کد خبر: 913376
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با محوریت 7 کتاب در گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رباب عزیزخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره که از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است برای هشتمین بار به میمنت ایام فرخنده دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضا(ع) با محوریت مطالعه کتاب‌های معرفی شده در گروه‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ششمین دوره این جشنواره که در سال 95 و با محوریت سه کتاب در گروه سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برگزار شد بیش از 238 هزار نفر مشارکت داشتند که به یک رخداد بزرگ فرهنگی در کشور تبدیل شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: در هفتمین جشنواره نیز در سال گذشته با معرفی 6 عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال بیش از 631 هزار و 526 شرکت کننده مشارکت داشتند که یک جهش 260 درصدی را نسبت به دوره ماقبل آن نشان داد.

عزیزخانی ادامه داد: از ابتدای سال 93 تا 31 شهریور سال 96 در سطح ملی جمعا 730 عنوان کتاب اعم از چاپ اول و یا تجدید چاپ با موضوع سیره امام رضا(ع) در کشور منتشر شد.

وی بیان کرد: پس از تهیه فهرستی از مشخصات کتاب‌شناختی این آثار روند بررسی منابع هشتمین دوره این جشنواره آغاز شد که بعد از بررسی‌های اولیه 54 عنوان کتاب با دسته‌بندی کودک، نوجوان و بزرگسال از میان آثار 27 ناشر در فهرست نهایی آثار منتخب جای گرفتند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: باجضور صاحبنظران و کارشناسان 70 عنوان کتاب در بخش‌های مختلف شامل 5 عنوان با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و دو عنوان کتاب با موضوع زندگی و سیره حضرت معصومه(س) انتخاب شد.

عزیزخانی کتاب‌های این دوره از جشنواره را معرفی کرد و گفت: در گروه سنی کودکان چهار تا 11 سال شرکت کنندگان باید نسبت به مطالعه کتاب «میهمان خراسان» و «مژده گل» اقدام کرده و به سوالات مطرح شده در قالب فرم‌های توزیع شده پاسخ دهند.

وی همچنین یادآور شد: در بخش نوجوانان دو کتاب «کاش تو را می‌دیدم» و «مسافر هشتم» هر دو از آثار مژگان شیخی انتخاب شده که علاقمندان می‌توانند نسبت به تهیه و مطالعه این آثار اقدام کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: در بخش جوانان و بزرگسالان نیز در گروه سنی 17 سال به بالا کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» نوشته آیت‌الله علی کریمی جهرمی، کتاب «ماه هشتم» اثر مهدی غلامی و کتاب «به سپیدی یک رویا» به نویسندگی فاطمه سلیمانی برای مطالعه معرفی شده تا شرکت کنندگان به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

عزیزخانی مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه‌ها را برای شرکت کنندگان تا 31 تیرماه سالجاری با تحویل به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور اعلام و خاطرنشان کرد: داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 15 مرداد ماه سالجاری آغاز می‌شود به طوری که اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی جایزه 1 میلیون ريالی نیز دریافت می‌کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: شرکت کنندگان در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌توانند هر یک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آنها پاسخ دهند که پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی و یا خانوادگی باشد.

عزیزخانی گفت: برای کودکان نیز دو روش برای شرکت در مسابقه پیش‌بینی شده که روش اول تصویرسازی از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک و روش دوم نیز ضبط و ارسال فایل ویدیوئی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب‌ترین بخش‌های کتاب خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر