کد خبر: 913702
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
سخنگوی انجمن قلم عنوان کرد
سخنگوی انجمن قلم می‌گوید: جایزه ادبی قلم زرین در این دوره با چالش‌های عجیبی مواجه شده که نقطه ضعف آن محسوب می‌شود.
محسن پرویز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جایزه ادبی قلم زرین گفت: انجمن قلم دو فعالیت را در دست اجرا دارد که یکی از آن‌ها بحث جایزه ادبی قلم زرین است. سخنگوی انجمن قلم با بیان اینکه آثار در جایزه ادبی قلم زرین در سه مرحله داوری می‌شوند، ادامه داد: آثار شایسته‌تر در مرحله اول به داوران این جایزه ادبی تحویل داده می‌شوند و تعدادی از آثار که معلوم است شایسته نیستند در این مرحله حذف می‌شوند.
سخنگون انجمن قلم با اشاره به برگزاری جلسه با دبیر و سرگروه داوران جایزه قلم زرین بیان کرد: تنها یک نفر به عنوان کتاب برتر سال، برگزیده و مورد تقدیر جایزه ادبی قلم زرین قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این هفته یا هفته آینده جلسه داوری همه گروه‌ها در جایزه قلم زرین برگزار و نفرات برتر انتخاب می‌شوند، ادامه داد: در روز ۱۴ تیر ماه نتایج اعلام می‌شود و برگزیدگان جوایز خود را دریافت می‌کنند، البته در این دوره هم طبق دوره‌های پیشین از یکی از پیشکسوتان عرصه شعر و داستان تجلیل می‌شود و در این دوره قرار است از راضیه تجار که جزو بانوان نویسنده برجسته است تجلیل شود.
وی با تأکید بر اینکه در این دوره جایزه ادبی قلم زرین با نقطه ضعف مشترکی مواجه شدیم، افزود: این نقطه ضعف کاهش شدید تیراژ کتاب است که با تأسف زیاد باید بگویم عناوین کتاب‌هایی در این دوره جایزه قلم زرین وجود داشت که ظاهراً به معنای تجاری تولید نشدند. نام کتاب‌های ثبت شده که در حد کمتر از ۲۰ نسخه تولید شده بود در آمار کتاب‌ها وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه تولید کتاب در حد ۲۰ نسخه، تولید تجاری کتاب نیست، تصریح کرد: اساساً این کتاب‌ها وارد بازار کتاب نمی‌شود. این کتاب‌ها تولیدات اندکی هستند که برای آرامش خاطر نویسنده و افزایش آمار ناشر در حد ۲۰ نسخه تولید می‌شود. سخنگوی انجمن قلم با اشاره به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان نکوداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در انجمن قلم از سال گذشته بیان کرد: مکاتباتی با سازمان‌های مختلف در خصوص نکوداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شده است که مسئولیت این کارگروه برعهده رضا اسماعیلی از شاعران و عضو هیئت مدیره انجمن قلم است. وی با بیان اینکه کمیته نکوداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی جلسات خود را در انجمن قلم برگزار می‌کند، افزود: آغاز برنامه‌های این مناسبت در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خواهد بود و ممکن است برخی برنامه‌ها در سال آینده ادامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار