کد خبر: 913492
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
ویژه‌های جوان
کرباسچی حرفش را پس گرفت!

غلامحسین کرباسچی که از امضاکنندگان بیانیه اخیر تعدادی از فعالان سیاسی در بیان لزوم مذاکره مستقیم با امریکاست، مدعی شده که «من چنین نامه‌ای را ننوشته‌ام.» این در حالی است که او دو روز پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد در مورد اینکه چرا این نامه را نوشته‌اند، گفت‌وگو و از آن دفاع کرده بود!
کرباسچی روز گذشته در مصاحبه با فارس گفته که «من چنین نامه‌ای را ننوشته‌ام چه کسی امضای من را پای این نامه گذاشته است؟» او در مورد مصاحبه خود با روزنامه اعتماد در مورد این نامه هم موضوع را به شکل دیگری تعریف کرد: «از من در مورد نگارش نامه در خصوص مذاکره با امریکا نظرخواهی شد. من گفتم که امریکا حتماً باید تعهد و تضمین به دولت ایران بدهد که دیگر کار‌های آقای ترامپ تکرار نشود و با این قید و شرط مذاکره با امریکا انجام شود. ما گفتیم اگر می‌خواهد چنین نامه‌ای نوشته شود باید در مرحله اول دولت امریکا تضمین دهد که دیگر کار‌های آقای ترامپ را تکرار نکند و در مصاحبه با روزنامه اعتماد نیز به جزئیات این موضوع اشاره کردم.»
ادعای کرباسچی در حالی است که سؤالات روزنامه اعتماد کاملاً واضح بود و جای این توجیه تراشی‌های کرباسچی را باقی نمی‌گذارد. مثلاً خبرنگار از او می‌پرسد: «زمانی که این نامه را می‌نوشتید به نوع ضمانت امریکا نیز فکر کرده‌اید؟» و یا سؤالاتی همچون «نویسندگان نامه چه نسبتی با یکدیگر دارند؟ به عنوان مثال نسبت غلامحسین کرباسچی با ابوالفضل بازرگان چیست؟ یا واقعاً شما چه زمینه مساعدی برای طرح این نظرات دیده‌اید؟»
روشن است که کرباسچی پس از فضای اعتراضی شدید علیه نامه کذایی مذکور، تصمیم گرفته ماجرا را توجیه کند، ولی نمی‌شود با دروغ این ماجرا را آب کشید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار