کد خبر: 913832
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
گفت و گو‌ي «جوان آنلاین» با مربي سابق تيم ملي درباره بازی مهم و حساس ايران و پرتغال
اظهار نظرهای مربیان و بازیکنان بزرگ دنیا حکایت از آن دارد که شاگردان کی روش پس از بازی با اسپانیا توانسته اند نوع نگاه ها را به تیم ملی ایران تغییر دهند و حالا بیشتر می توان به کسب ۳ امتیازی برای صعود به مرحله بعد امیدوار بود.

سرويس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : اظهار نظرهای مربیان و بازیکنان بزرگ دنیا حکایت از آن دارد که شاگردان کی روش پس از بازی با اسپانیا توانسته اند نوع نگاه ها را به تیم ملی ایران تغییر دهند و حالا بیشتر می توان به کسب ۳ امتیازی برای صعود به مرحله بعد امیدوار بود.

پیش از شروع بازی های جام جهانی روسیه و حضور با تیم های اسپانیا و پرتغال در گروه B خوشبینانه ترین هوادار هم تصور نمی کرد که ایران شانس صعود از گروهش را داشته باشد اما حالا این رویای دست نیافتی با شکست پرتغال محقق خواهد شد و تیم ملی کشورمان می تواند شگفتی ساز شود و برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند.

پیش از این بسیاری از کارشناسان هم تصور کسب ۳ امتیاز بازی برابرمراکش را قطعی نمی دانستند اما دفاع مستحکم و چند لایه و جنگندگی بالای بازیکنان ، انتظارات را بالا برنده و همه منتظر صعود ایران به مرحله یک هشتم هستند.

در یک جمع بندی ساده باید گفت اگر روز دوشنبه اسپانیا برابر مراکش به پیروزی برسد به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود می کند و اگر ایران بتواند مقابل پرتغال به پیروزی برسد به عنوان تیم دوم از گروه صعود می کند اما در صورت تساوی احتمالی اسپانیا با مراکش حتی ایران مساوی کند، این شانس را دارد که با شکست پرتغال به عنوان تیم اول به دور بعد صعود کند.

***

هومن افاضلی کارشناس و مربی سابق سابق تیم ملی در گفت و گو با جوان آنلاین می گوید: بازی بسیار سختی برابر اسپانیا داشتیم. تیم قدرتمندی که با ستاره هایش حرف اول را در فوتبال حرفه ای دنیا می زند اما بچه های تیم ملی کشورمان با درایت و شجاعت نشان دادند که هیچ چیز کمتر از آنها ندارند و بدون توجه به نام ونشان آنها عملکرد فوق العاده ای از خود در زمین نشان دادند.

وی درباره این که عملکرد تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید گفت: همه تیم ها شانس دارند و سعی می کنند تصویری درستی از فوتبال حرفه ای کشورمان را به نمایش بگذارند.تیم ماهم از این قضیه مستثنی نیست و با فاکتورهای خوبی که دارد بازی خوبی را مقابل مراکش و اسپانیا انجام داد. تو فوتبال هیچ تیمی از پیش باخته نیست. قبل از جام جهانی همه می گفتند که ما در گروه مرگ قرار داریم و نمی توانیم شانس صعود باشیم اما همین الان قبل از بازی با پرتغال ما با ۳ امتیازی که از مراکش کسب کردیم یکی از شانس های صعود به تیم ملی هستیم. به نظرم قبل از اینکه در بازی با اسپانیا گل بخوریم بازیکنان عالی کار کردند. یعنی همان تفکرات سرمربی را در تیم پیاده کردند اما بعد از گل کمی احساسی عمل کردند. در واقع اگر بعد از گل ما کمی شجاع تر و جسورانه تر حمله می کردیم بهتر نتیجه را می گرفتیم. ما در ۳ حمله توانستیم یک گل بزنیم که آفساید اعلام شد، اگر کمی با برنامه تر حمله می کردیم زدن گل به اسپانیا و تساوی دیگر یک رویا نبود.

مربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم کشورمان توانایی برد پرتغال و صعود به مرحله بعد را دارد اظهار داشت: ببینید همه چیز بستگی به تفکر مربی دارد.در این ۷ سالی که کی روش مربی تیم ملی بوده تفکرش بیشتر اعتقاد به بازی دفاعی بوده است. در بازی با پرتغال هم به نظر این تفکر ادامه خواهد داشت البته به احتمال زیاد در چینش نفرات ما تغییراتی در تمی برابر پرتغال خواهیم داشت اما در استراتژیک نه ، ما مثل قبل بازی مان یک هدف اصلی را دنبال می کند و آن ضد حمله است ، فقط با این تفاوت که در بازی با پرتغال دیگر آن استرس قبل وجود ندارد چون در این بازی ما فقط به برد نیاز داریم. کی روش خوب می داند که چطور از بازیکنان در زمین ، بازی بگیرد. در حال حاضر مهمترین نقطه مثبت تیم ملی آن حس وفاداری و همدلی است که در تیم ملی وجود دارد. در حال حاضر همه بازیکنان با قاطعیت از صعود تیم ملی به مرحله بعد صحبت می کنند و این به لحاظ روحی روانی برای تیم ملی مان بسیار خوب است. امیدوارم تیم ملی کشورمان در بازی با پرتغال برنده باشد هر چند که سخت است اما آرزو نیست البته ناگفته نماید همان قدر که برد ما برابر پرتغال سخت است ، برد آنها هم برابر ما ساده نخواهد بود. انشاله ما در بازی با پرتغال اگر کمی جسورانه تر بازی کنیم بی شک نتیجه دلخواه را خواهیم گرفت.

***

تیم ملی کشورمان در سومین دیدار خود در گروه B روز دوشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ۴۵ هزار نفری سارانسک به مصاف تیم ملی پرتغال می رود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
کی‌روش: باید نتیجه بهتری مقابل اسپانیا می‌گرفتیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری:
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار