کد خبر: 913393
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
رئیس کل دادگستری استان قزوین:
قطعا اگر حقوقی از دولت و مردم در ماجرای هفتسنگان ضایع شده باشد احقاق خواهد شد چرا که دستگاه قضایی خود علمدار عدالت و احقاق حقوق است.
به گزارش جوان آنلاین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در استان قزوین برخورد قاطعی با مفسدین و متخلفین در همه دستگاه‌ها خواهیم داشت

حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین  روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که  در سالن جلسات دادسرای استان قزوین برگزارشد اظهار داشت:  اساس هر حکومتی باید بر پایه عدالت باشد وکسانی که قانون تصویب می‌کنند باید آگاه به قانون باشند و در مقام اجرا هم باید افراد متعهد و متخصص به کار گرفته شوند.

این مسئول گفت: در حال حاضر آسیب‌هایی دردستگاه قضائی وجود دارد که باید به موقع رفع وبررسی شود چراکه سلامت دستگاه قضایی تضمین کننده سلامت سایردستگاه‌ها است.

قدرتی  افزود: احقاق حق و پیشگیری از جرم عمده‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی به عنوان محور تحقق عدالت در جامعه نیز چشم بینای نظام برای نظارت بر همه دستگاه‌ها ست و هرجا که احساس کنیم حقی تضییع می‌شود بدون هیچ اغماضی ورود خواهیم کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: استقلال دستگاه قضایی ضامن احقاق حق و عدالت است و قاضی باید بی طرف و عادلانه عمل کند.

قدرتی یادآور شد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی صورت گیرد

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: دستگاه قضایی گام‌های خوبی در جهت مبارزه با  فسادبرداشته است و همین امر موجب به خطر افتادن منافع برخی شده که باعث شده عده‌ای به این نهاد ارزشمند هجمه کنند.

قدرتی اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند در فعالیت دستگاه قضایی سنگ اندازی کنند، اما این نهاد مقتدرانه در مسیر احقاق حقوق مردم پیش می‌رود.

وی گفت: در استان قزوین برخورد قاطعی با مفسدین اقتصادی خواهیم داشت حتی اگر برخی پرونده‌ها مختومه شده باشد مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

این مقام قضایی تشریح کرد: هیچ حاشیه امنی برای مفسدین اقتصادی ایجاد نخواهیم کرد و کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های مهم دستگاه قضائی است.

قدرتی افزود: اصحاب رسانه نقش مهمی در احقاق حقوق عمومی دارند، اما گاهی به دلیل ترس بی مورد وارد میدان نمی‌شوند.

وی درخصوص پرونده هفت سنگان گفت: مساحت این زمین‌ها ۲۴ هکتار است که  افرادی از دستگاه قضایی، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد در این منطقه زمین داشتند که حدود ۶۰ نفر از کارمندان دستگاه قضایی استان در زمین‌های هفت سنگان  زمین داشتند که  در حال حاضر حدود ۳۶ تا ۳۷ نفر باقی مانده‌اند.

قدرتی بیان کرد: امروز پرونده هفت سنگان به هفت خان رستم تبدیل شده و چندین دیدگاه وجود دارد، اما ما در حال جمع آوری گزارش‌ها هستیم و مدارک جدیدی را هم به دست آورده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: امام جمعه شهر قزوین قطعا با حسن ظنی که دارند به موضوع هفت سنگان پرداخته‌اند و مطالبه می‌کنند، اما عده‌ای در پی سوء استفاده هستند.

قدرتی بیان کرد: قطعا اگر حقوقی از دولت و مردم در ماجرای هفتسنگان ضایع شده باشد احقاق خواهد شد چرا که دستگاه قضایی خود علمدار عدالت و احقاق حقوق است.

وی در خصوص زمین‌های نیاوران که مورد ساخت و ساز قرار گرفته گفت: سازمان بازرسی در حال پیگیری به این پرونده است.

این مسئول تاکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد با تغییر کاربری‌ها قاطع عمل می‌کند و عمل اصلی بسیاری از این تغییر کاربری‌ها به تعاونی‌های مسکن ادارات مربوط می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر