کد خبر: 913550
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
در جهانی که زندگی می‌کنیم نیز واقعیاتی وجود دارد که در نگاه اول غیرممکن و غیرمحتمل به نظر می‌رسند، اما واقعیت دارند.

به گزارش جوان آنلاین، دانستن همه چیز غیرممکن است اما همواره در می‌یابیم که چیزهای زیادی ندانسته و واقعیات جالب و حیرت انگیز  وجود دارند که به سختی می توان آن ها را باور کرد. در جهانی که زندگی می کنیم نیز واقعیاتی وجود دارد که در نگاه اول غیرممکن و غیرمحتمل به نظر می رسند اما واقعیت دارند.

۱۵- دلفین ها برای نشئه کردن ماهی بادکنکی می خورند

حقایق جالب

دلفین ها و انسان ها بسیار بیشتر از آنچه که فکر می کردید به هم شبیه هستند. سازندگان یک مستند حیات وحش در حین فیلم برداری با اتفاقی باورنکردنی روبرو شدند. در این اتفاق دیده شد که دلفین های جوان با احتیاط کامل ماهی بادکنکی را جویده و آن را بین یکدیگر رد و بدل می کردند. ماهی بادکنکی یک سم عصبی تولید می کند که می تواند مرگبار باشد اما در مقادیر بسیار کم، این توکسین تاثیری مخدر گونه داشته و در کمال ناباوری، دلفین ها از این موضوع اطلاع داشته و از آن برای نشئه کردن استفاده می کنند.

۱۴- سرعت اینترنت در ناسا ۹۱ گیگابایت بر ثانیه است

شاید باورکردنی نباشد اما سرعت اینترنت در مرکز ناسا ۹۱ گیگابایت بر ثانیه است که با این سرعت می توانید تمامی اپیزودهای تمامی سریال های محبوب خود را در عرض ۱ ثانیه دانلود نمایید. اما شوربختانه این سرعت تنها در یک شبکه خصوصی وجود دارد که تنها توسط موسسات علمی و پژوهشی در ایالات متحده قابل استفاده است.

۱۳- ژاپن در سال ۱۹۹۹ پرچم خود را تغییر داد

حقایق جالب

۱۲- در سال ۲۰۱۲، جی کی رولینگ به خاطر هزینه های انساندوستانه از فهرست فوربس کنار گذاشته شد

ثروتمندترین زن بریتانیایی در یک چشم به هم زدن به چنین شهرت و اعتباری دست یافت اما ثابت کرد که پول نمی تواند انسان های خوب را به سمتی دیگر ببرد. این نویسنده مشهور به والدین تنها کمک کرده و از کلینیک هایی که در مورد بیماری سلروسیس (سفت شدگی عضلات) تحقیق می کنند کمک مالی می کند. به لطف درآمد بالای این نویسنده، وی همواره در لیست ثروتمندترین زنان جهان قرار دارد اما در سال ۲۰۱۲ اسم وی در این فهرست وجود نداشت زیرا در این سال وی بیش از ۱۶۰ میلیون دلار در زمینه کارهای خیریه هزینه کرده بود.

۱۱- در ژاپن از مهرهایی به نام «هانکو» به جای امضا استفاده می شود

حقایق جالب

برای باز کردن یک حساب بانکی یا تایید دریافت یک محموله، در ژاپن به «هانکو» نیاز خواهید داشت، یک مهر شخصی. این روزها گاهی نیز مردم ژاپن از امضا استفاده می کنند اما هانکو هنوز هم اصلی ترین ابزار برای تایید هویت است.

۱۰- برخورد صاعقه می تواند روی بدن شما نقش هایی باقی بگذارد

افراد بسیار کمی در صورت برخورد صاعقه زنده می مانند. آن هایی که زنده می مانند، طرح های عجیبی روی بدنشان پدیدار می شود که به «گل های صاعقه» مشهور هستند. این طرح های شبه تاتو روی هر سطحی که در معرض ولتاژ بالا قرار گیرند ایجاد می شود. اما هنوز علم نتوانسته دلیل شکل گرفتن این الگوها بر روی بدن قربانیان صاعقه را توضیح دهد.

۹- جنین می تواند بیماری های قلبی مادر را درمان کند

محققان دریافته اند که سلول های بنیادی جنین می توانند قلب مادر را التیام بخشند. این مکانیزم باورنکردنی بدین دلیل اتفاق می افتد که جنین برای بقای خود از قلب مادر محافظت می کند. این موضوع جالب همان چیزی است که باعث می شود مادران دارای قلب ضعیف، در دوران بارداری یا پس از آن مشکلی از لحاظ قلبی نداشته باشند و به یکباره بهبود یابند.

۸- در فیلیپین، جزیره ای درون یک دریاچه قرار دارد که خود در جزیره ای درون یک دریاچه در یک جزیره واقع شده است

حقایق جالب

گاهی اوقات نیز طبیعت تنبل شده و مناظری را تولید می کند که تنها می توان با کامپیوتر آن ها را تولید کرد. دریاچه تال نشان داده که مادر طبیعت حس شوخ طبعی باورنکردنی دارد.

۷- داستان جالب و باورنکردنی استیو جابز

حقایق جالب

وقتی که پای زندگی استیو جابز به میان می آید افسانه های بسیاری نقل می شوند اما همه آن ها واقعیت ندارند. یکی از کارمندان سابق کمپانی اپل داستانی از جابز بازگو کرده که نشان می دهد وی یک نابغه بی بدیل بوده است. وقتی مهندسان در حال کار بر روی اولین نمونه آی پاد بودند، آن ها نمونه اولیه کار خود را نزد جابز بردند. او با دستگاه مورد نظر بازی کرده و وزن آن را با دستش اندازه گیری کرد و در ادامه اعلام کرد که این وسیله بسیار بزرگ است.

مهندسان اعلام کردند که کوچک تر کردن ان کاملاً غیرممکن است. جابز برای لحظاتی ساکت شد. سپس از جایش بلند شده و به کنار آکواریوم محل کارش رفت و آی پاد را در داخل آن انداخت. وقتی دستگاه مذکور به کف آکواریوم رسید، حباب های زیادی ایجاد شد. در نتیجه جابز چنین گفت:” این ها حباب های هوا هستند. این بدان معناست که فضاهایی خالی در داخل آن وجود دارند. آن را کوچک تر کنید”.

۶- دید عقابی چیست؟

حقایق جالب

دید عقابی یعنی این که:

  • یک مورچه در حال حرکت روی زمین را از روی بام یک ساختمان ۱۰ طبقه ببینید.
  • حالات چهره بازیکنان بسکتبال را از دورترین صندلی موجود در سالن دید.
  • رنگ ها و اشعه های ماوراء بنفش بسیار بیشتری را دید.
  • میدان دید ۳۴۰ درجه داشت.

۵- طولانی ترین اقامت در فضا

حقایق جالب

والن پولیاکوف، فضانورد روسی، دارنده رکورد طولانی ترین حضور در فضا در تاریخ بشریت است که به مدت ۴۳۷ روز و ۱۸ ساعت در یک پایگاه فضایی باقی ماند.

۴- در ایسلند هیچ رستوران مک دونالدی وجود ندارد

به دلیل بحران و درگیری که ایجاد گردید، تمامی رستوران های مک دونالد ایسلند در سال ۲۰۰۹ بسته شدند.

۳- یک مربی تناسب اندام آمریکایی در یک سال ۳۰ کیلوگرم وزن اضافه کرده و در همان سال به همان مقدار وزن خود را کاهش داد

درو منینگ، یک مربی تناسب اندام آمریکایی بود که تصمیم گرفت یک آزمایش انجام دهد تا بهتر و بیشتر شرایط کسانی که می خواستند وزن کم کنند را درک نماید. او دست از تمرینات ورزشی کشیده و شروع به خوردن غذاهای ناسالم و نوشیدن نوشابه گازدار کرد. در مدت ۶ ماه وی حدود ۳۰ کیلوگرم وزن اضافه کرده و ۶ ماه بعد بار دیگر به وزن سابق خود در هنگام ورزش کردن بازگشت. این تجربه باعث شد که منینگ احساس کسانی که سعی در کاهش وزن داشته و دلیل شکست آن ها را درک نماید.

۲- اولین نیروی پلیس استرالیا از خلافکاران خوش رفتار بودند

برای مدت زمان بسیار مدیدی، بریتانیا افراد خلافکار کشور را به یک منطقه در استرالیا فرستاده و بدین ترتیب جامعه ای از خلافکاران در این منطقه شکل گرفته بود. اولین اداره پلیس استرالیا از خلافکارانی تشکیل شد که حسن رفتار داشتند.

۱- آلمان درخت هایش را می شمارد

حقایق جالب

اگر از آلمان دیدن کرده باشید متوجه می شوید که تمامی درختان این کشور شماره گذاری شده اند. افرادی در این کشور وجود دارند که درختان را شمرده و داده هایی مربوط به سن درخت، وضعیت و دیگر موارد را یادداشت و گردآوری می کنند. تمامی درختان این کشور باید تحت مراقبت قرار داشته تا به هر دلیل خراب نشده و از بین نروند.

منبع: روزیاتو

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر