بسیار اندکی از مسائل قانونی دارند، که باید برای افزایش اطلاعات و معلومات مردم دستگاه‌ها و نهادهای مختلف آموزشی و تربیتی، رسانه ملی، جراید و مطبوعات و اصحاب رسانه در این زمینه بیش از گذشته یاریگر دستگاه قضایی باشند.

دادستان عمومی اسلامشهر خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشترین تخلفات چندساله اخیر مربوط به مدیرانی است که با بیت‌المال به نوعی سروکار دارند، به وجود می‌آید، باید توجه داشت که در نظام جمهوری اسلامی مدیریت و پست و مقام، صید نیست برای کسب ثروت و قدرت، بلکه امانتی است برای خدمتگزاری به مردم و باید مدیران خودشان عامل به فرامین اسلامی باشند و مانع از سوءاستفاده و دست‌درازی زیردستان به بیت‌المال مسلمین شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر