کد خبر: 913374
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
نبردهای تن به تن در کازان
روز دوم مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی در حالی آغاز می شود که در حساس ترین بازی نگاه ۸۰ میلیون ایرانی به کازان برای بازی ایران و اسپانیا دوخته می شود تا نمایش تیم ملی کشورمان را برابر یکی از قدرت‌های دنیا مشاهده کنند.

سایت ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری: روز دوم مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی در حالی آغاز می شود که در حساس ترین بازی نگاه ۸۰ میلیون ایرانی به کازان برای بازی ایران و اسپانیا دوخته می شود تا نمایش تیم ملی کشورمان را برابر یکی از قدرت‌های دنیا مشاهده کنند.

 

اروگوئه – عربستان

در گروه A رقابت ها امروز که از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد عربستان ضعیف ترین تیم آسیا در این دوره از رقابتها در ورزشگاه روستوف به مصاف اروگوئه می رود .اروگوئه ای که سوارس و کاوانی را در خط حمله خود دارد و با توجه به شکست سنگین بازی اول عربستان برابر روسیه به نظر نمی رسد اروگوئه بازی سختی پیش رو داشته باشد. در این گروه دیشب روسیه ۳ بر یک مصر را شکست داد تا روسیه بعنوان اولین تیم صعود کننده به مرحله بعد لقب بگیرد.

 

مراکش – پرتغال

در دیگر دیدار امروز که برای نتیجه اش برای ما خیلی مهم است بازی مراکش و پرتغال است که از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار می شود.بازی حساس و سرنوشت سازی که امکان دارد حکم حذف مراکش را از دور رقابت ها داشته باشد.مراکش با توجه به باختش برابر ایران اگر امروز نتواند امتیازی کسب کند عملا از دور رقابت ها وداعی تلخ خواهد داشت.در سوی مقابل پرتغال هم که در بازی گذشته فقط یک امتیاز کسب کرده ، می داند که اگر نتواند امتیازی در این بازی کسب کند ممکن است سرنوشت تلخی در انتظارش باشد و برای همین با تمام توان برابر مراکش به میدان خواهد رفت.

 

ایران – اسپانیا

اما در حساس ترین بازی ، تیم ملی کشورمان از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه کازان به مصاف تیم پرستاره اسپانیا می رود.تیمی که در بازی اول با اشتباهات مسلم دخئا در دردون دوازه ۳ گل از پرتغال دریافت کرد هر چند بازی با تساوی به پایان رسید اما اشتباهات فردی در این دیدار باعث شد تا اسپانیا با تمام ستاره های خود نتواند برنده میدان شود.از طرف دیگر اخراج پر حرف و حدیث لوپتگی سرمربیسابق اسپانیا آن هم ۲۴ ساعت مانده به جام جهانی حاشیه ای زیادی را برای این تیم بوجود آورد و حالا امشب بازیکنان کی روش که در بازی اول گل کاشتند و توانستند مراکش را شکست دهند می خواهند شگفتی ساز شوند و با شکست اسپانیا صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند این در حالی است که طبق آمار تا بحال دو تیم ایران و اسپانیا تاکنون هیچ مسابقه‌ای با هم برگزار نکرده‌اند و در کل تقابل این دو تیم برابر هم می تواند بسیار جذاب باشد .

قطعا تفکر کی روش در این بازی بسیار دیدنی خواهد بود که چطور می خواهد بازیکنانش را در برابر ستاره های اسپانیا به صف کند تا بتواند در نبردهای رودر رو شگفتی بی آفرینند.

اگر بخواهیم یک بررسی ساده و نفر به نفر از بازیکنان ایران و اسپانیا داشته باشیم بیراوند و داوید دخئا هر دو درون دروازه می ایستند.امید ابراهیمی که بازی قبلی بسیار خوش درخشید و توانست جسورانه از پس بازیکنان قلدر مراکش بر بیاید در بازی امشب باید جنگ تن به تنی با کوکه هافبک جنگنده آتلتیکو داشته باشد. بازیکنی که به لحاظ قدرت بندی از شرایط بسیار ایده آلی برخوردار است و بسیار خطرناک بازی می کند.

اما یکی دیگر از بازیکنانی که شاگردان کی روش خیلی باید مراقب او باشند ایسکو است. بازیکنی که در قهرمانی های رئال مادرید نقش بسزایی داشته و تکنیک بسیار بالایی دارد. به احتمال زیاد احسان حاج صفی مامور کنترل او را بر عهده دارد.

سعید عزت اللهی بازیکنی که پس از محرومیت در بازی اول امشب دارد در ترکیب اصلی قرار بگیرد کار بسیار سختی برابر اینیستا مغز متفکر اسپانیا خواهد داشت. هر چند این بازیکن پا به سن گذاشته است اما باید به یاد داشته باشیم که این ستاره تمام نشدنی با تکنیک بالایش می تواند هر کاری در زمین بکند و در شرایط سخت، نتیجه را به نفع تیم اسپانیا تغییر دهد.

یکی دیگر از ستاره های اسپانیا در بازی امشب سرخیوبوسکتس است بازیکنی که سخت دربیل می خورد و قدرت حمل توپ بالایی در زمین دارد . در دادن پاس های عمقی پشت دفاع هم تبحر خاصی دارد. بازی های درخشان او در بارسا موید این موضوع است. بابد دید کی روش چه کسی را برای مهار سرخیو در نظر گرفته است. شجاعی یا هر بازیکن دیگری را که امشب در ترکیب تیم ملی قرار می گیرد باید خوب بدانند که در مصاف با این بازیکن باید بسیار با فکر بازی کند.

داوید سیلوا هافبکی که در منچستر سیتی هم خوب پاس گل داده و هم خوب گل زده از بازیکنان تاثیر گذار تیم ملی اسپانیا محسوب می شود.در این پست کی روش با توجه به تفکر بازی دفاعی اش ممکن است از پژمان منتظری یا رامین رضائیان استفاده کند .   کی روش خوب می داند که خیلی باید حواسش به این بازیکن تکنیکی باشد چرا که می تواند در به راحتی نتیجه بازی را تغییر دهد.

وحید امیری دونده ترین بازیکن ایران در بازی با مراکش باید چالش سختی با ناچو فرنادز داشته باشد.مدافعی که در بازی قبلی برابر پرتغال یک گل به ثمر رساند و آمار خوب فنی در تیم رئال مادرید داشته است.

علیرضا جهانبخش هم امشب کار سختی برابر جوردی آلبا خواهد داشت چرا که آلبا در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان دنیا محسوب می شود و با تکیه بر تکنیک و قدرت دوندگی اش می تواند برای ایران خطرساز باشد.

اما دیگو کاستا مرد دوگله این دوره از رقابتهای جام جهانی که در بازی با پرتغال دو گل دیدنی را به ثمر رساند بازیکنی بسیار زهردار و خشن است و اگر مدافعان ما نتوانند با زیرکی او را کنترل کنند شاید بتواند به راحتی از تیم ما پنالتی بگیرد. به احتمال زیاد کی روش از مرتضی پورعلی گنجی برای مهار این بازیکن با تجربه استفاده خواهد کرد . دیگو در ۱۰ بازی اخیر تیم ملی اش توانسته ۸ گل بزند تا ثابت کند علاوه بر اینکه بازیکن قلدری است بسیار فرصت طلب هم هست.

در خط حمله ما آزمون یا انصاری فرد یا طارمی هر کدام آنها تغذیهنها توپ شود با توجه به سن و سال بالای مدافعان اسپانیا امکان گلزنی ایران وجود دارد. قطعا هر چه به انتهای بازی نزدیک تر شویم راموس و پیکه دیگر آن توانایی دقایق ابتدایی و نخواهند داشت و نفوذ پذیری مهاجمان ما می تواند راحت تر می شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار