کد خبر: 913858
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی کاراته

آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۱۸ بوینس آیرس کمتر از یک هفته دیگر با حضور ۳۲۴ کاراته کا از ۸۴ کشور در بندر اوماگ کرواسی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۱۸ کاراته کاهای جوان برای قرار گرفتن در لیست مسافران المپیکی کاراته روزهای سختی را در تاتامی اوماگ خواهند داشت.

سایت فدراسیون جهانی با این مقدمه کوتاه در گزارشی که بخشی از آن در سایت فدراسیون کاراته منتشر شده به سراغ اوزان سه گانه این رقابتها در دو بخش پسران و دختران رفت و مدعیان اصلی هر وزن را مورد اشاره قرار داد که البته در این میان نگاه ویژه ای به کاراته کاهای ایران شده است.

براساس این گزارش، در وزن ۵۳- کیلوگرم، «تانیا باروس» از پرتغال با مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۷ از شانس خوبی برخوردار است. فاطمه خنکدار از ایران، «داریا کودووا» از روسیه و «سنا گلینگتن» از استرالیا به عنوان قهرمانان قاره آسیا، اروپا و اقیانوسیه مدعیان اصلی خواهند بود.

در وزن ۵۹- کیلوگرم، مبینا حیدری از ایران، «اوکاهتو» از فرانسه و «الا اداس» از استرالیا از شرایط بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار هستند. در وزن ۵۹+ کیلوگرم، نگین آلتونی از ایران به عنوان قهرمان آسیا می خواهد خود را روی سکو ببیند و از عنوان قهرمانی قاره ای اش دفاع کند.  در این وزن «ساکورا ساواشیما» از ژاپن قهرمان نوجوانان جهان و «جانسا فونسکا» دختر طلایی لیگ جهانی صوفیه از پورتوریکو از شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک برخوردارند.

در بخش پسران و در وزن ۶۱ کیلوگرم که با ۶۶ کاراته کا بیشترین شرکت کننده را دارد، انتظار می رود مبارزاتی در سطحی بالا شاهد باشیم. حضور قهرمانان قاره ای از جمله «هنسی» از نیوزلند، «دکلان» از استرالیا، «ویکتور خسوس» از مکزیک، «آیارسال محمد» از اندونزی و «عادل عبداله حمد» از اردن نفرات برجسته این وزن هستند. البته نباید فراموش کرد علیرضا فرجی با پشتوانه برنز نوجوانان جهان و آسیا کاراته کایی است که می تواند معادلات را بر هم بزند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، «ارن آکوت» دارنده مدال برنز جهان از ترکیه، «کوتارو ناکامورا» از ژاپن، ابوالفضل میرزایی از ایران، «یونس سالمی» از فرانسه رقبای جدی برای هم‌قطارانشان در این وزن خواهند بود.

در وزن ۶۸+  کیلوگرم، «اچ چاپی»، نایب قهرمان جهان از مراکش، «کیسی ساکییاما» قهرمان آسیا از ژاپن، «جفری راکاوا» از نیوزلند نفرات مدعی این وزن هستند،ضمن اینکه نوید محمدی از کشورمان به عنوان نایب قهرمان آسیا نیز بی تردید در ردیف مدعیان این وزن خواهد بود.

این رقابتها طی ۲ روز و در روزهای جمعه و شنبه ۸ و ۹ تیر ماه برگزار خواهد شد. در روز جمعه مسابقات در تمام اوزان برگزار می شود و نفرات اول و دوم هر وزن راهی بوینس آیرس می شود و در دومین روز، یعنی روز شنبه بار دیگر تمامی کاراته کاها به جز فینالیست های روز قبل به مصاف هم می روند تا نفرات اول و دوم اوزان سه گانه دختران و پسران آخرین سهمیه های حضور در المپیک جوانان را بدست آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار